bios reset acer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi !

@Berry, dat werkt dus alleen als in het bios de CD-speler als eerste opstart-item vermeld staat !

Hij heeft Madboot ook geprobeerd, maar de laptop start er niet van op !!

Greetz,

Harry.

Hoi Harry!

Uiteraard is dat bekend, maar vind nergens een berichtje dat Jelpot dat geprobeerd heeft. Ik lees alleen dat hij de diskette versie gevonden heeft van MadBoot en geen diskette station heeft. En verder de vraag hoe hij aan de MadBoot cd kan komen, gratis.
Vandaar maar alternatief van Hiren's!

EDIT:

En mocht het zo zijn dat in de bios de HDD als first boot staat en de dvd/cd als second, dan is het te proberen de harddisk even uit de laptop te halen en dan op te starten vanaf cd/dvd....
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Sorry, @Berry: hij heeft mij gisteren en vanmorgen een paar keer gemaild.

Hij heeft de madboot-CD op te kop getikt, maar: er wil dus niets aan CD's opstarten.

Ik wist niet dat jij die informatie niet had.

Tweede mogelijkheid die je oppert is te proberen.....

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Sorry, @Berry: hij heeft mij gisteren en vanmorgen een paar keer gemaild.

Hij heeft de madboot-CD op te kop getikt, maar: er wil dus niets aan CD's opstarten.

Ik wist niet dat jij die informatie niet had.

Tweede mogelijkheid die je oppert is te proberen.....

Greetz,

Harry.

Hoi Harry, duidelijk.

Tsja, die tweede optie...
Misschien werkt het? Wanneer de first boot device (de harddisk) ontbreekt, wordt er wellicht opgestart vanaf de second boot device, inderdaad het proberen waard...
 
@ Jelpot:

Dit moet je me toch nog eens uitleggen, uit je startpost:

Je hebt op een laptop toch maar 1 toetsenbord, dus wat is nu eigenlijk je probleem. Wanneer je op DAT toetsenbord een wachtwoord ingegeven hebt, dan is er toch helemaal geen probleem??? Geef op DAT toetsenbord het wachtwoord in en klaar.......

wel ik heb een paswoord ingevuld in de acer erecovery maar dat paswoord(zonder hoofdletters) bevat een "a" en een "m" op een azerty staan deze letters namelijk ook op een andere plaats dan op het qwerty toetsenbord.
Omdat ik op het internet heb gelezen dat de bios meestal in qwerty staat dacht ik dat het daarmee ging lukken maar ik heb al vanalles geprobeerd zonder resultaat :(

'
Het probleem daarbij is inderdaad dat op gebied van hardware ik nogal een leek ben'.

Dus : Hou op met 'knoeien'.
Ik ben inderdaad terug bezig met de laptop terug dicht aan het draaien omdat het me te riskant lijkt om alle draadjes los te maken(dit moet volgens mij om de bovenkant er volledig kunnen af te halen.
Ik heb ook naar acer gebeld. Edward was het als ik me niet vergis, hij stuurde me direct door naar de ophaaldienst.
(Grappig eigenlijk, ik belde daarna nog 2x, ik had weer dezelfde persoon aan de lijn, dan nog maar eens geprobeerd op de hoop om iemand anders aan de lijn te krijgen maar zonder resultaat, het was weer een zekere Edward :p)

Ik kan nog wel eens gaan bellen maar het ziet ernaar uit dat ik zo'n backdoor paswoord nooit zal krijgen :(

Hoi Harry!

Uiteraard is dat bekend, maar vind nergens een berichtje dat Jelpot dat geprobeerd heeft. Ik lees alleen dat hij de diskette versie gevonden heeft van MadBoot en geen diskette station heeft. En verder de vraag hoe hij aan de MadBoot cd kan komen, gratis.
Vandaar maar alternatief van Hiren's!

EDIT:

En mocht het zo zijn dat in de bios de HDD als first boot staat en de dvd/cd als second, dan is het te proberen de harddisk even uit de laptop te halen en dan op te starten vanaf cd/dvd....
Sorry ik dacht inderdaad ook dat ik al had vermeld dat ik het met de madboot cd ook al eens geprobeerd had.
Maar dat help ook niet :S
Ik hoor de cd natuurlijk wel opstarten maar voordat dat proces gedaan is moet ik al men wachtwoord invullen.

En om de harddisk er even uit te halen.
Ik heb de HDD wel al gelokaliseerd en ook al eens losgeschroevd(zit langs de onderkant) maar er zijn dan NOG 2 schroeven die de harde schijf vastgemaakt hebben met schroeven langs de bovenkant die waar ik dan juist niet aankan omdat ik al die draden niet durf los te maken
Het is precies trouwens niet zeker dat het wel zou werken:confused:

Bedankt allemaal voor de vele reacties :thumb:
 
Als ik het goed begrijp zit je 'achter onze rug om' ook te mailen, zonder ons hier op het forum over te informeren.

Knoei maar lekker door ! :thumb:
 
Als ik het goed begrijp zit je 'achter onze rug om' ook te mailen, zonder ons hier op het forum over te informeren.

Knoei maar lekker door ! :thumb:

als je een mailtje naar harry snor voor hulp voor een exemplaar van madboot als achter de rug mailen beschouwd dan is dat maar zo...

Maar ik wist dat Harry een exemplaar daarvan had en dat hij me daarmee dan misschien kon helpen.
Ondertussen had ik zelf al een cd-versie van madboot gevonden en was een mailtje naar harry niet meer nodig nee...
Als je mij dat kwalijk neemt, ook goed!

Hoi !

Zou je toch dit: http://www.laptopreparatie.nl/websho...65d7a4ad95d386 niet overwegen ?

Beschouw die € 50,= maar als leergeld.

Als je er zelf teveel aan prutst heb je straks misschien nog meer schade.

Greetz,

Harry.
Voor zover ik weet is er nog niet meer schade, ik heb de laptop nu gewoon weer dichtgedaan zonder er nog verder iets aan te veranderen...
Moest ik geen garantie meer hebben zou ik het misschien overwegen om de laptop op te sturen naar een reparateur of erbij langs te gaan maar acer biedt me ook aan om de het paswoord te verwijderen dus ik denk maar dat ik op dat aanbod zal ingaan.(ik zal de laptop waarschijnlijk wel ongeveer 1uur kwijt zijn, ik heb deze volgende week echt wel nodig maar ik zal er wel een alternatief voor moeten vinden)

Bedankt allemaal, ik denk dat er verder geen tips meer zijn zonder met de hardware bezig te gaan zijn
 
Hoi !

Sterkte, en laat nog even weten hoe het afloopt s.v.p.

Greetz,

Harry.
 
Zet je password eens hier neer,
Ik was vanaond bezig met een extensa en het toestenbord reageerde ook anders. Ik begreep plots hoe dit kwam.
Misschien kan ik dit vertalen naar de juiste toetsaanslagen die je dan zou moeten doen.
Later leg ik er wel het fijne vanuit voor de meedenkers in deze treat,
 
Gelukkig nieuwjaar allemaal.

Acer hun lijnen zijn gesloten(2/3 dagen al), dus ik heb nog geen afspraak kunnen maken om mijn laptop op te sturen, dus moesten er nog ideeën zijn zijn deze dus nog altijd welkom.

Crashpuppy, ik zou het paswoord hier wel graag willen neerzetten maar er kunnen altijd mensen meekijken die kwaadwillig zijn :mad:
Ik gebruik dit paswoord namelijk voor bijna alles op de pc, als mijn paswoord in de verkeerde handen valt zit ik dan wel dik in de sh*t hé ;)

Maar als je bedoeld dat het anders is met azerty dan met qwerty, dat heb ik al geprobeerd

Bedankt
 
Laatst bewerkt:
Jah, men laptop is eindelijk terug na een weekje knoeien tijdens het bellen naar de acer helpdesk waardoor ik het op de stuipen kreeg.

Uiteindelijk was het me dan toch gelukt om een afspraak te maken (vooraf waren de lijnen altijd bezet en ga maar door..)
De laptop werd diezelfde dag (heel snel vond ik dat, 1 uurtje na gebeld te hebben met een zeer vriendelijke mens van ups in tegenstelling tot de meeste mensen van acer)
nog opgehaald.
Sinds gisteren heb ik dan men laptop terug en ze hebben de bios inderdaad gewoon geflashed en de laatst nieuwe versie erop gezet omdat in deze versie (1.45--> ik had toen nog 1.42 als ik me niet vergis) het probleem met het wachtwoord opgelost is.

Ik zou het dus nog eens kunnen gaan proberen een wachtwoord in te gaan zetten en nu zou het moeten werken maar ik ga het me niet riskeren :D

Hoe dan ook, Iedereen bedankt voor het meedenken en de vele tips die ik toen gekregen heb :thumb:


Alleen heb ik nog 1 vraagje.
Ze hebben mijn bios geflashed maar aangezien het niet ging met software, heeft acer dan waarschijnlijk ook mijn laptop moeten openvijzen en de batterij eruitgehaald?
Of zijn daar misschien nog andere manieren voor?

Ik ben daar gewoon nog even geinteresseerd in :p
 
Hoi !

Een bios-flash heeft totaal niets met de bios-batterij van doen !

Je bent in de war met een z.g. bios-reset.

Greetz,

Harry.
 
En nog een tipje.
Scherm je PC niet meer af door telkens het Bios wachtwoord te moeten ingeven.
Wel zou je de bios kunnen afschermen om andere gebruikers niet de kans te geven in de bios zelf te komen.

Blij dat het allemaal nog goed is gekomen.

CrashPuppy
 
Hoi !

Een bios-flash heeft totaal niets met de bios-batterij van doen !

Je bent in de war met een z.g. bios-reset.

Greetz,

Harry.

maar hoe hebben ze het bios dan kunnen flashen als er een wachtwoord opzat?

En nog een tipje.
Scherm je PC niet meer af door telkens het Bios wachtwoord te moeten ingeven.
Wel zou je de bios kunnen afschermen om andere gebruikers niet de kans te geven in de bios zelf te komen.

Blij dat het allemaal nog goed is gekomen.

CrashPuppy
Het was toen eigenlijk ook niet echt de bedoeling om een bios wachtwoord in te geven elke keer dat ik opstartte maar ik had het gewoon eens gedaan om te testen ofzo (ik weet het niet meer goed, allesinds stom dat ik het gedaan had :p
 
Hoi !

Tja, ik kan het ook, hoor !


6) Wachtwoorden verwijderen uit BIOS of Windows (vanaf 50 euro).

Greetz,

Harry.
 
Wat is er eigenlijk verkeerd aan een wachtwoord op BIOS niveau?

Volgens mij als je het goed instelt mag er niets aan de hand zijn. Zelf heb ik het even getest en het wachtwoord liet zich met alle gemak ook weer verwijderen :)

Geen AZERTY problemen en ook dat kon je zoeken:
Bitte: http://en.wikipedia.org/wiki/AZERTY
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Er is niets verkeerd aan een bios-wachtwoord.

Maar dan is het wel makkelijk als je het ww. onthoudt !

N.B.: In bedrijfs-PC's zijn bios-ww. vaak hardware-matig, en da's dus een heel ander verhaal.

Greetz,

Harry.
 
voor alle duidelijkheid, ik wist men wachtwoord wel nog hoor :p

het probleem zat hem blijkbaar toen nog bij de biosversie (1.42) waarvan nu bios versie 1.45 is gemaakt waar dat probleem zou opgelost moeten zijn ;)
 
Sorry voor de bump, maar ik heb een soortgelijk probleem.

Nu vraag ik mij af of ik het BIOS wachtwoord kan verwijderen met een bootdisk en de MS DOS debug functie. Maar wat kan er dan mis gaan en waar moet ik op letten ?

P.s mijn bootvolgorde staat al goed ingesteld dus dat is geen probleem ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan