bios reset acer

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelpot

Meubilair
Lid geworden
18 mrt 2008
Berichten
5.618
Hallo iedereen.

Je ziet het, ik heb ook weer eens dringend hulp nodig :(
Ik ben namelijk nogal stom geweest...
Ik ben alle acer programma's gaan verwijderen omdat ze de snelheid van men laptop zeer beperken.
Het meeste was eraf, nu moest ik juist nog de toolbar gaan verwijderen maar ik moest weer vanalles gaan testen...

Ik heb een biospaswoord ingegeven en nu ik opstart geraak ik zelfs niet in het bios zonder een paswoord in te geven
Verder opstarten gaat dus ook niet zonder het paswoord.
Ik weet het paswoord nog wel maar ik denk dat het een kwestie is met azerty-qwerty :evil:
Ik weet wel hoe een qwerty toetsenbord eruit ziet en heb al vanalles geprobeerd maar helaas.

Ik heb ook al wat gegoogeld om het paswoord te resetten maar alles wat ik zoek werkt precies niet op vista want ik zou een dos venster moeten openen.
Ik had namelijk dit gevonden
Maar ik weet helemaal niet hoe ik mee om moet gaan.

Helpt iemand me aub want hier weet ik helemaal geen raad mee :(

Toch alvast bedankt voor diegenen die met me meedenken...
 
battery op het moederbord er een tijdje uithalen mss,als je er al bij kunt dan hey..
 
jelpot;2557195 [URL="http://www.cgsecurity.org/wiki/CmosPwd" zei:
Ik had namelijk dit gevonden[/URL]
Maar ik weet helemaal niet hoe ik mee om moet gaan.

Gewoon HIER downloaden en de zip uitpakken
 
badankt voor al jullie snelle reacties, ik apprecieër die heel erg :thumb:

ja, bij men laptop zal ik de batterij er niet uit gaan halen, ook i.v.m. garantie
Ok ja, ik kan het unzippen maar wat dan?
Branden op een cd-tje en daavan opstarten?

EDIT: zit daar dan ook een bestand bij zodat de cd automatisch boot?
 
Laatst bewerkt:
Downloaden, uitpakken en dan de exe uitvoeren in het mapje windows
 
maar ik geraak niet meer op men vista hé...

deze berichten verstuur ik van een andere pc.
Ik start dus men laptop (acer aspire 7720G) en het enigste wat ik kan doen is het paswoord invullen :confused:
 
nee maar ik zal dit beter maar niet doen om men garantie niet te moeten opgeven

Snap ik ook..maar het is een reactie op degene die vaak commentaar heeft op andermans reakties..dat vind ik niet nodig..
 
mrmusic weet je dan ook hoe ik het kan opstarten zonder dat ik in windows geraak? :S
 
Ja, ik ben al op zoek geweest, ik heb ook al een bepaald bootdisk bestand gedownload (was iets minder dan 1Mb) deze op een cd gebrand maar dit veranderde niets...

verder heb ik dit gevonden maar verder snap ik niet goed wat of hoe ik alles dan juist werkend moet krijgen...

Ik heb vista, volgens mij is daar geen dos aanwezig.
En een floppy drive heb ik ook helemaal niet :(

(ik heb met acer gebeld, ze raden me aan om men laptop op te sturen om deze te flashen)
Is er geen mogenlijkheid dat ik het bios zelf kan gaan flashen zonder dat ik mijn laptop dan moet openmaken of dergelijke.

De mail die ik van acer gekregen heb:
Beste klant,

Via ftp://ftp.acer-euro.com/notebook/aspire_7720/vista/Bios/v1.45.zip kunt u de nieuwste BIOS versie downloaden. Deze zal wel handmatig via DOS geflashed moeten worden. U kunt proberen om tijdens het POST scherm, shift+F8 in te drukken, om de DOS prompt naar voren te krijgen. Het is wel noodzakelijk om met een USB stick of externe floppy drive, de BIOS gegevens te hebben.

U kunt ook proberen om het ingestelde wachtwoord, met allemaal hoofdletters in te vullen. Mocht dat niet werken, probeer het ook door waar u een hoofdletter heeft ingevuld, als kleine letter in te vullen, en vice versa voor kleine letters naar hoofdletters. Kan zijn dat met de standaard BIOS versie, het omgedraaid weggeschreven wordt naar de ROM.

Mocht dit uw vraag niet volledig beantwoorden, dan verzoeken wij u om via onderstaande link te reageren:
When your request is not answered to your satisfaction, please respond by using the link mentioned below :

http://support.acer-euro.com/request/nl/index.html
 
de 2e oplossing van acer :
U kunt ook proberen om het ingestelde wachtwoord, met allemaal hoofdletters in te vullen. Mocht dat niet werken, probeer het ook door waar u een hoofdletter heeft ingevuld, als kleine letter in te vullen, en vice versa voor kleine letters naar hoofdletters. Kan zijn dat met de standaard BIOS versie, het omgedraaid weggeschreven wordt naar de ROM.
dit heb ik al verschillende malen geprobeerd :(

Het 1e heb ik nog niet geprobeerd maar lukt dit wel aangezien mijn usb waarschijnlijk nog niet bootable is?
 
Zou eerst oplossing 1 proberen en Acer zegt nergens dat die stick bootable moet zijn......
 
ok, ik zal het maar eens gaan proberen...
Ik heb er zeer weinig hoop op dat die prompt gaat naar boven komen maar ja...

toch alvast bedankt voor de reacties :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan