• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatische: datum, verhoging fact nr, kopie opslaan in map en huidig doc leegmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marieke1980

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2014
Ik ben waarschijnlijk de zoveelste met deze vraag :) Ik ben er al even mee bezig namelijk en veel over gelezen en aardig mijn hoofd over gebroken ik doe dit ook voor het eerst by the way Maar ik begrijp niet wat ik verkeerd doe. Ik wil een factuur maken welke een automatische datum en een factuurnummer heeft die bij opslaan verhoogd, dit is stap 1
Voor zover gaat het me nog aardig af hier heb ik de volgende macro voor gemaakt:

Sub VolgFact()
Range("B12").Value = Range("B12").Value + 1
Range("A15:D43").ClearContents
Range("B11").Value = Date
End Sub

Nu loop ik alleen contact vast bij mijn stap 2
Hierin wil ik een kopie van het document met een sneltoets opslaan, factnr ophogen en de ingevoerde gegevens in de tabel weer leegmaken
Hiervoor dacht ik de volgende macro te gebruiken

Public Sub OpslBestand()
Dim NieuwFact As Variant
'kopiëren document als nieuwe factuur
ActiveSheet.Copy
NieuwFact = "C:\Gebruikers\rheysman\Bureaublad\roelinka\2014\Fact" & Range("B12").Value & ".xlsx"
ActiveWorkbook.SaveAs NieuwFact, FileFormat:=xlOpenXMLWorkbook
ActiveWorkbook.Close
VolgFact
End Sub

Nu geeft hij alleen constant de volgende regel in het geel weer:

ActiveWorkbook.SaveAs NieuwFact, FileFormat:=xlOpenXMLWorkbook

Hier zit waarschijnlijk een fout in maar ik zie hem niet, nu ben ik ook een leek op dit gebied hoor
ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest en dat jullie het wel zien wat ik verkeerd doe en mijn dag weer weer goed maken

Alvast heel erg bedankt

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Code:
NieuwFact = "C:\Gebruikers\rheysman\Bureaublad\roelinka\2014\" & "Fact" & Range("B12").Value & ".xlsx"

Hoi Rudi,

Wanneer ik deze code aanpas in die van jouw hou ik helaas hetzelfde probleem :(

Groetjes Marieke

Hoi MVW64,

Wanneer ik op de knop opslaan klik in jouw bestand zegt hij naam invullen. Wat moet ik invullen en waar?

Bedankt voor jullie snelle reacties trouwens :)

Opslaan op naam is niet nodig hij moet het onder het factnr opslaan
Maar krijg nu weer een fout ik heb nu het volgende:

Sub VolgFact()
'If Range("B5") = Empty Then If MsgBox("Naam invullen", , "Factuur") Then Exit Sub

Range("B11").Value = Date
Range("B12").Value = Range("B12").Value + 1
ActiveSheet.Shapes("Knop 1").Visible = False 'Knop verbergen

ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut 'Afdrukken

'Opslaan als kopie: met naam datum en factuurnummer
'Het pad aanpassen en de extensie aanpassen .xls in .xlsm
ActiveWorkbook.SaveCopyAs Filename:="C:\Gebruikers\rheysman\Bureaublad\roelinka\2014\" & Sheets("Blad1").Range("B5") & " - " & Date & " - " & Sheets("Blad1").Range("B12") & ".xls"
Range("B5:B7,B11,A15:D43").ClearContents
ActiveSheet.Shapes("Knop 1").Visible = True 'Knop zichtbaar
Application.Goto Range("A1"), True
End Sub

Naam, adres, postcode en woonplaats mag gewoon blijven staan
Hij drukt de factuur nu ook af dat is eigenlijk ook wel fijn, weet alleen niet of dit ook jouw bedoeling was?
En hij maakt de cellen A15:D43 niet leeg

Laatst bewerkt:
Probeer het zo
Code:
ActiveWorkbook.SaveCopyAs Filename:="C:\Gebruikers\rheysman\Bureaublad\roelinka\2014\" & Sheets("Blad1").Range("B12") & ".xls"

Wederom een gele regel :( zie bijlage
Wat doe ik niet goed........
Hij slaat nog steeds geen kopie op in mijn map 2014 en maakt de tabel niet leeg
Hij verhoogd nog steeds wel fact nr, drukt fact af en vult datum wel netjes in

Bedankt voor je geduld :)

Bijlagen

• Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    56,2 KB · Weergaven: 66
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het pad niet goed is of de extensie
Begin om te proberen het eerst eens met in C op te slaan en kijk of dit goed gaat
Pas daarna het pad verder aan

Code:
ActiveWorkbook.SaveCopyAs Filename:="C:\" & Sheets("Blad1").Range("B12") & ".xls"
ActiveWorkbook.SaveCopyAs Filename:="C:\" & Sheets("Blad1").Range("B12") & ".xlsm"

Idd nu werkt het wel je bent geweldig! Geen idee wat ik in mijn pad verkeerd heb staat had en heb dit namelijk wel tig keer na gekeken maar dan sla ik ze nu gewoon lekker elders op
Heel erg bedankt hoor :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan