BSOD's Met Installatie Van Zowel Win 7 als Win 8.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jac20

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2007
Berichten
126
Hallo,

ik heb altijd zonder problemen windows 7 home premium x64 gedraaid.
gisteren heb ik de release preview van windows 8 geinstalleerd.
na het installeren van mijn progjes, begon het gezeik, elke keer wanneer ik hooguit 5 minuten in me computer was, kreeg ik een BSOD.
dus ik dacht van dit is niet goed dus ik heb windows 8 opnieuw proberen te installeren. maar geen succes.
maar ook zodra ik windows 7 probeer te installeren krijg ik tijdens de installatie al een BSOD.
ik word hier gek van, iemand die me kan helpen van dit oh zo hinderlijke probleem.

Thnks.
 
misschien last van defect geheugen? Al een memtest gedraaid?
 
Is het mogelijk om Memtest te draaien vanaf een USB-stickje ?

heb namelijk geen schijfjes meer.
 
Laatst bewerkt:
Jupz, dat kan. Zie deze website voor de beste memtest die ik ken: klik

Beetje naar beneden scrollen en dan deze downloaden: Download - Auto-installer for USB Key (Win 9x/2k/xp/7) *NEW!*

De rest moet zichzelf wel wijzen denk ik ;) Je hebt aan een 64MB usb stick wel genoeg denk ik :p
 
Geen fouten te bekenen na het scannen van ongeveer 20 minuten (Y)

nog andere ideeen ?
 
Sorry voor mijn dubbele post.

In deze foto kunnen jullie zien om welke fout het gaat.
 
Ik heb een aantal dingen geprobeerd maar geen van allen waren succesvol.

-Windows 7 installeren met 1 hard disk.
-Ubuntu 12.04 x64 Geprobeerd (Installatie start niet eens)
-1 geheugen module (2GB) (Windows 7 was bijna klaar toen ik weer een BSOD kreeg, met de andere geheugen module, ergens bij de 75% van de eerste stap tijdends de installatie kreeg ik een BSOD)
-Windows 7 vanaf USB-Stick geprobeerd te installeren omdat ik dacht dat het aan het schijfje zou liggen.
-Ubuntu 12.04 x64 vanaf USB-Stick (Ook weer startte de installatie niet)


Bestaat er geen virus scanner die ik vanaf een USB Stickje kan draaien zonder windows ?

Ik krijg bij elke BSOD een andere melding.

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA.

Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen.
 
Memtest voor maar 20 minuten draaien is niet voldoende, dat moet minimaal 5 uur lang!

De foutmeldingen zijn of problemen met geheugen of driverproblemen. Dat zal je ook vinden als je daar op gaat zoeken.
 
na vele malen opnieuw proberen te installeren heb ik nu eindelijk windows 7 op me pc staan.
hij start op, maar na 5 minuutjes ongeveer krijg ik de welberoemde BSOD weer.
ik heb in de bios mijn geheugen snelheid op 1066MHz gezet want zo snel is het, en mijn DRAM Vcore naar 2.10 sindsdien kon ik probleemloos windows installeren.
ik heb niet veel tijd in windows maar als iemand een idee heeft, ik ben 1 en al oor :)
 
juist, toch je geheugen. Stel het eens in zoals het hoort. Helpt dat niet (inclusief de juiste timings), probeer dan eens op 800MHz te draaien.
 
Okay ik heb het geheugen op 800MHz gezet en toch nog steeds die verdraaide BSOD :(

windows verteld me telkens dat de display driver niet goed werkt ofzo, en ik ga dan automatisch naar het windows basic theme.
en vlak daarna start ie opnieuw op, vanwege de rarara.
 
Ok, dan nu proberen je chipsetdrivers + videokaart drivers te installeren ;)
 
Okay ik heb zowel mijn chipset als videokaart drivers geinstalleerd.
dat hielp voor een groot deel.
daarna kreeg ik nog regelmatig een lalala, met de melding MEMORY_MANAGEMENT.
Ik heb gelijk maar mijn bios geupdate naar de laatste versie.
ik draai nu al een aardige tijd zonder BSOD's.

maar zodra ik er weer last van heb, kom ik gelijk weer terug ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan