Beelden van beveiligingscamera Reolink Argus PT in FireFox tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Pff, op Android werkt dat echt niet, Word.....
Gelukkig kan je *.docx ook op alternatieve Office-app's openen. Ik hoop dat zowel jij als Gerard daar geen problemen mee zullen hebben.

Waarschijnlijk is het meeste al gevraagd en beantwoord
Hopelijk niet, want er zit nog weinig schot in de zaak.
maar ik heb Copilot 3
Blijkt een MS-gerelateerd iets (de bestanden zijn Word-bestanden).
vragen gesteld. In de bijlage heb ik het antwoord geplakt. Geen idee of je er iets mee kan. In de laatste vraag heb ik specifiek naar raspberry pi met linux gevraagd.
Ik zal morgen eens kijken. In elk geval bedankt voor de moeite.

Gelukkig kan je *.docx ook op alternatieve Office-app's openen. Ik hoop dat zowel jij als Gerard daar geen problemen mee zullen hebben.
Geen probleem mee. Heb LO (LibreOffice).

• Leuk
Waarderingen: Aar
Hopelijk kom je zo een stuk verder. En anders raad ik aan om even de boel te resetten.

Nogmaals. Je bent steeds op je client (laptop/pc) aan het kijken en constateert dan dat HTTP en HTTPS werken. Het punt is echter dat je camera standaard HTTP en HTTPS uit heeft staan, dus je kunt er niet mee verbinden op die manier. Dit zul je dus moeten aanpassen via de App op de telefoon van je vriendin waar dus de camera al aan is gekoppeld.

In tegenstelling tot wat @Aar zegt zal een reset je niet gaan helpen. Standaard instelling lijkt namelijk te zijn dat HTTP en HTTPS uit staan. Een reset zal die instelling dus ook weer activeren.

Ik zeg altijd maar dat een reset in sommige gevallen nuttig kan zijn als een apparaat niet naar behoren werkt, zoals in dit geval. Je weet immers nooit of er vreemde configuratie ingesteld is, en misschien is het netwerk wel eens aangepast waardoor die niet kan werken, om maar wat algemene dingen te noemen.

Afhankelijk van de geschiedenis van het apparaat is het aan de gebruiker om te bepalen of die het direct wilt resetten. Maar verder kan het ook geen kwaad om even bij stap 1 van de 'Beginners Guide' te beginnen die in het doosje zit.

Even opgeslagen als pdf 🤪
Perfect! Platformonafhankelijke bestanden zijn altijd het makkelijkst.
Heb vanmorgen eerst m'n camera ge'reset'.
Daarna met "Nmap" nogeens die 1.000 poorten laten scannen met als resultaat: "are in ignored states" en "Not shown: 1000 filtered tcp ports (no-responce)".
Vervolgens jouw bijlage, met name het deel m.b.t. de RPi 400, gaan bestuderen. Het blijkt heel helder geschreven, maar ..."wget https://example.com/reolink-client.deb" leidde tot de foutmelding "404 Not Found".
Toen "sudo apt install reolink-client" ("sudo apt install" is de gebruikelijke manier om dingen in 1 keer op te halen en te installeren) geprobeerd, maar dit hielp niet.

Nogmaals. Je bent steeds op je client (laptop/pc) aan het kijken en constateert dan dat HTTP en HTTPS werken. Het punt is echter dat je camera standaard HTTP en HTTPS uit heeft staan, dus je kunt er niet mee verbinden op die manier. Dit zul je dus moeten aanpassen via de App op de telefoon van je vriendin waar dus de camera al aan is gekoppeld.

In tegenstelling tot wat @Aar zegt zal een reset je niet gaan helpen. Standaard instelling lijkt namelijk te zijn dat HTTP en HTTPS uit staan. Een reset zal die instelling dus ook weer activeren.

Het blijkt heel helder geschreven, maar ..."wget https://example.com/reolink-client.deb" leidde tot de foutmelding "404 Not Found".

Toen "sudo apt install reolink-client" ("sudo apt install" is de gebruikelijke manier om dingen in 1 keer op te halen en te installeren) geprobeerd, maar dit hielp niet.
Ja, AI werkt niet voortreffelijk, en example.com is zoals het al omschrijft 'een example'. Je moet dan even uitzoeken waar je het package daadwerkelijk vindt, als die bestaat. Ik heb met AI al wat tips gekregen die naar niet-bestaande sites/packages etc verwijzen. Het biedt wel een leidraad, maar het is geen stap-voor-stap handleiding is mijn mening. Je moet alles zelf interpreteren.

Maar heb je geen Starting Guide? Dat lijkt me het makkelijkst, en naar mijn verwachting worden dan de poorten geopend zodat je verder kan gaan. Hier vind je de handleiding.

Ik heb bovenstaande naar m'n vriendin gemaild en haar laten weten, dat het de volgende keer dat ik bij haar ben, waarschijnlijk handig is om dan weer hier teug te komen, als ik in de tussentijd geen dingen opgelost krijg.
Daar lijkt het inderdaad op. Nou ja, kwaad kan het niet, lijkt me.

Ik lees overigens dat Reolink geen Linux ondersteunt voor hun cliënt software. Best wel een gemiste kans.
Dus of je moet Windows gebruiken, of een Android of IOS smartphone.

Ik hoop wel dat de camera een recent model is, en niet eentje van 10 jaar geleden. Want ik lees hier en daar wat over Adobe Flash ondersteuning, en als iets al geen ondersteuning meer krijgt en al verbannen is, is dat Flash....(en wat zijn we blij!). maar ondanks dat zouden er nog andere protocollen zoals RTSP mogelijk zijn.

Even een leuke meme-comic erin gooien ter lering ende vermaeck.

1735555717766.png

Laatst bewerkt:
Ja, AI werkt niet voortreffelijk,
Nou, ik denk dat dit best bedreigend is voor zoekmachines.
en example.com is zoals het al omschrijft 'een example'. Je moet dan even uitzoeken
De woorden "even" en "gewoon" blijken meestal niet "even" en "gewoon" te zijn. ;)
waar je het package daadwerkelijk vindt, als die bestaat. Ik heb met AI al wat tips gekregen die naar niet-bestaande sites/packages etc verwijzen. Het biedt wel een leidraad, maar het is geen stap-voor-stap handleiding is mijn mening. Je moet alles zelf interpreteren.
Kortom, ik ben er nog lang niet.
Maar heb je geen Starting Guide?
Nooit van gehoord.
Dat lijkt me het makkelijkst, en naar mijn verwachting worden dan de poorten geopend zodat je verder kan gaan. Hier vind je de handleiding.
Ah, je bedoelde de "Operational Instruction". Ja, die heb ik, maar bleek veel te summier (geschreven door iemand die zich op geen enkele manier kan verplaatsen in mensen die niet precies weten hoe dingen moeten) en ook nog niet in het Nederlands. Gelukkig is mijn Engels redelijk.

In die manual wordt genoemd dat je Windows nodig hebt, of een smartphone met Android of IOs. Als je die stappen hebt gevolgd zal je uiteindelijk ook een mooie webinterface moeten krijgen voor je camerabeelden, verwacht ik. Hopende dat het geen Adobe Flash gebruikt. Of anders kan je met RTSP in de weer. Er zijn genoeg videospelers die daar geen problemen mee hebben.

Ja, die heb ik, maar bleek veel te summier (geschreven door iemand die zich op geen enkele manier kan verplaatsen in mensen die niet precies weten hoe dingen moeten) en ook nog niet in het Nederlands. Gelukkig is mijn Engels redelijk.
Gelukkig is er Google Translate of desnoods van andere partijen. En tja, verder moeten we het doen met summiere handleidingen. Het voordeel is wel dat de stappen op het scherm geactualiseerd kunnen worden, en in een papieren handleiding niet, als die stappen in de toekomst veranderen. Het heeft dus niet zo zeer te maken met 'verplaatsen in de mens'.

Dus ergens snap ik die redenering wel van de ontwikkelaars. Je moet dan wel meegaan met de tijd, en het bespaart weer op een berg papier. Het laatste apparaat wat ik kocht wat nog een heel boekwerk meeleverde in tig talen was die van mijn Canon fotocamera.

Ik lees overigens dat Reolink geen Linux ondersteunt voor hun cliënt software. Best wel een gemiste kans.
Dus of je moet Windows gebruiken, of een Android of IOS smartphone.
Dit is ook weer zo tegenstrijdig, want elders staat, dat je zonder extra 'software' gewoon via 'browser's, waarbij met name Firefox genoemd wordt, de camera kunt bereiken.
Ik hoop wel dat de camera een recent model is, en niet eentje van 10 jaar geleden.
Is vorige maand gekocht en staat nog steeds te koop bij diverse leveranciers.
Even een leuke meme-comic erin gooien ter lering ende vermaeck.

Bekijk bijlage 382308
Tsja, IE, wat een ramp was dat. Blij dat ik nooit (vrijwillig*) met MS-producten werkte. *Soms ontkwam ik er niet aan omdat organisaties niet beter hadden. In de 80-er jaren was m'n eerst computer een BBC-Beep en ben daarna met daarop volgende computers verder gegaan t/m de RISC-PC en de Raspberry Pi met het RISC-besturingssysteem. Gebruiksvriendelijker ken ik (nog) niet.

De installatie is niet geschikt voor Linux. Het uiteindelijke gebruik kan daarna met elke browser.

Lang verhaal in het kort:
Windows systeem regelen, of een Smartphone met Android of IOs.

In die manual wordt genoemd dat je Windows nodig hebt, of een smartphone met Android of IOs. Als je die stappen hebt gevolgd
Ja, die stappen hebben m'n vriendin en ik gevolgd middels haar 'smartphone'.
zal je uiteindelijk ook een mooie webinterface moeten krijgen voor je camerabeelden, verwacht ik.
Ik hoop het.
Hopende dat het geen Adobe Flash gebruikt.
Nee. Ik heb "VLC media player"..

Laat maar weten als je de Beginning Instructions heb uitgevoerd uit de handleiding.

Misschien is het zomaar ook een idee om eens te oriënteren op een smartphone. Ik weet niet waar je nu nog mee belt, maar je hebt weinig toekomstbestendige alternatieven meer naast smartphones. Alle oude telefoons zullen de komenden maanden tot jaren niet meer werken omdat het 2G-signaal uit de lucht gaat. Ik meld het maar eventjes als heads-up!

De installatie is niet geschikt voor Linux. Het uiteindelijke gebruik kan daarna met elke browser.
En dat laatste is het probleem, dat ik in m'n openingsbericht uit de doeken deed.
Lang verhaal in het kort:
Windows systeem regelen, of een Smartphone met Android of IOs.
Zie boven en eerdere berichten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan