• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bestanden samenvoegen in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anna Black

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 feb 2006
Ik weet niet eens of wat ik wil wel kan, maar ik wil het toch graag proberen...

Ik heb twee bestanden in excel, elk met de resultaten van een vragenlijst, dus emailadressen van mensen en hun antwoorden op de vragen. Nu is er een overlap in de twee bestanden en ik wil graag uiteindelijk 1 bestand overhouden, waar alleen de mensen inzitten met emailadressen die in beide bestanden voorkomen. Het liefst dan ook dus een compleet bestand (met antwoorden op beide vragenlijsten in één), maar met een lijst van de mensen die in beide bestanden voorkomen zou ik al erg gelukkig zijn. Alvast bedankt!

Beste Anna,

Kun je de gegevens uit het tweede bestand niet kopiëren naar het eerste bestand, en vervolgens op klantnummer o.i.d. kijken wie er meer dan 1 keer voorkomen?
Je zou dan een kolom moeten toevoegen met daarin de formule:
=aantal.als($A$1:$A$100;A1)
De uitkomst laat zien welke klanten (die dan in mijn voorbeeld in kolom A staan) meerdere keren voorkomen.
Als je dan de gehele tabel aflopend sorteert op de kolom met deze aantallen, kun je zo de dubbele er uit filteren.

Groeten,

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan