brand error

Status
Niet open voor verdere reacties.
Succes, laat het nog even horen als het gelukt is.

groetjes speedtouch

Hallo speedtouch,

Ik heb gedaan wat je zei:

de brander jumper op master

de dvd jumper op slave

Het uiteinde van de platte IDE kabel op de brander en het middenstuk op de cd/dvdRom.

Meteen begonnen met branden, maar nog steeds het zelfde!

disk at once snelheid 8(zie attachment)

ik hoop dat je nog wat oplossingen heb en kan ik nu die master en slave zo laten staan?

bedankt

Steven

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik heb je log bekeken, bij DAO heb je een disc speed error, en bij TAO heb je een SCSI error.

De SCSI-Key geeft een illegal request, dat duid aan dat de scsi kabel niet in orde is of de bus op/aan het moederbord.

Controleer of de platte ide kabel goed is aangedrukt, op je mobo en aan de cd/dvd-rom.
Kijk ook of de kabel geen breuken of beschadigingen heeft, ook de stekkerbus.

groetjes speedtouch

hoi speedtouch,

ik heb de IDE kabel bekeken en daar zit geen schade aan en hij zit goed vast aan het moederboard.
Maar nog steeds die foutmeldingen.!?!?!

DVD/Rom: jumper = slave / kabel = 't middenstuk

Brander: jumper = master / kabel = 't eind stuk

(p.s. bij de brander is er helemaal links nog een jumpertje, hierbij staat geen beschijving waarvoor die dient??)

Ik hoop dat jij nog andere ideen hebt,
alvast bedankt.

groeten,
Steven

Bijlagen

bij de brander staat bij:

Divice type: dvd/cdrom drives.

is dat wel goed want dat staat ook bij de cd/dvd speler??????

steven

plaatje vergeten!

Bijlagen

• brander.jpg
    brander.jpg
    29,8 KB · Weergaven: 10
Dit is goed, windows geeft een algemeen beeld wat dat betreft.

Heb je al eens een update gedaan voor de cd-rom !!!!

Die kan je Hier halen.

Het probleem is er nog steeds scsi - chkcond vervolgens geeft hij daarna de error, en stopt het brand proces.

Misschien dat een update helpt !!

groetjes speedtouch

Hoi.

ik heb hem geupdate en het weer geprobeert, maar helaas. hier als bijlage het LOG, begin u wel echt gek te worden.
Ik heb mijn Zonealarm en AntivirGuard uitgezet.

Alvast bedankt,
Steven

Bijlagen

Laatst bewerkt:
steven'

Je krijgt weer dezelfde fout melding. :mad:
Om nu zeker te zijn dat het niet aan de kabel of bus ligt moet je het volgende eens proberen.
Koppel tijdelijk de Western Digital Harde schijf ( 4,02 Gb ) los, sluit de los genomen IDE kabel op de brander ( Bij de brander eerst het jumpertje op slave zetten )
en maak nog eens een test-cd met de brander.

groetjes speedtouch

Hallo speedtouch,

Als ik mijn WD harddisk loskoppel is de kabel te klein om het aan de brander te koppelen. (heb de brander ook los gemaakt, maar gaat niet passen)

Dus dat gaat niet lukken. zal ik voor de zekerheid gewoon een nieuwe kabel kopen?
, maar als dat het probleem niet is ehmm, weet jij dan nog wat meer oplossingen.

- - - - - - - -
p.s. Ik had eerst een Aopen brander, maar heb hem verandert naar een Ricoh (stond ergens ook als oplossing, <niet dus> )
Mijn vraag is of dit nog terug te draaien is of is die Ricoh wel oke?- - - - - -

Alvast Bedankt

Steven

of hier

Bijlagen

• ricoh___cd-r_rw_mp7125ap_1.4c_13-september-2004_21_21.jpeg
    ricoh___cd-r_rw_mp7125ap_1.4c_13-september-2004_21_21.jpeg
    72,7 KB · Weergaven: 10
Mijn vraag is of dit nog terug te draaien is of is die Ricoh wel oke?- - - - - -

Dat is wel goed, gewoon zo laten.

Als de kabel tekort is dan kan je de speler uitbouwen en evt verhoogd naast de pc zetten dat de ide kabel wel past.

Vraag ook eens aan vrienden of deze een oude brander op de plank hebben liggen, nero speed ziet hem wel misschien is de brand laser stuk in de brander, probeer het eens met een andere brander.

groetjes speedtouch

oke,
geprobeert maar kabel was nog te klein, paste niet.
Ga ik dat ff proberen(andere brander), hoor je nog van me.

thanks!

Laatst bewerkt:
ahaha ,:D
andere brander aangesloten en JAWEL GELUKT,
THANKSSSSSSSSSS!!!!!!!!

SPEEDTOUCH BEDANKT!!!:thumb:

Bijlagen

Speedtouch!
kun je mij advies geven over een nieuwe cdwriter of kan ik bet een dvdwriter kopen? zo ja wat en welke is leuk en goed?

thanks

Steven

Neem een dvd-brander, hiermee kan je ook normale cd's branden, werkt prima vindt ik.
Advies geven over een dvd-brander vind ik moeilijk, zelf heb ik 2 lite-on dvd branders.
lite-on LDW-401S, deze brand alleen +
lite-on LDW-451S dit is een + en _ brander

Kijk eens bvb bij www.alternate.nl op de site, tegenwoordig zijn ze flink in prijs gezakt, nu zeker met de opkomst van de dual-layer branders.
Een goede dvd-brander kost nu € 75,- , je hebt al een plextor vanaf € 99,-
Tegenwoordig zijn het ook nog + en _ branders.

succes met de zoektocht. :thumb:

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan