Hallo Naughtygirl,
Dat Asus utilitie die je gebruik dat is een software programma waarmee software matig vanuit windows de instellingen in de bios kan worden aangepast zoals dan je hardware clocken en overclocken.
Daarmee gaat het dus over de instellingen wat in de bios is ingesteld heen.
Kijk je processor (cpu) draait op 3398 MHZ terwijl de belasting van processor (cpu) minimaal is, zoals in het screenshot 4 posten hierboven te zien is.
Normaal wordt dan de snelheid van de processor (cpu) terug gebracht naar een lagere snelheid (o.a door speedstep optie).
Bijvoorbeeld wordt de processor (cpu i7 3400 MHZ) die er bij mij in zit teruggezet naar 1600 MHZ, en daarbij wordt dan ook de voltage lager.
Dat is dus voor minder stroom gebruik, waarbij het dan ook minder warm wordt en het systeem wat koeler kan draaien.
In dat zelfde screenshot zie je dat het bij die Asus utilitie het op optimized staat en daarom zal ook neem ik aan de processor constand op zijn standaard snelheid van zo'n 3400 MHZ blijven draaien.
Zelf gebruik ik dat soort software programma's nooit buiten dat ik daar helemaal geen programma's voor nodig heb, zou zo'n software programma meschien dan ook weer voor conflicten kunnen zorgen.
Power management and OnNow, geeft b.v de mogelijkheid dat een computer gestart kan worden als je het toetsenbord aanraakt, wat meschien eventueel met die schermbeveiliging te maken kan hebben.
Maar goed wat me als eerste niet echt lekker zit is dat Asus utilitie en de vraag is of je hem echt nodig heb ?