Marieke1980
Gebruiker
- Lid geworden
- 17 apr 2014
Ik ben waarschijnlijk de zoveelste met deze vraag
Ik ben er al even mee bezig namelijk en veel over gelezen en aardig mijn hoofd over gebroken ik doe dit ook voor het eerst by the way Maar ik begrijp niet wat ik verkeerd doe. Ik wil een factuur maken welke een automatische datum en een factuurnummer heeft die bij opslaan verhoogd, dit is stap 1
Voor zover gaat het me nog aardig af hier heb ik de volgende macro voor gemaakt:
Sub VolgFact()
Range("B12").Value = Range("B12").Value + 1
Range("A15
43").ClearContents
Range("B11").Value = Date
End Sub
Nu loop ik alleen contact vast bij mijn stap 2
Hierin wil ik een kopie van het document met een sneltoets opslaan, factnr ophogen en de ingevoerde gegevens in de tabel weer leegmaken
Hiervoor dacht ik de volgende macro te gebruiken
Public Sub OpslBestand()
Dim NieuwFact As Variant
'kopiëren document als nieuwe factuur
ActiveSheet.Copy
NieuwFact = "C:\Gebruikers\rheysman\Bureaublad\roelinka\2014\Fact" & Range("B12").Value & ".xlsx"
ActiveWorkbook.SaveAs NieuwFact, FileFormat:=xlOpenXMLWorkbook
ActiveWorkbook.Close
VolgFact
End Sub
Nu geeft hij alleen constant de volgende regel in het geel weer:
Hier zit waarschijnlijk een fout in maar ik zie hem niet, nu ben ik ook een leek op dit gebied hoor
ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest en dat jullie het wel zien wat ik verkeerd doe en mijn dag weer weer goed maken
Alvast heel erg bedankt

Voor zover gaat het me nog aardig af hier heb ik de volgende macro voor gemaakt:
Sub VolgFact()
Range("B12").Value = Range("B12").Value + 1
Range("A15

Range("B11").Value = Date
End Sub
Nu loop ik alleen contact vast bij mijn stap 2
Hierin wil ik een kopie van het document met een sneltoets opslaan, factnr ophogen en de ingevoerde gegevens in de tabel weer leegmaken
Hiervoor dacht ik de volgende macro te gebruiken
Public Sub OpslBestand()
Dim NieuwFact As Variant
'kopiëren document als nieuwe factuur
ActiveSheet.Copy
NieuwFact = "C:\Gebruikers\rheysman\Bureaublad\roelinka\2014\Fact" & Range("B12").Value & ".xlsx"
ActiveWorkbook.Close
VolgFact
End Sub
Nu geeft hij alleen constant de volgende regel in het geel weer:
Hier zit waarschijnlijk een fout in maar ik zie hem niet, nu ben ik ook een leek op dit gebied hoor
ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest en dat jullie het wel zien wat ik verkeerd doe en mijn dag weer weer goed maken
Alvast heel erg bedankt
Bijlagen
Laatst bewerkt: