bestanden groter dan 4 GB

Status
Niet open voor verdere reacties.
Omdat het zo is?

De bestanden staan meteen op mijn ntfspartitie en niet op m'n fat32-partitie?

Alle kenners en experts hier met tientallen jaren ICT ervaring vertellen je de oorzaak en hoe het zit. En ook wat de oplossing is.

Dat downloaden gaat VIA je C; schijf, daar is iedereen het over eens.

Alleen jij wilt het niet geloven, dus wat is nu het probleem??????
 
Als de bestanden eerst op m'n C:-schijf zouden worden gezet en daarna pas naar m'n H:-schijf worden gekopieerd dan zou de vrije schijfruimte op m'n C:-schijf verminderen en dat is niet zo. Het zou me dus verbazen als de limiet aan de schijfconfiguratie van m'n C:-schijf ligt, aangezien daar helemaal niets wordt opgezet tijdens dit proces.
 
Als de bestanden eerst op m'n C:-schijf zouden worden gezet en daarna pas naar m'n H:-schijf worden gekopieerd dan zou de vrije schijfruimte op m'n C:-schijf verminderen en dat is niet zo. Het zou me dus verbazen als de limiet aan de schijfconfiguratie van m'n C:-schijf ligt, aangezien daar helemaal niets wordt opgezet tijdens dit proces.

Veel succes verder, er waren al niet veel leden meer die jou nog wilden helpen, en nu weer een paar minder!
 
Dus als er mensen die me willen helpen zeggen: het zou kunnen dat...

en ik zeg: dat zou me verbazen want...

doe ik iets fout?o_O

Ik stel toch maar gewoon een vraag, en ik dacht dat dat de bedoeling was van helpmij.nl
 
Je snapt het blijkbaar toch niet helemaal.
  • er zit geen bestandsgrootte limiet in Firefox
  • als je iets download, wordt dat ALTIJD eerst opgeslagen in je TEMPmap van je harddisk waar je besturingssyteem op staat
  • Er wordt tegelijkertijd een aanvang gemaakt met het kopieren naar de uiteindelijke doelmap/schijf
  • Je ziet daarom inderdaad in de doelmap het bestand ook direct verschijnen

Zo moeilijk is dat niet....en geloof me, van converteren wordt je pc niet trager.

Probeer het maar eens, zoek een bestand op dat je wilt downloaden en doe er 10 minuten over om de doelmap aan te wijzen in Firefox, je zal dan zien als je dan uiteindelijk op downloaden/opslaan klikt het bestand al helemaal (of grotendeels) al binnen gehaald is (in je temp map dus !!!!)
 
Laatst bewerkt:
Kan te maken hebben, dat het tijdelijk eerst op je C-schijf/partitie wordt opgeslagen. Als het binnen is pas naar je externe over geplaatst wordt.

Het wordt wel verplaatst, maar pas nadat je het hebt gedownload.

Tijs.

hoe is je schijf ingedeeld?? toevallig Fat32???

Je snapt het blijkbaar toch niet helemaal.
  • er zit geen bestandsgrootte limiet in Firefox
  • als je iets download, wordt dat ALTIJD eerst opgeslagen in je TEMPmap van je harddisk waar je besturingssyteem op staat
  • Er wordt tegelijkertijd een aanvang gemaakt met het kopieren naar de uiteindelijke doelmap/schijf
  • Je ziet daarom inderdaad in de doelmap het bestand ook direct verschijnen

Zo moeilijk is dat niet....en geloof me, van converteren wordt je pc niet trager.

Probeer het maar eens, zoek een bestand op dat je wilt downloaden en doe er 10 minuten over om de doelmap aan te wijzen in Firefox, je zal dan zien als je dan uiteindelijk op downloaden/opslaan klikt het bestand al helemaal (of grotendeels) al binnen gehaald is (in je temp map dus !!!!)

En die hebben allemaal ongelijk:evil::evil::evil:
 
Je snapt het blijkbaar toch niet helemaal.
  • er zit geen bestandsgrootte limiet in Firefox
  • als je iets download, wordt dat ALTIJD eerst opgeslagen in je TEMPmap van je harddisk waar je besturingssyteem op staat
  • Er wordt tegelijkertijd een aanvang gemaakt met het kopieren naar de uiteindelijke doelmap/schijf
  • Je ziet daarom inderdaad in de doelmap het bestand ook direct verschijnen

Zo moeilijk is dat niet....en geloof me, van converteren wordt je pc niet trager.

Probeer het maar eens, zoek een bestand op dat je wilt downloaden en doe er 10 minuten over om de doelmap aan te wijzen in Firefox, je zal dan zien als je dan uiteindelijk op downloaden/opslaan klikt het bestand al helemaal (of grotendeels) al binnen gehaald is (in je temp map dus !!!!)


Ja dat weet ik. Dat merkt iedereen wel die met firefox werkt.
Maar hoe komt het dan dat ik vanzodra ik wél de map heb aangeduid niets meer zie veranderen aan mijn C:partitie? Ik veronderstel dat ie meteen download en kopieert (van de tempmap) naar de doelbestemming van zodra ik er een heb aangeduid?


@mrmusic: ik zeg niet dat iemand hier ongelijk had. Maar het woordje "kan" in het bericht van crash interpreteer ik als het feit dat ie het niet zeker weet.

Ik wil best een antwoord geloven, maar ik heb geleerd met een kritische geest door het leven te gaan. En ik zie niets veranderen aan mijn C:partitie, ik moet daar dan toch beschikbare schijfruimte zien verdwijnen tot na de download?
 
Laatst bewerkt:
Nu ja, als het over verplaatsen gaat is het natuurlijk zo dat de beschikbare ruimte op de C: schijf tijdens de download kleiner wordt. Zodra binnen en verplaatst kost het natuurlijk geen ruimte meer op de C: schijf, want verplaatst.

Overigens, zover ik begrepen heb, kun je in Firefox kunt aangeven hoeveel ruimte er maximaal gebruikt wordt voor Temp. Laat je alle Temp bestanden staan, en is de ingestelde Temp ruimte > 4 GB, dan zul je dus niets zien aan de opslagruimte van C: als je probeert een bestand van 4 GB binnen te halen: De oudste Temp bestanden worden dan verwijderd om niet meer dan de ingestelde ruimte in beslag te nemen, dus blijft de totaal gebruikte opslagruimte (ongeveer) gelijk. Extra -> Opties -> tabblad Geavanceerd -> tabblad Netwerk -> optie Buffer
Vertel ons welke buffergrootte er bij jou staat ingesteld?

Tijs.
 
@mrmusic: ik zeg niet dat iemand hier ongelijk had. Maar het woordje "kan" in het bericht van crash interpreteer ik als het feit dat ie het niet zeker weet.
Ik weet het wel zeker, maar ik ken ook de reactie's van jou op aangedragen oplossingen in diverse topic's van jou.;)

Het is niet alleen bij Firefox zo, maar met downloaden via IE gebeurt hetzelfde.
 
Ik kijk ook tijdens de download en de beschikbare schijfruimte wordt niet kleiner...
De buffer staat bij mij op 50 MB

Ik kan best geloven dat het op de C:-schijf zou worden gezet eerst, dat is ook zo. Maar van zodra ik de locatie heb ingesteld ben ik geen extra ruimte meer kwijt. Bovendien zou het langer duren om achteraf eerst het volledige bestand te verplaatsen. Hoe verklaar je dan dat er geen schijfruimte tijdens de download na het toewijzen van de doellocatie wordt ingenomen?
 
Echt, ik geef het compleet op, geef mijn portie maar aan Fikkie.....
 
Als je ons niet wilt geloven, dan zal je het proefondervindelijk vast moeten stellen (dus converteren naar NTFS) of je laat het zo en je blijft met het probleem zitten, zo simpel is het.
 
Ik wil jullie wel geloven. Maar ik vraag me nog steeds af hoe het komt dat ik mijn beschikbare schijfruimte op C: dan niet zie afnemen...

Ik zit bovendien niet met een probleem nu, ik heb al een oplossing gevonden. En ooit formatteer ik dit partitietje wel. Ik heb alleen een nieuwsgierige geest en zit nog met een vraag. Als het eerst naar C: wordt gekopiëerd, hoe komt het dan dat ik op de C:partitie niets zie gebeuren?
 
Jij noemt het nieuwsgierig, ik noem het eigenlijk meer eigenwijs....

Wanneer je een cache hebt van 50mb die vol zit en je gaat downloaden dan zie je ook geen schijfgrootte veranderen.
Enerzijds komen de tijdelijke bestanden bij die 50mb, maar omdat die vol zit worden oudere bestanden uit die 50mb verwijderd, het blijft dus 50mb

En ook voor de zoveelste keer: formatteren hoeft helemaal niet, alleen converteren dus.

En daarbij gaat niets verloren en wordt je schijf niet langzamer maar sneller!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Laatst bewerkt:
Ik ga niet converteren. Als op de website van de uitvinders van het ntfs-bestandssysteem staat dat van converteren de schijf trager wordt, dan geloof ik dat.

Back ontopic nu:
om iedereen tevreden te stellen heb ik de proef op de som genomen. Ik heb op een computer met een ntfs-geconfigureerde partitie als C: een bestand gedownload van meer dan 4 GB, en zoals ik had verwacht geeft hij het op bij 4 GB, het heeft dus niets met de schijfconfiguratie te maken. Want op een ntfsssysteem heb ik het ook.
Ik zit hier dus met een bestand van 3,99 GB (volgens de windows verkenner) en het bestand blijft onbruikbaar aangezien het niet volledig is.

Iemand enig idee waar het nou wel aan zou kunnen liggen?
 
Ik neem aan dat Windows op die test-machine ook op diezelfde C: schijf stond? En vooral: Waar het bestand uiteindelijk naar gedownload werd, was die doelpartitie op die test-machine ook op NTFS was geformatteerd?

Simpel gesteld: Waren alle partities (inclusief externe harde schijven > 4 GB) op ntfs geformatteerd op die testmachine?

Tijs.
 
De windowspartitie was ntfs geconfigureerd, zoals eerder aangegeven. Omdat het maar een test was en ik m'n externe hdd ni gebruikte om het sneller te laten gaan heb ik gedownload naar diezelfde partitie. Ook ntfs dus.

Ik werk wel met mozilla firefox 3 beta 2, mss is er een downloadlimiet toegevoegd vanaf versie 3? (ik zeg maar iets)
 
Ik heb zelf een test gedaan met een bestand van 6.5 GB en Firefox 2.0.0.11.
Geen onderbrekingen na 4 GB (bijlage 1), ook geen probleem met het totale bestand (bijlage2).

C: was NTFS, D:\ (doelpartitie) ook NTFS

Tijs.
 

Bijlagen

  • grootbestand1a.jpg
    grootbestand1a.jpg
    82,9 KB · Weergaven: 29
  • grootbestand2.JPG
    grootbestand2.JPG
    79,3 KB · Weergaven: 31
De volgende keer probeer ik het ook nog eens met firefox 2 en als het dan niet lukt dan weet ik dat het wsl aan een instelling ligt. Dan hoop ik te weten te komen welke instelling van firefox.
 
Ik heb zopas een bestand proberen downloaden met m'n firefox 2.0.0.11 (die ik naast firefox 3 beta 2 heb geinstalleerd staan) en deze staat blijkbaar nog strenger ingesteld wat de downloads betreft. Omdat ik eerst nog met bestanden zat die ik ondertussen had gearchiveerd moest ik even wachten voor ik een bestand van meer dan 4 GB kon downloaden, het eerste bestand dat ik kon downloaden was dus 3,72 GB... Helaas gaf firefox 2.0.0.11 het al op bij 0 bytes!

Dit is niet normaal meer, hoe krijg ik mijn beide firefoxes (en liefst versie 3 zeker!) terug in orde? Zodat ze weer normaal bestanden kunnen gaan downloaden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan