BudgetGamePC €800-825

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilmervdb

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2011
Beste Mensen,
Ik wil graag een redelijke GamePC waar ik de meeste spellen wel op High kan spelen (nu is dat BF2 maar BF3 komt er ook al aan). Ik heb zelf al wat gesleuteld. Ik wil graag deze kast behouden die ik nu heb & de processor. De rest is (als er volgens jullie nog wat te verbeteren valt) te wijzigen.

Budget - 800-825
Doel - Gamen, verslagen maken:P en Internet
Omgeving - Een beetje stil is wel gewenst...
Besturingssysteem - Niets
Opties / randapparatuur - Muis, toetsenbord, speakers en beeldscherm.

Over de Assemblage:
Het lijkt me erg leuk om dit eens te doen. Wel ben ik bang dat dit niet goed gaat vanwege al die waarschuwingen. Is de kans groot dat iets het niet doet? Ik denk dat het wel iets voor mij is maar ze maken me wel een beetje gek, die webshops, al die dreigementen... Wat denken jullie? Ik dacht eerst, ik laat het samenstellen voor 35 euro. Nu is het 59 en dat vindt ik toch wat aan de dure kant. Weten jullie waarom het is veranderd en of het nog terug veranderd?

De samenstelling die ik heb:
Klik

Ik weet niet of de voeding te veel was. Misschien wel?

Alvast bedankt.
Wilmer

Laatst bewerkt:
je voeding mag wel ietsje minder maar voor die prijs is het perfect.
persoonlijk zou ik wachten op de bulldozers van AMD, maar dat moet je helemaal zelf beslissen uiteraard ;)
assemblage, als je weet hoe alles in elkaar moet, kan er weinig fout doen, als je alles met goed beleid doet kan er weinig mis gaan :D

Zijn die AMD bulldozers echt zo perfect als men zegt?

Hoeveel minder mag de voeding?

Laatst bewerkt:
tot nu toe lijkt het van wel, het is het wachten zeker waard denk ik. wat mij wel opviel is dat de bulldozer een soortgelijke platform is als de core 2 van intel (shared L2 cache per 2 cores)

Ik heb hem iets aangepast, voor de rest is het wel goed:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[331203]=1&product[70197]=1&product[259717]=1

Wat heb ik aangepast?
De muis, naar een MX518. Is al 6 jaar te koop, erg goed en gebruik hem hier met veel plezier. Ligt lekker in de hand, veel instellingen qua DPI en erg precies.
De voeding, naar een Corsair CX600. Jij had een HKC gekozen, en dat zijn geen voedingen die je graag in een game systeem wilt hebben. Ze kunnen nogal instabiel zijn en niet het wattage en de amperes leveren die op het label staan vermeld...
De behuizing, naar een Xigmatek Asgard, ook al blijft het een kwestie van smaak, dit is en blijft een goedkope maar goeie kast (http://tweakers.net/pricewatch/247046/xigmatek-asgard.html#tab:reviews)

Maar voor de rest ziet het er heel goed uit, dat moet ik eerlijk toegeven! Het is erg lastig om met dit budget ook nog een monitor te willen die het een beetje aardig doet, maar je hebt wel goede keuzes gemaakt!

Edit: wachten op AMD bulldozer kan inderdaad nog, deze worden naar verwachting halverwege juni geintroduceerd. Het is aan jou of je hierop wilt wachten, maar met een i5 2500 heb je sowieso een goede processor in handen die het de komende jaren nog wel uit gaat houden.

Edit 2: je pc zou het met een 500 watt voeding ook goed redden, maar dat ga je niet merken in de prijs. Daarnaast is 600 watt ook wel lekker future-ready dus laat het wat ruimte over voor toekomstige upgrades.

Laatst bewerkt:
Ja, die muis is idd. veel beter;) Verder over de kast: ik hou wel van een beetje kleur:P Die fans instaleren... Gaat dat moeilijk of iets?

Even nog mijn vraag herhalen:

Is de kans groot dat je een "kapot" component opgestuurd krijgt?

Ik bedoelde ook niet dat jouw gekozen kast slecht is. Ik wilde alleen een beetje in je budget blijven en heb dus voor de Xigmatek Asgard gekozen. Maar als één of twee tientjes extra wel kan is die MS-tech kast van jou ook goed hoor.
Als je een heel slechte kast hebt gekozen hoor je dat vanzelf (google de naam, dan weet je het gelijk).
Fans installeren is niet erg moeilijk. Hangt er natuurlijk een beetje vanaf welke fan je bedoelt... De ventilatoren die meegeleverd worden met de kast zijn praktisch altijd al geinstalleerd. Een processorkoeler kan maar op 1 manier, er zit altijd een handleiding bij. Als het niet lukt, niets forceren maar gewoon zoeken in de handleiding en op internet, dan komt alles goed.

En de kans dat je een kapot product opgestuurd krijgt? Ik heb het 1 keer meegemaakt (een moederbord bij Alternate), maar de kans is niet erg groot. Zeg maar 1%. Sowieso moeten ze een DOA (dead on arrival) altijd omruilen voor een werkend product.

Laatst bewerkt:
En jezelf ontladen via zo'n stekkertje lijkt me wel handig (bij het assembleren). Kun je deze bij Azerty kopen?

Is niet nodig, gewoon een ongeverfde verwarmingsleiding vastpakken, of iets anders wat geaard is.

Maar stel je voor dat ik het toch graag wil. Kun je dat bij Azerty kopen?

Verder.
Zijn de onderdelen compatibel met elkaar? Past de koeler gegarandeerd in het moederbord en deze samen weer in de kast? Zitten er genoeg stekkers voor wat ik nodig heb bij de voeding?

Jahoor, dat kan: http://azerty.nl/8-1179/anti-statisch.html

En alles past gegarandeerd op elkaar. De koeler past, de kast is groot genoeg, de voeding heeft meer dan genoeg stekkers (daar moet je je pas zorgen om maken als je meer dan 2 videokaarten en 6 harde schijven inbouwt).

Prima opstelling zo! Assemblage kun je zelf doen. Gewoon rustig de boekjes doorkijken, en beginnen! Heb het zelf ook gedaan, en het is wel een leuk werkje. (Ben 14) ;)

Dan moet het een 16jarige ook wel lukken (hoop ik:P). Is die koeler niet moeilijk te doen? Ze klagen er wel over...

Iemand nog een goede [tut] (Youtube) voor de assemblage?

Laatst bewerkt:
tuurlijk, maar weet je heel zeker dat je niet zult wachten, het kan een heel groot voordeel zijn ;)

zoek eens op : AMD Bulldozer FX 4110
het platform zou beter zijn, de shared L2 zou een prestatiewinst geven van 25%.
en natuurlijk meer ;)

Ik zou maar even wachten op echte benchmarks voor je hier 100% in gaat geloven. Het kan natuurlijk ook puur speculatief zijn....

daaro, blijkt het toch niet zoo goed te zijn als gemeend werd dan kun je altijd nog voor je i5/7 gaan ;)

Dat bedoel ik. Ik heb zeer grote twijfels of de laagst geclassificeerde AMD Bulldozer quadcore 25% sneller is dan de Intel i7 2600K @ 3,4 GHz. Dat is namelijk nogal een verschil, de laagste quadcore van AMD 25% sneller dan de snelste Intel quadcore..
Zeker aangezien AMD al jaren niet meer de prestatiekroon in handen heeft. Die gasten zijn goed in bang for the bucks, niet in rauwe prestaties.. En ik zie ook niet gebeuren dat dat opeens 180 graden omdraait.

Ik vermoed eerder dat de geïntegreerde GPU in de Bulldozer 25% sneller is dan die in Intel Sandy Bridge... Dat klinkt geloofwaardiger, AMD beats the **** out of Intel GMA zooi..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan