backup maken lukt niet: bestandsnaam te lang?

Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Berichten
2.256
ik probeer met verschillende programma's backups te maken (vandaag nog met synctoy. Voor een boel bestanden is dat niet mogelijk, ooit vertelde iemand mij hier dat dit te maken heeft met de de lengte van de (path)naam.
is dat laatste altijd een probleem? of is dat afhankelijk van de gebruikte (goedkope/gratis) software? hoe kom ik daar achter?
ik wil evt een ssd kopen; daar zit - zo hoorde ik- speciale backupsoftware bij. zou die dit probleem niet hebben?
wie helpt mij verder? ik MOET zorgen voor een betrouwbare backup, eventueel kost dat maar wat.
 
Loop ik dan niet aan tegen het probleem van de te lange padnaam?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben dit ooit gaan gebruiken op advies van Mik Zjegger; misschien is het goed even zijn reactie af te wachten.
 
Als je de backup maakt naar een station dat met FAT is geformatteerd kan dat de oorzaak zijn van het probleem.
Het beste is om je externe USB schijf met NTFS te formatteren.
Als daar echter belangrijke data op staat zul je van FAT(32) naar NTFS moeten converteren.
Dat gaat als volgt:
1. klik op de Windows Startknop
2. type in het zoekvak: cmd
zonder ENTER
3. bovenaan in het menu verschijnt ook "cmd"
4. rechtsklik daarop
5. klik op Uitvoeren als Administrator
6. in het zwarte scherm intypen:
convert x: /fs:ntfs
gevolgd door ENTER
LET OP: substitueer voor x de juiste schijfletter van je externe FAT(32) schijf
Na afloop van dit proces heeft de schijf NTFS formaat en zal de back-up waarschijnlijk goed gaan.
 
Redo BackUp werkt uitstekend en heb er goede ervaringen mee, brand de iso met Imgburn op de laagste snelheid.
Het programma heeft verschillende extra features aan boord zoals een disk utility (schijfcontrole), drive reset, filerecovery, partition editor, web browser, create bootable usb enz.
To Do en Disc Copy (beide van Easeus) zijn trouwens uitstekende alternatieven.
Ik gebruik ze allebei en ben er zeer tevreden over.
 
in afwachting van de reactie van Mik ben ik aan het experimenteren gegaan. nu blijkt dat Syncbackfree geen problemen heeft met (te) lange bestandsnamen. Ra, ra! ik dacht dat dit een beperking van Windows7 was.
ik wil de bestanden niet branden, gewoon ergens opslaan. Mocht ik dat toch willen dat weet ik wat te doen. Dank zover!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan