bios reset acer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je zou kunnen proberen om bij Acer een zgn. Backdoor Bios Password te krijgen.

Deze bestaan ook voor verschillende BIOS merken :

http://searchenterprisedesktop.tech...ci1124083,00.html?int=off&Offer=EDcplbbios118

bedankt, ik was dit inderdaad ook al tegengekomen maar heb niets gevonden voor mijn, ik heb precies een authentiek acer bios versie (insyte H20 dacht ik dat het was.)
bios versie 1.41.
De nieuwste versie is 1.45 en ik heb gezien in de readme dat de laatste update daarvan was dat de fout met het paswoord in erecovery (waar ik het ook heb ingesteld) is opgelost qua hoofdletters en dergelijke.
Ik had mijn wachtwoord gewoon getypd met kapitalen en daar lag precies een probleem bij :confused:

Ik heb ook bij acer gevraag naar een backdoor paswoord, diegene die me de mail heeft gestuurd heeft gezegd dat hij daar ook even ging naar zoeken(de vriendelijkste en hulpvaarigste man bij acer die ik al ben tegengekomen trouwens :p)
Maar aangezien hij geen backdoor paswoord heeft mee opgestuurd veronderstel ik :confused:

Als je een mogenlijk backdoor paswoord zou weten, zeg maar hoor, ik heb al vanalles zitten proberen ;)

@Harry: ik was al naar dat programmatje op zoek omdat ik wist dat dit ook al in een topic stond, maar ook ik zie niet waar je een gratis versie kan vinden :confused:
http://www.madboot.com/index.php?option=com_madshop&Itemid=41--> dit is waar ik denk dat ik moet zoeken, kan je me anders een betere link geven of me daarover eens mailen aub?

Ik vind wel gratis versie 8.0 maar dat is voor op een floppy te schrijven en dat is helaas niet in mijn laptop aanwezig :(
 
Waar zie jij staan dat je moet betalen dan??? Je moet even registreren, dat is iets anders!
 
ja ik dacht ook eerst dat het daar aan lag maar nadat ik me geregistreerd had ging het nog altijd niet :confused:


Alle andere suggesties zijn ook welkom, om het bios te flashen op een of andere manier ofzo...(wel graag dan een volledige uitleg want met het bios heb ik nog niet veel gedaan verschillend van wat instellingen aanpassen en updaten via windows zelf)

Mijn Dos kennis is namelijk zogoed als 0%, nihil, niks
 
Laatst bewerkt:
'Ik heb ook bij acer gevraag naar een backdoor paswoord, diegene die me de mail heeft gestuurd heeft gezegd dat hij daar ook even ging naar zoeken(de vriendelijkste en hulpvaarigste man bij acer die ik al ben tegengekomen trouwens'.

Dan zou ik nog eens contact opnemen. Deze persoon blijkt zeer vriendelijk, dus hij zal zich vast de moeite getroosten om je met een backdoor uit de problemen te helpen.
 
'Ik heb ook bij acer gevraag naar een backdoor paswoord, diegene die me de mail heeft gestuurd heeft gezegd dat hij daar ook even ging naar zoeken(de vriendelijkste en hulpvaarigste man bij acer die ik al ben tegengekomen trouwens'.

Dan zou ik nog eens contact opnemen. Deze persoon blijkt zeer vriendelijk, dus hij zal zich vast de moeite getroosten om je met een backdoor uit de problemen te helpen.

het probleem is dat wanneer je belt je telkens iemand anders aan de lijn krijgt...
Ik had namelijk direct nogmaals geprobeerd, maar daar kreeg ik niets uit, doorverbinden om de laptop op te sturen en dat was ook alles waarmee hij kon helpen volgens hem, ik heb hem vriendelijk gezegd dat ik daar misschien later nog op zal terugkomen maar eerst toch nog wel het 1 en ander zelf wil proberen


@mrmusic: als je niet kan flashen zonder eerst dat paswoord, hoe gaan ze dan mijn bios opnieuw instellen bij acer? :confused:
(moeten zij dan sowiso die cmos batterij eruit halen?)


wel, op deze site was ik ook al eens geweest, er staan veel backdoor paswoorden (moet je de paswoorden trouwens in qwerty ingeven?) op maar niets voor de mijne denk ik (Insyde H20) Ik was het nog nooit tegengekomen

dan het programma CmosPwn heb ik even bekeken maar ik snap niet hoe ik het aan het werken zou moeten krijgen :confused:
Als iemand met dat zou kunnen uitleggen...
Ik zou het programma dus op een cd moeten krijgen.

Jullie zijn heel erg bedankt voor jullie hulp en het druk meedenken met men probleem :thumb:
 
Mede i.v.m. de garantie zou ik je aanraden om het contact met Acer te onderhouden en op die manier een oplossing te vinden .
Ze hebben een mogelijkheid om het op te lossen via een backdoor, maar die oplossing zullen ze natuurlijk niet aan de grote klok willen hangen.
 
@ronnie1: je denkt dus dat wanneer ze bij acer mijn bios willen flashen zo sowiso ook eerst een paswoor zullen gaan moeten invoeren?

Ok, ik zal nogmaals bellen morgen naar acer en ze vragen naar een backdoor paswoord.
Maar ik vrees ervoor dat ze zullen blijven aanraden dat ik de laptop moet opsturen en dat dit dan ook nog men enigste optie zal blijven :(

(Ik moet toegeven, ik werd ongeduldig en had al lang zin om men laptop eens open te schroeven om te zien hoe het er allemaal uitziet.
Ik heb hem opengekregen.
Al een zeer groot deel is zichtbaar, het toetsenbord is min of meer losgekoppeld maar er zijn nog te veel draden die ik zou moeten loskoppelen om het bovenpaneel los te krijgen en al die minuscule draadjes lijken me nogal fragiel dus ik blijf er dan maar liever af voordat er iets misgaat)
Hoe groot is zo'n batterij trouwens?
Ik heb een klein blauw rond ding gevonden als ik de achterkant openschroefde van ongeveer 1cm maar ik denk dat dit iets anders is dan de batterij omdat deze nogal "raar" vastgemaakt zit, eerder vastgeplakt aan een relais precies.
Ik heb al verschillende pogingen gedaan om het ook maar een beetje te laten bewegen maar het zit steenvast.(dat zat naast de processor)
Waar zou de batterij normaalgezien ergens moeten zitten?
Ik veronderstel bovenaan op het moederbord maar dat is waarschijnlijk niet zeker..

Moest iemand nog op een brilliant idee komen gelieve dit dan ook even mee te delen :D
 
Laatst bewerkt:
Wanneer je de batterij gevonden hebt en deze zit vastgesoldeerd dan zou je de bios kunnen resetten door een stukje papier tussen het klemmetje en de batterijbodem te schuiven en 5 minuten te wachten.
 
Wanneer je de batterij gevonden hebt en deze zit vastgesoldeerd dan zou je de bios kunnen resetten door een stukje papier tussen het klemmetje en de batterijbodem te schuiven en 5 minuten te wachten.

Leg dat eens iets duidelijker uit.

Stel bijv. de batterij is 'verpakt'.

Misschien bedoel je 'kortsluiting' maken.
 
Laatst bewerkt:
Als de batterij verpakt is zou je kunnen kortsluiten, doch raad ik niet aan. Zeker niet in het geval van TS. Ook is dit een beetje afhankelijk van de fysieke electonica die je tegenkomt en beslist niet geschikt voor "leken" zoals ik en niet geheel zonder gevaar.
Mogelijk dat de batterij "vast" zit maar dat het toch mogelijk is een stukje papier tussen het contact met de batterij te schuiven.

Ook zou TS eens kunnen kijken of ie z.g. dipswitches (4) ziet te zitten (met loupe). Niet te verwarren met jumpers. Deze dipswitches bieden vaak uitkomst bij dergelijke calamiteiten.

CrashPuppy
 
Wat is dan toch wel het nut van een 'stukje papier' ? :confused:
 
Ik zie dat jullie zich hebben beziggehouden met mijn probleem tot in de late uurtjes, waarvoor dank ;):thumb:

Maar de enigste 2 oplossingen die volgens mij nog mogenlijk zijn:
-het backdoor paswoord (ga nu nog even bellen maar ik vrees ervoor)
-de batterij een tijdje disconnecten (ik veronderstel zo'n 30min?)

Het probleem daarbij is inderdaad dat op gebied van hardware ik nogal een leek ben,
Ik zou het eens met wat papier kunnen proberen maar verder in men laptop zal ik toch niet gaan graven omdat ik dus ook geen schade wil aanvangen.
Tot zover werkt alles nog denk ik maar dat wil ik dus niet in gevaar brengen :confused:
(Het voorste deel is nog niet helemaal los maar dat lijkt me gewoon te riskant aangezien er verschillende draden eerst losgekoppeld moeten worden :()

Wat die dipswitches en jumpers dan al mogen zijn, ik zou ze niet kunnen herkennen denk ik :confused:
Voor zover ik weet dat ik de batterij al kan zien(aan de onderkant van de laptop) is hij niet verpakt maar inderdaad vastgeklipt zit.(eerder gesoldeerd)
Ik had ook al enkele cmos batterijen opgezocht maar ze zien er allemaal zo verschillend uit, maar dat kwam misschien wel doordat het van de desktop pc's was dat ik aan het bekijken was

Bedankt allemaal!:thumb:
 
@ Jelpot:

Dit moet je me toch nog eens uitleggen, uit je startpost:

ik denk dat het een kwestie is met azerty-qwerty
Je hebt op een laptop toch maar 1 toetsenbord, dus wat is nu eigenlijk je probleem. Wanneer je op DAT toetsenbord een wachtwoord ingegeven hebt, dan is er toch helemaal geen probleem??? Geef op DAT toetsenbord het wachtwoord in en klaar.......
 
'
Het probleem daarbij is inderdaad dat op gebied van hardware ik nogal een leek ben'.

Dus : Hou op met 'knoeien'.
 
Download en brand de Hiren's Boot CD:

http://www.hiren.info/pages/bootcd

Een boot-cd dus, met veel tools waaronder:

BIOS / CMOS Tools
CMOS 0.93
CMOS Save / Restore Tool

BIOS Cracker 4.8
BIOS password remover (cmospwd)

BIOS Cracker 1.4
BIOS password remover (cmospwc)

BIOS Utility 1.35.0
BIOS Informations, password, beep codes and more.

!BIOS 3.20
a powerfull utility for bios and cmos

DISKMAN4
a powerful all in one utility

UniFlash 1.40
bios flash utility

Kill CMOS
a tiny utility to wipe cmos

Award DMI Configuration Utility 2.43
DMI Configuration utility for modifying/viewing the MIDF contents..:
 
Hoi !

@Berry, dat werkt dus alleen als in het bios de CD-speler als eerste opstart-item vermeld staat !

Hij heeft Madboot ook geprobeerd, maar de laptop start er niet van op !!

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan