AVI of DIVX

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat laatste plaatje, is dat van een mts van de India opnames, die naar avi is omgezet?
Beeld lijkt me goed, de originele 1440 x 1080 moet inderdaad als 1920 x 1080 worden omgezet.
De grootte voor dat bestand klopt ook: 30 seconden video met die bitrate levert een bestand op van 40 MegaByte.

Geluid klopt niet, zo lijkt het, want er staat nu 44.1 Khz. Als het origineel 48 Khz is, dan krijg je last van het eerder genoemde snelheids-probleem.
Het verschil is niet heel groot, maar wel hoorbaar, misschien ook met tikjes in het geluid. Dat moet je dus nog aanpassen. Als dat niet gaat met Format converter, gebruik dan evt. Handbrake, ook gratis, je kunt daarmee ook die 2-pass transcoding doen.
Voor toegevoegd geluid uit een mp3 gelden weer andere zaken.. Eerst even kijken of je een klein stukje film: Van mts naar avi > In Pinnacle > uit Pinnacle > in de mediaplayer krijgt, met een goeie kwaliteit, niet te groot of te klein, en met normaal geluid!

http://handbrake.fr/downloads.php
 
Bijgaand twee bestandjes. Film FF 48000 spreekt voor zich, ik heb het geluid aangepast. Ik heb ook wel het idee, dat nu de filmkwaliteit in Mediaplayer is benaderd. IK moet het nog even naspelen op een groot televisiescherm.

Het tweede plaatje is van het programma Handbrake. Daar kwam ik niet verder mee. Ik kan alleen in MP4 en MKV opslaan en krijg dan een bestandje van 1162kB.

NU is natuurlijk de vraag - als de film de goede kwaliteit heeft - ik de filmpjes alsnog kan invoegen in de al gemaakte film. Dus de bestaande bewegende beelden kan vervangen. Het maken van een film in Pinnacle is een behoorlijke hoeveelheid werk en dat zal dus een heleboel tijd schelen! Maar misschien ga ik nu te snel. :)
 

Bijlagen

  • Film FF 48000 (320).jpg
    Film FF 48000 (320).jpg
    88,7 KB · Weergaven: 35
  • handbrake 1.jpg
    handbrake 1.jpg
    87,6 KB · Weergaven: 45
Ik heb het filmpje geladen en in Pinnacle een DIVX gemaakt. Ik kan niet beoordelen of het eindresultaat cijfermatig klopt, maar het beeld is op de computer nogal blokkerig, ik meen dat dat ruis heet.

Het gekke van dit hele topic is, dat ik eigenlijk nooit dit soort problemen heb gehad met mijn Canon, mijn eindresultaat was altijd een scherpe film.

Pinnacle DIVX.jpgPinnacle DIVX 1.jpg
 
Ik was een paar dagen weg, vandaar dat ik niet eerder kon reageren.
Ik zie eerlijk gezegd door de screenprints het bos niet meer! Je laatste avi is 700 x 400 pixels groot - dat zal de reden zijn van die lage kwaliteit.

Of je je oorspronkelijke werk kunt houden: Niet zeker, maar het zou kunnen.. Je begrijpt de functie van een projectbestand in een programma als Pinnacle Studio? Hier een link met veel info over dat programma, lees vooral onder de kop "Kopiëren en plakken tussen projecten", onderaan. Welke versie had jij?
http://translate.google.com/transla...//sheldonbrown.com/video-editors.html&act=url
(is een vertaalde link uit het engels, de originele leest wat beter)

Hier nog een Youtube over omzetten van MTS met Handbrake. Pinnacle kan ook met .mp4 overweg. Probeer het eerst met een wat kleinere MTS.
https://www.youtube.com/watch?v=XxXRXFFqyWg
 
Hartelijk dank, dat je mij verder wilt helpen. Ik denk, dat ik op de goede weg ben en het is sowieso erg leerzaam. Er ontkom er niet aan toch weer met printscreens te komen. Als ik het anders en gemakkelijker moet aanleveren, dan hoor ik dat graag.

Het blijkt nu dus, dat in mijn Pinnacleversie 14 DIVX standaard op die lage resolutie staat:

Instelling pixels.jpg

IK kan dit m.i. ook niet veranderen, tenzij ik voor MPEG4 kies:

mpeg4.jpg

Ik lees in je antwoord, dat dat eigenlijk ook moet kunnen in Pinnacle en Pinnacle zelf geeft aan, dat dat een formaat is, dat geschikt is voor HDTV. Het resultaat is dan als volgt (gedaan met het programma Media-Info):


info MPEG4.jpg

Het ziet er absoluut beter uit en ik heb het stukje in je antwoord over MTS overzetten d.m.v. Handbrake dus nog even achterwege gelaten. Als ik op de juiste weg ben, dan moet ik mij dus gaan verdiepen in het stuk over het kopiëren en plannen tussen projecten, want ik hoop van harte dat ik niet alles opnieuw moet gaan doen.

Weer veel dank voor de wijze lessen!
 
Graag gedaan. Als de beeldkwaliteit nu goed genoeg is, kun je er een korte testfilm van maken, die renderen (bijv. als .mp4) en door je mediaplayer laten afspelen. Als alles goed gaat kwa beeld en geluid, kun je verder..
Ik zie in je Pinnacle printscreen dat de optie-knop en de velden met waardes grijs zijn, dat kun je op geen enkele manier aanpassen? Je zou dan de bitrate of andere instellingen kunnen veranderen voor een nog hogere kwaliteit. Het kan zijn dat dit komt omdat je de software nog niet hebt geregistreerd, in het vertaalde engelse stuk staat er iets over..

Nieuwe links:

Over kopieren van projekten, in het Engels:
http://www.dtvpro.co.uk/copypaste.pdf

Goeie NL-talige info site voor Pinnacle Studio:
http://www.studio9plus.nl/lessen woldman nieuw/index.html

Het 'Videomontageforum' - afdeling Pinnacle, als je dat nog niet kende:
http://www.videomontageforum.nl/forum/ubbthreads.php/forums/17/1/Pinnacle_Studio_7_8_9_10_11_12

Tot nu toe kon ik je helpen door algemene kennis, maar onderhand heb je echt diepere kennis van dit programma nodig.. Ik zou m'n probleem bij dat forum voor leggen, waarschijnlijk komt er wel wat uit.. Samengevat:

Kan ik een montage (projektbestand) met Pinnacle Ultimate edition 14 gebruiken met ander beeldmateriaal?

Je hebt dus HD materiaal uit een Canon Legria, dat is verkeerd in Pinnacle terecht gekomen (als SD - DV) Daar heb je een film van gemaakt die je niet kunt exporteren, Gspot kan ook niks met dat bestand. Je hebt inmiddels het ruwe MTS materiaal omgezet naar .mp4, dat het wel goed doet in Studio 14.

Is er een manier om die nieuwe mp4 in te laden in het bestaande projectbestand - of een andere oplossing - zodat je de film niet opnieuw hoeft te maken..
 
Het grote probleem is nu de exportfunctie van Pinnacle. Ik kan inderdaad de instellingen niet wijzigen. Heeft niet te maken met registratie, dat is wel voor elkaar. De film is goed gemaakt in Pinnacle, de MTS-bestanden zijn goed geimporteerd. Maar ik krijg de film niet geexporteerd naar een kwalitatief goed bestand.

Ik vrees, dat dit nu te ver voert voor dit topic, het is nu produktgericht geworden. Maar het was wel een zeer leerzaam topic, dus ik ben er niet slechter van geworden. ;)


Ik kwam nog op een andere gedacht: kan het grijs staan van de instellingen te maken hebben met een videokaart die niet voldoende is? Ik had een computer met een NVidia 9500 Geforce kaart, nu heb ik een computer met een videokaart Intel HD Graphics 4600. Voorheen had ik nooit problemen. Kan het ermee te maken hebben?
 
Laatst bewerkt:
Heeft niks met je videokaart te maken hoor. Ik denk dat die instellingen bij die preset (voorkeursinstelling) horen, en dat ze in een handmatige instelling wel te veranderen zijn, al dan niet met met jouw versie.
Je video kun je niet goed exporteren omdat je 'm niet kon importeren. Hoop dat je dat snapt. Om dat te staven: als je nu een nieuw stukje mts van de camera inlaad in Pinnacle, kun je dat dan exporteren en afspelen, en geeft Gspot daarbij normale getallen weer?

Nog even over project bestanden, om uit te leggen hoe een video-montageprogramma werkt. Tijdens je montage wordt er op de achtergrond een soort lijstje gebouwd. Dat is het projektbestand, en maar een paar Megabyte klein.. Het is niet meer dan een verzameling met starttijden voor je videomateriaal en wat technische info. Dat lijstje verwijst steeds naar het grote videobestand, en zegt, bijv. op 1 minuut en 10 sec: 'Nu moet dat stuk video beginnen' Op het moment dat je klaar bent wordt aan de hand van dat lijstje de film uitgerenderd, wat jij exporteren noemt. Dat proces kan vele uren duren. Daarna heb je pas een filmbestand dat je zonder Pinnacle kunt afspelen.
Het projektbestand heeft de extensie .stx, en staat in je projectmap. Zonder dat bestand kun je geen film maken.

Mijn idee is om het projectbestand te foppen, en het te laten verwijzen naar je nieuw omgezette beeldmateriaal. Het zou kunnen dat dit via die projekt kopiëer-functie kan, of anders met de hand. Het kan ook zijn dat dit helemaal niet mogelijk is. In ieder geval heb je er diepere kennis van Pinnacle Studio voor nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan