bestanden groter dan 4 GB

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Berichten
3.253
Ik probeer met firefox 3 (beta) een bestand groter dan 4 GB te downloaden. Helaas, bij 4 GB stopt ie en het bestand is onvolledig (= onbruikbaar, helaas)

Kan ik iets in firefox aanpassen zodat ie bijvoorbeeld tot 4,5 GB kan downloaden en ik het bestand wel kan downloaden?

Zonee, welke browser kan bestanden tot 4,5 GB downloaden en heeft een overzichtelijke downloadlijst?
 
De partitie waarop het besturingssysteem is geinstalleerd wel ja. Maar ik geef aan firefox aan dat ie het op m'n externe hdd moet opslaan en die is wel ntfs...
 
Kan te maken hebben, dat het tijdelijk eerst op je C-schijf/partitie wordt opgeslagen. Als het binnen is pas naar je externe over geplaatst wordt.
 
Mja, het zou daar aan kunnen liggen.

Als er iemand denkt/weet dat het ergens anders aan ligt en ik het kan aanpassen zou ik het graag horen!

Maar voorlopig heb ik wel een oplossing. Ik splits het bestandje met winrar wel voor ik het download.

Toch bedankt!
 
Ik weet niet, ik vind het nogal vreemd dat het niet meteen verplaatst wordt naar de locatie die ik opgeef.
 
Het wordt wel verplaatst, maar pas nadat je het hebt gedownload.

Tijs.
 
Ik weet niet, ik vind het nogal vreemd dat het niet meteen verplaatst wordt naar de locatie die ik opgeef.
Als je aan het surfen bent, worden er ook tijdelijke internet bestanden op je C-schijf/partitie gezet. Met downloaden is dat ook zo, als het binnen is wordt het pas verplaatst, naar de locatie die jij aangegeven hebt. Ik kan er niets anders van maken, dus heb je waarschijnlijk alleen de mogelijkheid je C-schijf/partie van FAT32 naar NTFS te converteren.

Info:
http://www.binaries4all.nl/ntfs/
 
Enkele zaken zijn niet volledig aan die instructie van binaries4all:
1. (Zeker/vooral als het de systeemschijf betreft): Je kunt de melding krijgen dat 'koppelingen' gesloten moeten worden. Geef daar de J van Ja.
2. (Als het de systeemschijf betreft): Daarna wordt gemeld dat het pas omgezet kan worden tijdens een herstart. Geef ook daar de J van Ja in. Zodra je je systeem herstart wordt dan de systeemschijf geconverteerd.

Tijs.
 
Ik weet hoe je fat32 naar ntfs moet omzetten maar ga het niet doen. Ik doe het wel een keer als ik m'n partitie nog een keer formatteer.

Morgen ga ik het bestand eerst in twee splitsen met winrar voor ik het download naar m'n laptop. Probleem opgelost.
 
Nee, waarom zou je een vraag stellen en dan de simpele oplossing opvolgen??:eek:

NTFS is voor alles beter in dit geval dan FAT32 en niet alleen voor die grotere bestanden.
Maar niet doen hoor, waarom makkelijk en goed doen als het ook moeilijk en omslachtig kan...
 
Ik zal m'n partitie wel eens formatteren naar ntfs. Maar heb momenteel geen zin om alles er af te gooien en er terug op te gaan zetten.

En ik wil niet dat m'n systeem trager wordt door het converteren.
 
Ik weet hoe je fat32 naar ntfs moet omzetten maar ga het niet doen.

Je zegt dat je weet hoe het moet, maar blijkbaar weet je dat dus niet!!

Allereerst heeft het niets met formatteren te maken
Daarnaast verlies je bij het omzetten van FAT32 naar NTFS helemaal geen bestanden en programma´s
Een tenslotte wordt er helemaal NIETS langszamer van de conversie, sterker nog, alles wordt sneller!!

En daarnaast je neemt niet eens de moeite de door ons gegeven antwoorden even te lezen, zoals het bericht van Crash, waarin een link staat met beschrijving hoe je WEL moet converteren!!!!
En dat alleen maar omdat je DENKT dat je het zelf allemaal beter weet.....
 
Laatst bewerkt:
Ik weet wel hoe je moet omzetten van fat32 naar ntfs

Ik heb niet gezegd dat het niet anders kon dan formatteren.
Ik heb niet gezegd dat je bestanden of programma's zou verliezen.

Wat op de pagina van de link van crash stond wist ik al allemaal.

En tot slot:
van fat32 naar ntfs, 2 mogelijkheden:
formatteren: nadeel, alles eraf en er terug opzetten.
converteren: ntfsschijf zal trager zijn dan als je formatteert naar ntfs. Logisch, gezien de data die er al opstaat.
 
Ik denk trouwens niet dat het daaraan ligt, aangezien als ik de bestanden begin te downloaden ze al meteen op de ntfs-schijf zie.

Als ze eerst op de fat32schijf zouden staan zou ik ze toch nog niet op de ntfs-schijf zien?

Er moet toch ergens een firefoxlimiet zijn dan, die je kan aanpassen?
 
Waaom, oh waarom, vraag jij hier altijd van alles en geloof je de antwoorden nooit:evil::evil:
 
Omdat het zo is?

De bestanden staan meteen op mijn ntfspartitie en niet op m'n fat32-partitie?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan