Blue screen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik durf die verifier bijna niet te doen... straks kan ik windows weer opnieuw installeren.

Ok, een vastloper kun je via F8 en een systeemherstel oplossen maar die verifier geeft idd vaak een bsod, dan maar niet gebruiken.

Die Speccy kun je wel linken?

Als ik check voor updates in die Asus Live update, zegt ie geen updates gevonden... maar als ik kijk op site van Asus, staan daar wel nieuwere versies van de BIOS.

Laatst bewerkt:
Dat was ook de bedoeling, om die te updaten, zoek daar een goede asus update tool, vreemd dat de gelinkte dat niet wil doen.

Indien een uefi bios, daar zit ook een bios update tool in vermoed ik.

Ik heb de BIOS geupdate... ik zag ook een Asus pc diagnostics tool... kunnen we daar nog wat uithalen? kan daar gewone tests mee uitvoeren en stress tests.

Hallo Naughtygirl,

Die f4 bij CRITICAL_OBJECT_TERMINATION staat voor een process of thread die van het belang is voor de werking van het systeem onverwacht is afgesloten of gestopt, die 0x3 daar na zou dan aangeven dat het om een process gaat.

Mechien dat er nog iets is uit te halen met Process Explorer

Bijvoorbeeld, zeg je dat met het starten van een aantal programma's in bluestacks de temperatuur ineens omhoog schiet, dat kan gebeuren als de processor door één of meer dan één process zwaar belast gaat worden.
Door te kijken wat voor process voor die belasting gaat zorgen zou je zo eventueel kunnen achterhalen wat er fout gaat met het systeem.

Nu gebruik ik zelf geen Microsoft Security Essentials en het is ook een beetje een gevoel waarvan niet weet hoe het nou eigenlijk precies zit met deze MsMpEng.exe, wat een onderdeel van Windows Defender is.

Ik heb weer een bluescreen gehad, met dezelfde fout. Echter, voorafgaande kreeg ik eerst nog een andere melding. Ik haalde de pc uit zijn schermbeveiliging, en zag al dat dat niet soepeltjes ging. Ik kreeg een schermpje met de melding dat hij, geloof ik, ACPI.DLL niet kon vinden. Weet niet 100% meer zeker dat dat er stond. Vervolgens sloot ie bluestacks af en daarna verdween mijn taakbalk en even later was het gebeurt.

Ik heb een printscreen gemaakt van Process Explorer. Eerst met bluestacks er bij draaiende en daarna afgesloten. Das goed te zien in de grafiek.
prntscrn-process_explorer.jpg

Hoi Naughtygirl,

Dank je wel voor de informatie.
In de grafiek van die printscreen is niet te zien dat de processor voluit aan het werk is, al vind ik het toch wel wat flink voor 4 cores.

Nou is er nog iets waarom een processor heet gaat worden en dat is de voltage van de processor.

En daarvoor kan die infomatie van dat je de pc uit zijn schermbeveiliging haalde wel eens intresant zijn.
Met die melding van ACPI.dll of anders HALACPI.dll, en waarbij ACPI dan ook wel staat voor Advanced Configuration and Power Interface.
En in samenwerking met plug and play bijvoorbeeld ook zorgt voor Power management.

De processor heeft iets wat ze ook wel Turbo Boost Technology noemen, dat is een optie bij de bios wat er voor zorgt dat de processor automatisch overgeclockt kan worden.
Wat dus veelal gebeurd door de voltage op te schroeven.

Het zou meschien zo kunnen zijn dat de voltage van de processor niet goed terug wordt gezet naar zijn eigenlijke orginele voltage.
Waarbij een hoge voltage ook kan zorgen dat er fouten worden gemaakt en het systeem onstabiel wordt.

Zou je in de bios bij processor die Turbo Boost uit willen zetten om dat eens even na te gaan ?

Hoi Naughtygirl,

Ja hoor dat kan zeer zeker wel.

Tijdens het opstarten van de computer zie je scherm voorbij komen waar meestal onderaan staat, press dellete or F2 to enter the bios setup.
Bij dat scherm druk je op F2.

Dan kom je bij een bios menu scherm teregt dat normaal standaard in de EZ mode staat.
Door dan op F7 te druken kom je in de Advanced mode.

Van daaruit kun je dan naar de Advanced menu gaan door op "Advanced" te klikken.

Bovenaan zie je daar "CPU Configuration" staan, en daar ga je naar toe door er op te klikken.

Helemaal onderaan bij dat scherm zie je "CPU Power Management Cofiguration" staan, en daar ga je dan naar toe door er op te klikken.

In dat scherm zie je dan "Turbo Mode" staan met daar achter Enabled, daar klik je op en kies je voor Disabled.

Daarna kun je er weer uit gaan en bij "Exit" kies je dan voor "Save Changes & Reset" en klik je op OK.

P.S het kan zijn dat dan de computer even wordt uitgeschakeld maar hij start daarna dan vanzelf weer op, het zou kunnen dat je daar meschien even van schrikt.

thnx voor de heldere uitleg, heb 'm gevonden en uitgeschakelt.
Moet ik nu ergens naar kijken in bv process explorer?

Hoi Naughtygirl,

Nou waar het eigenlijk om gaat is dat je systeem stabiel blijft en je geen last meer heb van blue screens enzo.
Dus je zou dat kunnen uitproberen door eens lekker wat programma's te draaien en of een spelletje te gaan spelen.

Als het goed zou zijn dan zou de processor belasting zoals eerst met process explorer wat lager zijn.
En de voltage zoals dat bij een eerdere post in die asus utilitie stond op 1,7 waarschijnlijk wat lager zijn, al ken ik de processor niet die je hebt (i5 4670) maar denk dat het meschien ergens tussen de 0,8 en 1,4 zou kunnen zijn.

En laat het maar gewoon weer horen als het fout gaat.

Ik heb ff een printscreen gemaakt met de openstaande programma's. Die voltage waar je het over had, staat nog steeds op 1,776.
Hopelijk is het wat te zien in de afbeelding.
prntscrn-bureaublad.jpg

nog ff 1tje met een spelletje erbij draaiende.
prntscrn-bureaublad2.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Aha, dat is niet helemaal goed.

Dan zou je even in de bios bij "Exit" en dan kies je "Load Optimized Defaults" en klik je op OK.
(zo worden alle instellingen weer terug gezet naar de standaard fabrieks instellingen)

Dan zet je daarna weer die "Turbo Mode" op Disabled.
(Het zelfde als je wat daarvoor al een keer gedaan heb.)

Als er verder nog iets anders mocht zijn wat je in de bios al ingesteld zou hebben laat het even weten als ik je daar bij helpen kan om dat weer zo in te stellen.

En anders ga je weer bij "Exit" naar "Save Changes & Reset" en klik je op OK.

Ik heb gedaan wat je zei. Nu kijk ik weer in die Asus Utility, nog steeds 1.776. Kan het ook zo zijn dat hij een standaard waarde krijgt in de bios? want daar zag ik hetzelfde getal staan.

prntscrn-bureaublad3.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Het heeft dit keer lang geduurd, maar daar was ie weer. Weer een blue screen.

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: f4
BCP1: 0000000000000003
BCP2: FFFFFA800AFC7B30
BCP3: FFFFFA800AFC7E10
BCP4: FFFFF80003992500
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 256_1

Dezelfde fout, volgens mij. Dit gebeurde trouwens weer nadat ik de pc uit zijn schermbeveiliging haalde. Kreeg nu geen aparte melding.

Hallo Naughtygirl,

Dat Asus utilitie die je gebruik dat is een software programma waarmee software matig vanuit windows de instellingen in de bios kan worden aangepast zoals dan je hardware clocken en overclocken.
Daarmee gaat het dus over de instellingen wat in de bios is ingesteld heen.
Kijk je processor (cpu) draait op 3398 MHZ terwijl de belasting van processor (cpu) minimaal is, zoals in het screenshot 4 posten hierboven te zien is.
Normaal wordt dan de snelheid van de processor (cpu) terug gebracht naar een lagere snelheid (o.a door speedstep optie).
Bijvoorbeeld wordt de processor (cpu i7 3400 MHZ) die er bij mij in zit teruggezet naar 1600 MHZ, en daarbij wordt dan ook de voltage lager.
Dat is dus voor minder stroom gebruik, waarbij het dan ook minder warm wordt en het systeem wat koeler kan draaien.
In dat zelfde screenshot zie je dat het bij die Asus utilitie het op optimized staat en daarom zal ook neem ik aan de processor constand op zijn standaard snelheid van zo'n 3400 MHZ blijven draaien.
Zelf gebruik ik dat soort software programma's nooit buiten dat ik daar helemaal geen programma's voor nodig heb, zou zo'n software programma meschien dan ook weer voor conflicten kunnen zorgen.

Power management and OnNow, geeft b.v de mogelijkheid dat een computer gestart kan worden als je het toetsenbord aanraakt, wat meschien eventueel met die schermbeveiliging te maken kan hebben.

Maar goed wat me als eerste niet echt lekker zit is dat Asus utilitie en de vraag is of je hem echt nodig heb ?

Ik gebruikte die Asus Utility om te kijken hoe warm de cpu werd en het stroom gebruik etc., omdat dat eerst ook niet goed bleek te zijn.
Ik weet ook niet of ik dat programma verder nodig heb. Als ik beter een andere kan gebruiken, vind ik het ook prima. Of dat soort instellingen alleen in de bios aanpassen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan