• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch een klassement opmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.
het blad is beveiligd, F4 wordt dit en trek dat door naar beneden en dit voor alle dagen.
Code:
=ALS(C4="aanwezig";RANG(E4;$E$4:$E$49;0);10+RANG(MIN($E$4:$E$49);$E$4:$E$49;0))



sorry, was de beveiliging vergeten uitzetten.

ik vrees dat het nog niet is zoals moet worden :

bekijk dag 1, dag 2 en dag 3 eens, ik heb telkens een verschillende mogelijkheid gezet en zo zou de berekening moeten worden
 
iets aangepaste formule in de dagen1-3 (onbeveiligd)
Verder is het van belang niets in te vullen voor "afwezige" vissers, dus geen gewicht 0,00 maar gewoon de cel leeg laten.
 

Bijlagen

  • vissery.zip
    78 KB · Weergaven: 38
iets aangepaste formule in de dagen1-3 (onbeveiligd)
Verder is het van belang niets in te vullen voor "afwezige" vissers, dus geen gewicht 0,00 maar gewoon de cel leeg laten.


ik denk dat er alsnog iets fout loopt, want ik krijg bij "gelijke stand" gelijke "namen" (nummers momenteel, want geen "namen" ingevuld)
spelers die afwezig zijn krijgen een visplaatsnummer getrokken door het bestuur (in verband met een doorschuifsysteem van visplaatsen aan de visvijver)


ik merk dat er bij gelijk gevangen gewicht ook dezelfde nummers (namen) terugkomen
ook in het totaalklassement is dit een probleem : eerste afwezige krijgt 10 strafpunten, maar de anderen staan op 99
vermoed dat er iets fout loopt met de visplaatsnummers ofzo

tenzij ik zelf fout bezig ben natuurlijk

ik heb nu een volledig vrij te bewerken versie online gezet (zonder beveiligingen dus)
http://www.oostkampsegoudvink.be/biekebruneel/KANAALVISSERS_2011.xls
 
Laatst bewerkt:
dit is F4 van dag1
dat cijfer 2 is altijd 1 groter dan je dagnummer, dus in dag2 is het een 3 etc.
Code:
=ALS(C4="aanwezig";RANG(E4;$E$4:$E$49;0);10+RANG(MIN($E$4:$E$49);$E$4:$E$49;0))+(VERT.ZOEKEN(B4;VISPLAATSNUMMERS!$B$3:$[COLOR="red"][SIZE="5"]J[/SIZE][/COLOR]$42;[SIZE="4"][COLOR="red"][B][I]2[/I][/B][/COLOR][/SIZE];0)/10000)
 
dit is F4 van dag1
dat cijfer 2 is altijd 1 groter dan je dagnummer, dus in dag2 is het een 3 etc.
Code:
=ALS(C4="aanwezig";RANG(E4;$E$4:$E$49;0);10+RANG(MIN($E$4:$E$49);$E$4:$E$49;0))+(VERT.ZOEKEN(B4;VISPLAATSNUMMERS!$B$3:$[COLOR="red"][SIZE="5"]J[/SIZE][/COLOR]$42;[SIZE="4"][COLOR="red"][B][I]2[/I][/B][/COLOR][/SIZE];0)/10000)

programma is geleverd aan mijn collega "en hij zag dat het goed was" ;)


nogmaals onze dank dus om ook deze stap tot een goed einde te brengen.
leuk dat er nog mensen zijn die "onbekenden" (want tenslotte zijn we dit toch) willen helpen.
 
onbekend ? Westvlamingen onder elkaar ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan