BSOD bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

danos132

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2015
Beste,

Zeer onfortuinlijk crasht mijn desktop telkens na het opstarten.
Ik zie enkele seconden het bureaublad waarna ze mij een STOP error aanbieden.
In de veilige modus is het wel mogelijk om mijn desktop in veilige modus op te starten.
In eerste instantie dacht ik aan een beschadigd windowsbestand, vervolgens aan een niet goed functionerende videokaart en ook nog de computer eenmaal goed schoon gemaakt voor het geval de stof mijn dektop parten speelde.

Zoals u uit de bovenstaande tekst kunt opmaken, ik heb geen flauw idee.

Ik zal het minidump bestand bijvoegen.

Alle hulp wordt zeer gewaardeerd!

https://drive.google.com/folderview?id=0B3CjfKx7***oSm1IbXVBNVZHY0k&usp=sharing

Not Found
Error 404
Heb je de code van die BSOD met het bestand wat het veroorzaakt?
Die dump is bedoeld voor Microsoft medewerkers, wij kunnen er niet zo veel mee.

Het is een driver, vermoedelijk die van de grafische kaart, windows update ervan gehad?
Systeemherstel in veilige modus proberen naar een datum van voor het probleem.

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

1 ding werkt ook niet je link:d maar als hij in veilige modus wel werkt lijkt mij het aan een slechte driver of niet werkende driver te leggen .Misschien de pc terug zetten naar een een eerder herstelpunt

Ps 2 zielen twee 1 gedachten

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reactie, helpt dit?
Ik zal in ieder geval mijn drivers updaten.

IMG-20151013-WA0000.jpg

Indien het eerst niet gebeurde, wat is er veranderd aan de hard of software?
Systeemherstel al gedaan?

Net de drivers opnieuw geinstalleerd van de videokaart, ik zie wat verbeteringen maar crashte alweer met dezelfde error. Het probleem is reeds een paar maanden oud en is ontstaan nadat de voeding er per ongeluk uit vloog.

https://www.piriform.com/speccy
Via bestand en publiceren de link hier neerzetten als dat wil, in veilige modus met netwerk misschien.

Zit er een SSD in die een firmware update nodig heeft?

En hoe heb je de driver voor de grafisch kaart geïnstalleerd, dat wil niet in veilige modus.

Zelf toch maar even de minidumps bekeken enige dat ik er wijs uit ben geworden is dat het proces dat crasht ntoskrnl.exe en ntkrnmlmp.exe zijn. Ook heb ik systeemherstel nooit aangehad en heb ik eerlijk gezegd geen idee hoe ik die nu moet aanzetten en of het überhaupt zin heeft.

Driver had ik geinstalleerd in veilige modus, wist niet dat dat niet werkt. Tevens zit er gewoon een HDD in en geen SSD

Laatst bewerkt:
Heb je ook een andere voeding?

Die fout komt bij hardwareproblemen en drivers voor, oftewel, niets wat je op het internet vind hoeft het te zijn, lastig dus.

Na die voeding en nog steeds problemen eerst een memtest uitvoeren om die ook uit te kunnen sluiten.
http://www.memtest.org/

Wel vreemd dat het niet in veilige modus gebeurt wat vaak op een driver probleem wijst.

Wat er gebeurde is dat ik zeer dom de kabel achter uit de voeding trapte, kort hierna begonnen de problemen, dus misschien een bestand dat beschadigd is?

speccy weigert trouwens de meeste van mijn hardware te ontdekken,

wat er naar mijn weten ongeveer in huist

windows 7 64 gb
nvidia gtx 560
Intel i7 3.2 ghz
4 maal 4gb ram
Moederboord een asus
931 gb western digital hdd

Hoe moet ik die memtest gebruiken, sorry als het een beetje dom klinkt maar kom er totaal niet uit.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zou eerst een andere voeding proberen, heb je dan geen problemen meer is die memtest ook niet nodig.

Tis een kwestie worden van uitsluiten worden.

Zoek maar eens op die 0x4F met ntoskrnl.exe en ntkrnlmp.exe, stikt van de verschillende antwoorden over hard en software waar je niets aan hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan