Backup automatisch branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

kabebanaan

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jun 2001
Hallo,

Ik heb een programma die maakt van een aantal geselecteeerde bestanden, 'snachts een backup-bestandje aan.

Is er ook een programma die een bestand op een aangegeven tijd automatisch op CD-rom kan branden?

Als je XP Pro hebt zit er al een Backup programma onder Start -> Alle programma's -> Bureau-accessoires -> Systeemset.

Heb je XP Home moet je hem eerst even installeren van de CD.

Je kunt gewoon de CD-rom van Windows XP Home in de CD-speler leggen en in verkenner naarde directory CD:\VALUEADD\MSFT\NTBACKUP gaan.
Dubbelklik op NTBACKUP.MSI en de tool zal worden geïnstalleerd.

Met dat Backup progje van windows kun je kiezen welke dag en welke tijd een backup gemaakt moet worden.

Fred ....... met alle goede bedoelingen van jou kant .... maarre .... lees de vraag die ik stel nog eens goed. ;)

Toch zit Lucky Fred op de goede weg.
Je maakt als het ware een backup van de backup.Je kan namelijk windows backup naar een cd-rw laten schrijven als deze met IN-CD of Direct-Cd beschrijfbaar gemaakt is (hij wordt dan dus gezien als een harddisk)
Je zou dan natuurlijk ook kunnen overwegen het helemaal aan Windows backup over te laten.

Laatst bewerkt:
Okee bedankt voor de reakties.
Had zelf al iets gevonden, namelijk met Nero Backup kun je met een soort taakplanner op cdrom laten branden.

Ik las net in de workshop van NTBackup dat het inderdaad niet met XP Home naar CD kan, maar zoals ik lees alleen met XP Pro.

Anders zou je het moeten doen zoals Maestro12 aangeeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan