Ok, het lijkt voor nu te werken, want je meldt tot nu toe geen herhalende of nieuwe problemen.
"en geherstart na elke installatie, ook al vroeg ie daar niet zelf om."
Daar zit 'm de crux, het is software voor HARDWARE, dus HERSTART na elke installatie is verplicht.
Just Do It!
Kijk het even aan, & mocht je weer een BSoD krijgen, controleer eerst of het dezelfde is (Bug_Check 0xF4)
OF een andere. Als het niet dezelfde is (Bug_Check 0xF4), noteer het even, & herstart de computer.
Eventueel een 2de keer in Veilige modus.
Zover ik heb begrepen heb je Windows al een tweede keer geinstalleerd, & als gevolg daarvan kan het even duren voordat je Windows zichzelf stabiliseert. Zoals ik al eerder schreef, het heeft nu nog geen zin om Windows helemaal opnieuw te installeren, pas als zeker is dat alle ondervonden fouten opgelost zijn.
Daarna kan je Windows schoon installeren vanaf vers geformatteerde schijven, partities, inclusief de BCD. (Nu nog niet aan de orde dus.)
Mochten er zich nog andere BSoD's bij herhaling voordoen, dan mag je die van mij in dit zelfde onderwerp terug melden.
Tot slot: Het voltage van je CMOS-batterij aangegeven door je BIOS is arbitrair, want zonder benaming is het onmogelijk te zeggen of het de werkelijke batterij-spanning is (alleen te meten door de batterij te verwijderen) of een hulp-spanning via het moederbord, of iets totaal anders...
Ook jammer is dat je niet hebt opgepikt dat het voor in ieder geval Lange Pier & mij een ultieme gelegenheid was om, n.b. via Ockham's Scheermes, te verifieren of het een minuut verwijderen van de CMOS-batterij, waardoor de BIOS automatisch gereset word, het probleem had opgelost.
Never mind... :shocked: