Nogmaals: ik ben geen afzetter ofzo en als de pc inderdaad goedkoper blijkt te zijn is dat ok. Nu is het wel zo dat hardware in België over het algemeen duurder is.
dat is wel waar. Maar niet zoveel duurder.
En ik laat me leiden door de recensies die ik heb gelezen. En misschien iets meer dan anderen. En uiteraard is aan elke configuratie wel iets minder ideaal, maar verander er iets aan om dat te verbeteren en je moet weer een andere component gaan vervangen om het allemaal mooi met elkaar te laten samenwerken en daardoor heb je weer een andere component die je moet vervangen etc... zodanig dat je na een tijdje alsnog een duurdere pc hebt of: een minder goede pc.
Ja, dat risico bestaat. Daarom moet je ook wel dingen kiezen die bij elkaar passen en goed werken.
Het is niet omdat ik hardware probeer uit te kiezen die misschien al een beetje ouder is dat het een slechte pc is. Moest ik 2 jaar geleden deze configuratie op helpmij hebben gezet zou iedereen het ok bevonden hebben. Maar ik zet liever hardware in elkaar die zich bewezen heeft.
Hardware moet gewoon goed samenwerken.
Hardware verouders gewoon snel. Je gaat geen spullen van 2 jaar oud gebruiken als je voor minder geld betere spullen kan kopen van nu.
Dat is gewoon niet verstandig.
Dat heeft niets met bewezen technologie te maken. Als iedereen zo zou denken, dan zouden we nog in de prehistorie leven. Want ja... je moet wel weten of een vuur wel verstandig is....
En je kan dan misschien wel een kant-en-klare pc gaan kopen maar om die echt 'goed' te krijgen moet je daar toch ook nog geld tegenaangooien, want tien tegen één koelen ze eigenlijk niet goed genoeg en zijn de meegeleverde voedingen ook maar net voldoende om de pc een half jaartje van stroom te voorzien en daarna versleten te zijn met prestatieproblemen tot gevolg.
En als je een kant-en-klare pc koopt kan je er nauwelijks iets met een 'gerust hart' aan veranderen nadien, want je weet nooit of de nieuwe component bijvoorbeeld compatibel is met het moederbord, als ik de pc zelf in elkaar heb gestoken beschik ik over de handleiding van dit moederbord... Zo heeft de pc ook meer toekomst.
Ik ben de 1e die voor zelfbouw is. Dat kan je in mijn duizenden berichten wel terug lezen. Maar het moeten wel de juiste onderdelen zijn, anders kom je van de regen in de drup.
Maar wat zijn dan de 'slechte' punten van deze pc als je weet dat hij eigenlijk niet zwaarder zou moeten zijn?
Alleen al het feit dat jij je met sims 2 bezig houdt, terwijl net sims 3 uit is. Let dan op sims 3. Niet dat daar zo'n super snelle pc voor nodig is. Maar ik moet de eerste persoon nog tegen komen die zegt: doe mij maar liever een langzame pc, dan een snelle even dure pc.
Als je me dat kan zeggen kan ik misschien eens bekijken wat er aan veranderd kan worden maar meestal heb ik de onderdelen met een welbepaalde reden uitgekozen.
Ik zeg het: ik kan in deze configuratie een onderdeel vervangen en een beter onderdeel in de plaats steken maar dat dan weer minder goed samengaat met een ander onderdeel. Als ik dan ook die compontent wil vervangen ben ik misschien weer slechter af.
Dus zeg even wat volgens jullie beter kan en dan bekijk ik waarom ik ervoor heb gekozen het als hierboven te doen en of het netto inderdaad beter is.
Ik heb mijn zegje al gedaan. Mijn pc's kunnen op kleine punten nog wel verbetert worden, maar mijn samenstelling kloppen over het algemeen wel aardig.
Je bent gewoon veel te voorzichtig. De phenom II is bijv al een halfjaar uit. Dan kan je niet meer spreken over nieuwe produkten. De phenom II is al 10duizenden keren verkocht. En al die mensen zijn er zeer tevreden mee. Dan blijf je toch niet met oude producten werken?
Laat ik een tegenvraag stellen: Voor welk probleem ben je nu zo bang? Want dat vraag ik me namelijk heel erg af.
Dit systeem is beter dan de pc waar ik tot over een half jaar terug mee werkte en ik was daar heel tevreden van voor de dingen die ik wilde doen. Nu ik een snellere pc gewoon ben zou ik ook niet meer terugwillen. Maar als je geen snellere pc nodig hebt? Waarom er dan geld voor neertellen. Misschien hebben jullie een snellere pc waardoor je deze slecht vind maar is het wel snel genoeg voor de eindgebruikers die nu met 512 MB RAM, 20 GB harddisk en een pentium 3 of 4 van 1 GHz zitten opgezadeld...
Nogmaals: ze hebben 500 euro over voor een nieuwe pc. Daar willen ze het beste van voor dit geld. Dus niet een pc met onderdelen die jij vertrouwd. Nee. Ze willen een goede pc, waar ze gezien hun oude pentium 3 een hele tijd mee willen doen.
Dan begin je niet met een nu al zwaar verouderde pc.
Dan moet je het niet duurder gaan maken dan nodig. dan kan het perfect voor die €350
Je had het over 500 euro.
En nog voor 350 euro kan het nog betet dan wat jij had samengesteld.
Je moet de juiste prijs-kwaliteit verhouding pakken.
Het systeem dus niet op geld baseren, maar op prestaties.
Kan ik voor 10 euro meer een veel grotere harde schijf kopen? Ja: waarom dan een kleine kopen? Voor een beetje besparing?
Kan ik voor 10 euro een veel snellere videokaart kopen? Ja: waarom dan voor de slechte gaan?