bootloader missing

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesselbraaksma

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2010
Hallo,

Ik heb een tijdje een vista/linux dualboot gehad en hier wou ik vanaf toen heb ik met easybcd de mbr herschreven.

Alleen hier is denk ik iets fout gegaan want als ik nu opstart staat er missing os.
Ook in de bios boot disk selecteren helpt niet.
Is hier nog iets aan te doen of wordt het windows herinstalleren?

Groet,

Wessel

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
heb je een Vista-schijf? Zo ja, dan is het vrij eenvoudig d.m.v. de herstelopties de zaak weer te fixen.

Laatst bewerkt:
Nee die heb ik niet maar zou ik die op een jeweetwel site kunnen downloaden en moet ik dan perse de Nederlandse cd hebben?
En zijn er ook nog andere opties?

Laatst bewerkt:
Persoonlijk denk ik dat je in dit geval geen andere optie hebt. Of het ook met een Engelse versie kan weet ik eerlijk gezegd niet, maar in principe ja.

Vista Ultimate is in het Engels maar kan de Nederlandse taal later installeren bij de updates. Misschien is voor deze acties de Engelse goed genoeg.

Ik heb het zelfde probleem gehad met Linux / XP en kon niet herstellen met de CDRom. Heb toen enkele opdrachten gegeven als: FixMBR, op leden hun aanraden. Windows startte toen wél op maar moest meteen opnieuw telefonisch geregistreerd worden. Er was in mijn geval geen telefoon in de buurt en ja, toen moest ik Windows opnieuw installeren. Je moet maar even kijken welke boot reparatie opdrachten je geven kunt met "help" in te toetsen. Ik weet niet meer welke als het waren.

Wanneer je een tweede Windows installeren kunt in een extra partitie (eventueel nieuw gemaakt met de Windows DVD of een boot-CDRom zoals Hiren's Boot CD of op een tweede schijf), dan is het probleem waarschijnlijk ook opgelost wanneer je het programma EasyBCD daar installeert en de ingang van het bootmenu opnieuw maakt door EasyBCD bij geavanceerd naar nieuwe besturingssystemen te laten zoeken. Zo herstel ik de computer tenminste altijd als ik de schijf voor het hebben van een backup kloon en verwissel. Ik heb drie Windows en er werkt dan nog maar eentje. De anderen willen dan ook niet meer opstarten. EasyBCD herstelt het dan meteen.

Mijn ervaring met de DVD van Windows is dat veel bootproblemen direct bij het laden al worden vastgesteld en je het beste eerst kunt kiezen voor nee, niet repareren en één of twee schermen later voor controleren en automatisch repareren. Soms is herhaling nodig. Voor dat het scherm met de herstelconsole en de DOS opdrachten komt heb je dus twee maal de kans om een probleem op te lossen wanneer Windows dat zelf al constateert. De opdracht in de pop-up werkt niet altijd en kan je dan beter overslaan.

Daar moet je nu dus wel voor betalen. Die waren eerst gratis maar nu dus niet meer.
Ze kregen toch problemen met Microsoft welke inmiddels zijn opgelost. Ze moeten er nu wel voor betalen aan Microsoft.
The bad news is that there will now be a nine dollar download charge for each CD. There was no way for us to avoid charging this, as we now pay a licensing fee to Microsoft in exchange for making these CDs available, and also pay per download to outsource the high-speed web hosting for these large CD images (150 to 200 MiB, each) to an outside service.
Maar $9 US dollar is te doen.

bedankt het is gelukt,

Ik heb eerst geprobeerd een engelse versie van vista op een dvd te branden maar dit wou nooit lukken, toen heb ik hem op een 8gb ide schijf gezet met een ide --> usb converter.

Toen geboot op de hdd (jaja dat lukte) en toen windows automatisch fouten laten zoeken en repareren dat wou dus niet.

Daarna command promt geopend en bootrec.exe /fixmbr en bootrec.exe /fixboot ingevoerd en toen deed ie het. :)

Bedankt allemaal

@ Wesselbraaksma
Graag gedaan... :)

@ Mik Zjegger
Bedankt voor de toelichting dit wist ik nog niet. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan