brandprobleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

marijo55

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2004
hoi
ik heb sinds kort een tv kaart van medion. deze neemt prima op van de tv naar de pc. nu zit ik echter met 1 probleem ik krijg ze maar niet gebrand op een cdtje of dvdtje. wie kan mij helpen ,welk programma heb ik daar voor nodig heb , ik heb nero erop zitten , dvddecrypter en alchohol, ook heb ik dvdsanta geprobeerd
geen van allen leest de bestanden die ik op neem . wat doe ik fout.
Vr gr marina
ps werk met windows xp prof

Wat voor bestanden zijn het? Die kun je toch gewoon als data op cd zetten?

branprobleempje

hoi zal even precies kijken. maar tot nu toe lukt het niet . bedankt voor de reactie gr marina

brandprobleem

hallo
wat bedoel je met verplaatst naar de juiste sectie?
vr gr Marina

Dat het in de verkeerde sektie op het forum stond, maar nu in de goede sektie staat. Modje heeft het naar hier verplaatst.

Geef ff de extensie van je bestanden als je wil. Staat er mpg, of avi, of wmv, of iets anders? Als je het niet goed weet, ga dan op een van je bestanden staan, klik met je rechtermuisknop, neem eigenschappen en lees ff het bestandstype voor.

Groeten, James.

brandprobleem

hoi
o op deze manier. ja, ik vind het altijd moeilijk om precies te bepalenen waar iets precies ibn hoor,
nou het enige wat hij bij eigen schappen aangeeft is "filmbestand"
en als ik het goed heb geeft hij aan als ik dan brobeer via nero te branden dat het een mpg 4 is
het gaat dus om films of shows etc wat ik van de tv opneem met mijn medionkaart naar de tv om later te branden . ik heb al verschillende nero geprobeerd.
vr gr marina

brand probleem

i heb volgens mij
nero .6.0.0.0 deze hoort bij de dvdbrander nec 133 A
gr marina

Dat is idd raar, MPEG-4 decodering/encodering zit al ingebakken in de 6. Raar... Toch iets met de bestanden dan.

Ik ga het hierbij laten. Van indelingen van videobestanden ken ik niets...:(

brand probleem

hoi
in ieder geval heel hartelijk bedankt voor alle moeite
gr marina

Hoe wil je het branden op een CD of DVD in Nero?
Er zijn nl nogal wat mogelijkheden.

Als je een "gewone" data CD of DVD wil maken, dan kun je elk bestand op CD of DVD zetten, zolang het maar niet te groot is. Dan maakt het niet uit of het een MPEG4 of tekst bestand op JPG plaatje is of wat dan ook.

Als je een SVCD (Super Video CD) of movieDVD (dus een filmDVD die je op de DVDspeler bijde TV kunt afspelen) wilt maken dan heb je meestal bij Nero en MPEG4 een extra video codec nodig (een soort conversie driver die de beeldinformatie van het bestand vertaalt naar het videoformaat van een SVCD of DVD tijdens het branden in Nero of andere programma´s), en die video codec die niet in de OEM versie van Nero zit die bij de meeste DVDbranders wordt geleverd, maar die je in de retail versie in de winkel wel vindt, of anders tegen betaling op de website van Ahead (de maker van Nero).

DVD Decrypter en Alcohol hebben hierin verder weinig nut want die zijn m.n. bedoeld om beveiligde CDs en DVDs te kunnen copieren. Idem DVDSanta.

Gezien je antwoord op de vraag over `soort bestand`denk ik dat je de bestandsextensies uit hebt staan. Ga in Windows Verkenner naar
Extra
Mapopties
Weergave
en in het vak van Geavanceerde instellingen
scroll naar mapje met keuzes voor Bestanden en mappen
haal de vink weg bij Extensies vor bekende bestandstypen verbergen.
Klik op Toepassen
Klik op Op alle mappen toepassen
Klik op OK
Voortaan zie je in Windows Verkenner in de naam van een bestand de bestandsextensie met de aanduiding van het bestandstype zoals .doc .txt .avi etcetera

Geplaatst door mterme
Klik op Toepassen
Klik op Op alle mappen toepassen
Klik op OK
Voortaan zie je in Windows Verkenner in de naam van een bestand de bestandsextensie met de aanduiding van het bestandstype zoals .doc .txt .avi etcetera
Ik raad niet aan deze instelling zo te laten staan. Het is erg vervelend als je steeds met je cursor tussen de extensie en de bestandsnaam moet zitten, en eventueel steeds die extensie opnieuw te moeten typen. Maar dat is natuurlijk persoonlijke mening. Bij mij vind ik het enkel handig als ik dingen van extensie moet veranderen, of van een bestand de extensie wil te weten komen, maar daarna gaat het weer op "extensies...verbergen".

James:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan