automatisch opstarten uit slaapstand : hoe uit te schakelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Berichten
2.256
ik heb backupsoftware op mijn pc geinstalleerd. die start de pc automatisch uit de slaapstand op, op moment dat die op een aangegeven tijdstip zou moeten gaan backuppen. de optie heb ik UITGESCHAKELD. Toch gaat pc nog steeds 'live'. hoe kan ik dat -via config scherm- uitschakelen?
 
Misschien is het wel een ander programma die hem uit de slaapstand haalt.
Open apparaat beheer door achtereenvolgens te klikken op de knop Start, Configuratiescherm, Systeem en beveiliging en vervolgens onder Systeem op apparaat beheer.

Zoek in de lijst met hardware het apparaat waarvan je wilt voorkomen dat dit je computer uit de slaapstand haalt en dubbelklik op de naam van het apparaat.

Klik op het tabblad Energiebeheer en schakel het selectievakje Dit apparaat mag de computer uit slaapstand halen uit.
 
tot configuratiescherm volg ik je. en daarna? 'systeem en beveiliging' vind ik niet. en in systeem vind ik geen beveiliging.
als ik in systeembeheer kijk vind ik evenmin iets. kun je nog aanvullen?
 
Typ de volgende opdracht achter de opdrachtprompt, in het vak Zoekopdracht starten of in het vak Uitvoeren: mmc devmgmt.msc dan opent apparaat beheer
 
ik kom zo in het scherm apparaatbeheer. moet ik nu op computer klikken? wat dat is apparaat dat systeem uit slaapstand haalt....
 
Hmm.. mocht je er niet uit komen, voor dit soort dingen gebruik ik zelf altijd Ccleaner.
Aan de linkerkant heb je 4 opties, een van de onderste 2 opties moet je hebben,
genaamd: Gereedschap of Opties.
Daarna moet je kunnen klikken op 'Opstarten' dus kijk maar ff waar die staat.

Dan krijg je een lijst welke programma's worden opgestart tijdens het opstarten, wellicht
zie je hier je backup programma staan.

Let op dat je meerdere tabbladen hebt dus goed zoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan