• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Blad Beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel31281

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2015
Ik heb op mijn werkblad een togglebutton gemaakt om het blad te beveiligen en er weer af te halen.
Echter zou ik bij een fout wachtwoord graag willen dat hij weer geactiveerd word en rood word, nu blijft die op groen staan en moet je opnieuw aan en uit zetten om wachtwoord weer in te voeren.

Alvast bedankt,

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bovenstaande heb ik op kunnen lossen, alleen zou ik het in onderstaande code ook toepassen

Code:
Sub CommandButton4_Click()
ActiveSheet.Unprotect ("AFTERSALES") 'Opheffen beveiliging
With Blad2.ListObjects(1)
    .Range.Sort .Range.Cells(1, 6), , , , , , , 1
    ActiveSheet.Range("A15:A1000").EntireRow.AutoFit
     ActiveSheet.Protect Password:="AFTERSALES", DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True 'Beveiliging terug zetten
     [COLOR="#FF0000"]If ActiveSheet.ProtectContents = True Then
     ToggleButton1 = True[/COLOR]
     End If
  End With
End Sub

Kijk eens naar dit:

Bijlagen

Bedankt voor je reactie, het werkt helemaal zoals ik bedacht had, heeft er wellicht iemand nog een antwoord op mijn 2e vraag

Bovenstaande heb ik allemaal op kunnen lossen, waarvoor dank

Nu had ik nog een andere vraag, ik zou graag 1 knop in mijn werkblad hebben om alle sheets te verbergen of weer te laten zien. ( eventueel met de optie dat 2 bladen zichtbaar blijven )
Nu lukt dit alleen met 2 losse knoppen, en bij unhide zou het fijn zijn als weer naar blad 1 zou gaan.
Ook moet deze optie beveiligd worden met een wachtwoord

Alvast bedankt

Bijlagen

Dit is voor 1 knop:
Code:
Sub hide_unhide_sheet()
    For Each ws In ThisWorkbook.Sheets
        If ActiveSheet.Name <> ws.Name Then ws.Visible = Not ws.Visible
    Next ws
End Sub

Ik heb ondertussen onderstaande code gevonden/aangepast, alleen werkt het nog niet helemaal soepel.
De werkbladen verbergen (hide) werkt prima, alleen ze weer tevoorschijn halen ( unhide ) werkt niet

Code:
Private Sub ToggleButton2_Click()
    Dim ws As Worksheet

For Each ws In ActiveWorkbook.Worksheets
   If ws.Name <> "Sheet1" And ws.Name <> "Sheet2" Then
        If ToggleButton2.Value = True Then
            ws.Visible = False
            End If
        Else

ws.Visible = True

End If
    Next ws
End Sub

Voor de wisselknop:
Code:
Private Sub ToggleButton2_Click()
   For Each ws In ActiveWorkbook.Worksheets
        If ws.Name <> "Sheet1" And ws.Name <> "Sheet2" Then
            ws.Visible = ToggleButton2.Value
        End If
   Next ws
End Sub

Super bedankt dit werkt bijna zoals gepland, alleen zou ik graag hebben dat de werkbladen verborgen zijn als de knop actief ( true) is. En is het mogelijk om de functie te beveiligen met een wachtwoord.
Ook zou ik graag hier ook weer de kleuren in hebben zoals de andere code.

Laatst bewerkt:
Dat is gewoon een combinatie van dingen die ik al eerder liet zien:

Bijlagen

Dat is simpel nu je het document van #10 hebt.
Maar ik zie niet waarom je dat zou willen.

Laatst bewerkt:
De ene beveiliging is alleen om data op het 1e werkblad te kunnen plaatsen, de andere is voor degene die het gehele bestand moet bewerken en eventueel dingen aanpassen.
Het is niet de bedoeling dat zomaar iedereen toegang heeft tot het gehele bestand

Ik ben er mee aan het rommelen maar ik snap niet helemaal hoe ik dit nu voor elkaar kan krijgen

Laatst bewerkt:
Het lijkt er op dat ik het enigszins voor elkaar heb, alleen lukt het me nog niet 2 verschillende wachtwoorden aan te maken

Bijlagen

Kan iemand het laatste bestand voor mij controleren en kijken of ik het zo goed gedaan heb?

En ik snap nog niet waarom 2 verschillende wachtwoorden niet willen werken

Alvast bedankt,

Als je twee buttons wilt gebruiken waarom gebruik je dan nog togglebuttons?

Beste Edmoor,

Ik sta open voor andere oplossingen, als het beter kan zou ik het graag weten

Je wilt dus twee knoppen?
Eentje om te beveiligen en een andere om dat weer op te heffen?

Ik wil 1 knop om het werkblad (sheet1) te kunnen bewerken, in het originele bestand staat hier alle data, alleen onze planner en sommige monteurs hebben hier toegang toe na invullen van het wachtwoord. Alleen blad 1 en 2 zijn zichtbaar voor hun.

Knop 2 zorgt ervoor dat ik alle bladen onzichtbaar/zichtbaar kan maken en zo overal dingen kan aanpassen/bewerken. Met het indrukken van deze knop komt er een alleen voor mij bekend wachtwoord op, en zijn alle bladen behalve 1 en 2 verborgen.

Dus 1 knop om de betreffende bladen zowel te beveiligen als weer vrij te geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan