Bestanden met slotjes openen op externe HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

RenoD87

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2012
Sinds vorige week heb ik een nieuwe laptop. Voor ik deze in gebruik nam heb ik bestanden van mijn oude laptop gekopieerd naar een externe HD. Echter zijn deze bestanden nu niet te openen op mijn nieuwe laptop. Hij geeft aan dat ik niet de juiste machtigingen heb. Nu heb ik al wat rond gekeken op internet en een aantal nuttige dingen gevonden over het wijzigen van machtigingen. Dit geprobeerd maar helaas geen effect. De bestanden hebben slotjes bij het pictogram staan en zijn op geen enkele manier te openen.

Nu heb ik ergens gelezen dat dit kan komen doordat ze zijn versleuteld met het gebruikersprofiel van mijn oude laptop. Deze is inmiddels geformatteerd dus de HD daarop aansluiten heeft volgens mij niet veel zin. Is er een andere manier om de slotjes van de bestanden af te krijgen of zijn deze nu gewoon rijp voor de prullenbak?

Werkt dit ook voor Windows 10 en NTFS harde schijf? Dat was ik erbij vergeten te zetten.

Als je de link even bekijkt had je al antwoord op die vragen gehad.

Ik stel deze vraag omdat ik het heb geprobeerd maar het niet tot resultaat heeft geleid. Ik krijg dezelfde melding na het overnemen en openen van een foto.

Ok, dan heeft het kennelijk niet met ownership te maken. Kan je wel de eigenschappen van zo'n bestand bekijken?

Versleutelde mappen en bestanden worden in groen aangeduid.
Met het slotje wordt aangegeven dat je geen toegangsrechten hebt.

Omdat je nergens vermeldt dat de mappen/bestanden in groen worden weergegeven lijkt mij het dus voldoende dat je de tip van edmoor opvolgt m.b.t. Take Ownership.
Overigens geeft Take Ownership als tweede deel van zijn werking volledige toegangsrechten aan de leden van de groep Administrators op jouw pc, dus ben je geen lid van die groep (of de groep bestaat niet), dan heeft het geen zin. [Het eerste deel van de werking, namelijk eigenaar worden van de map/bestand werkt ook niet als geen lid ben van Administrators, trouwens. ;)]

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik kan de eigenschappen van de bestanden wel zien. De bestanden zijn overigens inderdaad niet groen.
Mijn account is een Administrator account volgens het scherm Gebruikersaccounts.

Take Ownership haalt bij mij dus helaas nog niets uit :(

Probeer eens (alleen als je Windows 10 hebt) de variant in deze webpagina
Wel eerst de huidige versie ongedaan maken door het importeren van RemoveTakeOwnership.reg uit de variant van edmoor.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hetzelfde resultaat. Hij lijkt de rechten wel te veranderen, maar het heeft geen invloed op het openen van de bestanden.

Edit: Zie dat die variant alleen werkt met de engelse versie van Windows 10. Ik heb de nederlandse versie.

Laatst bewerkt:
Wij kunnen niet over je schouders meekijken, dus...
a. Is het slotje weg of niet na het gebruik van 'mijn' variant van Take Ownership?
b. Als je een memory-stick hebt die kleiner is dan 4 GB [ik ga er vanuit dat die dan FAT32 geformatteerd is, niet NTFS], kopieer eens zo'n "probleembestand" naar de memory-stick en open het bestand vanaf de memory-stick. Werkt/kan dat wel?
c. Wat voor bestanden zijn het? Als je namelijk voor het type bestanden geen editor (of viewer) op je huidige systeem hebt staan kun je ze natuurlijk ook niet (effectief) openen...

Tijs.

Laatst bewerkt:
A. Het slotje blijft staan na het gebruik van Take Ownership.
B. Een USB stick heb ik nu niet bij de hand, weet je misschien een alternatief. De bestanden kopiëren naar de HDD van mijn laptop werkt ook niet ivm diezelfde rechten (al is deze HDD ook NTFS).
C. Het zijn foto's en video's. Ik heb de bestanden geprobeerd te openen met zowel 'Foto's' en 'Films en tv' en met 'Windows Media Player'. Ik neem aan dat dit correcte viewers zijn?

Welke exacte melding krijg je als je zo'n bestand probeert te openen?

IMG_3444.JPG
Mogelijk bent u niet gemachtigd het bestand weer te geven. Controleer de machtigingen en probeer het opnieuw.

Doe het eens zo: In plaats van de mappen/bestanden, rechtsklik eens op de hele partitie/disk in Verkenner en laat Take Ownership erop los.
En ik wil het venster zien met de uitgevoerde acties van Take Ownership, want als ik het goed begrijp worden de uitgevoerde acties van Take Ownership weergegeven in een cmd-venster.

Tijs.

En anders download en installeer je TakeOwnershipEx, waarbij jij de TakeOwnershipEx-1.2.0.1-Win8 versie installeert.
Bekijk de video op die webpagina voor hoe het werkt.
PS: Deze software wordt echt geïnstalleerd, dus geen .reg bestand dat je moet inlezen in de registry.

Tijs.

Probeer het volgende: Kopieer en plak die bestanden (indien mogelijk) naar je huidige nieuwe laptop en laat Take Ownership erop los.
Geef een screenshot waaruit blijkt dat je tot de groep Administrators behoort en Eigenaar bent.
Voorbeeld:
MapSlotje-1.jpg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan