• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

beveiliggen van cellen en tekstvakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

SiSmAJ

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2005
hallo

Ik maak een factuur voor een bedrijf eigen ontwerp....

Maar nu wil ik dat bepaalde dingen niet perongeluk veranderd kan worden.. Zoals een tekstvak. of een aantal bepaalde cellen... ik weet nu neit hoe ik dat moet met blad beveiliging..

wie kan mij helpen

beveiligen

Hallo SiSmAJ,

Het hele blad selecteren, met rechtsklikken celeigenschappen blokkering opheffen, cellen selecteren die beveiligd moeten worden, weer met rechts klikken cellen blokkeren dan het hele blad beveiligen.

Gr Justes

klik met rechtse muisknop op een willekeurige cel, en kijk bij "eigenschappen" dan opent er een menu, waarin een tabje "bescherming" zit. Hierin kan je aanvinken of je een cel wilt blokkeren, of de inhoud verborgen moet blijven. Met andere woorden, blokkeren is echt blokkeren. Je kan niets doen met de cel (handig voor formulecellen of vastgestelde waarden). Verbergen is interessant als je een documentje hebt, waarin gegevens staan, die niet iedereen hoeft of mag zien. Deze laatste werkt overigens allen met formules.
(Let op, deze opties werken dus per cel!!! Je kan er natuurlijk wel een aantal tegelijk selecteren en dezelfde opmaak geven)

Als je nu in het menu Extra voor Beveiliging en Blad beveiligen kiest, kan je nog een aantal opties aanvinken wat gebruikers we en niet mogen met beveiligde cellen. Geeft het bestand nu een wachtwoord, en klaar is kees. Beleiliging opheffen werkt hetzelfde.

Let wel op dat deze beveiligingen niet zaligmakend zijn. Kwaadwillende personen kunnen deze beveiliging kinderlijk eenvoudig kraken. Pas dus wel een beetje op als je dergelijk soort documenten gaat mailen naar derden.

Je moet eerst de cellen blokeren die je wilt beveiligen bij celeigenschappen dan de cellen celecteren
hierna kan het blad beveiligd wordenmet bepaalde opties dit kan vanaf office 2002

ik heb in het bijgesloten voorbeeld de grijze cellen beveilgd

wim

als je er niet uit komt hoor ik het wel

Bijlagen

beveiligen

Hallo Wim,

Leuk gevonden maar als je blad beveiliging opheft wordt niet gevraagd om een wachtwoord en kun je zo je gang weer gaan.

Gr, Justes

ik heb dit bewust gedaan zodat het een en ander bekeken kan worden

en als het blad beveiligd is dan wordt er niets per ongeluk gewist

Laatst bewerkt:
Wanneer je er voor kiest om een werkblad te beveiligen, kun je optioneel een wachtwoord instellen. Daarmee is bovenstaand probleem dan opgelost...

ik wil ook nog ff wat bijvoegen

Dit is allemaal heel handig en bedankt voor de reacties

maar ik heb ook wat tekst vakken in de factuur staan

een stuk of 4 maar daar hoeft maar 1 beveiligd van te worden hoe lukt dat

Laatst bewerkt:
Ik weet niet wat het is maar ik kan met me gewone account geen berichten meer zetten dus heb een nieuwe account aangemaakt...

maar als ik een gedeelte van het blad selecteer wordt de tekstvak niet erbij geselecteerd dus dan kom ik op het zelfde probleem dat ik een tekstvak niet kan beveiligen....

beveiligen

Hallo SiSmAJ,

Het hele blad selecteren, met rechtsklikken celeigenschappen blokkering opheffen, cellen selecteren die beveiligd moeten worden, weer met rechts klikken cellen blokkeren dan het hele blad beveiligen.

PS Bij het selecteren de Ctrl toets ingedrukt houden en ook het tekstvak selecteren dan met rechts klikken cellen blokkeren.

Gr Justes

waarom kan ik niet alle cellen + een tekstvak selecteren ook niet met ctrl

beveiligen

waarom kan ik niet alle cellen + een tekstvak selecteren ook niet met ctrl

Eerst tekst vak dan het hele blad zonder Ctrl dan blokkeren daarna beveiligen

Gr, Justes

hoe jij dat doet krijg ik niet voor elkaar

er staan 7 tekstvakken in

ik klik op eentje dan op de cellen maar dan geblokkeerd weghalen en dan het blad beveiligen maar ik kan dan nog niet op een tekst vak klikken ze zijn dan allemaal geblokkeerd

Bijlagen

beveiligen

Hallo SiSmAJ,

Als je bestand geopend hebt, ga dan eerst naar extra beveiligen Blad beveiligen zelf een wachtwoord verzinnen.
Het factuurnummer en de getallen zijn dan beveiligd.

Gr, Justes

Bijlagen

dat is heel mooi... maar nu kan ik niet onder werkzaamheden in de tekstvakken iets invullen.

Maar de onderste tekst vak Bij vbetaling van enz enz

dat moet dan wel beveiligd wezen

beveiligen

Hallo SiSmAJ,

Zodra je iets in moet vullen, de beveiliging er even afhalen, :rolleyes:

Groeten, Justes

dat wil ik dus niet

omdat dit voor iemand anders is.

Maar wat ik wil kan dus waarschijnlijk niet

beveiligen

Hallo SiSmAJ,

Er kan heel veel, maak even op je factuur geel wat je beveiligd wil hebben.

Gr, Justes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan