BudgetGamePC €800-825

Status
Niet open voor verdere reacties.
waar heb je gelezen dat de laagste bulldozer sneller zou zijn dan de snelste i7 tot nu toe?
25% prestatiewinst door die l2 cache. niet bepaald hetzelfde ;)
in dit filmpje is ovigerens wel een hoop te zien over bulldozer: http://www.youtube.com/watch?v=wxbG2AmdMNY

Laatst bewerkt:
Hier: http://www.bouweenpc.nl/nieuws/3449
Of ze zijn dus de belangrijke nuances daar vergeten. Anyway, het wekt heel rare suggesties.

Dan alsnog zie ik het nog niet gebeuren dat AMD de prestatiekroon over gaat nemen van Intel. Dat gaan ze gewoon niet redden. AMD is goed in processors met een hoog 'bang for the bucks' gehalte, kleine zuinige chips in het low-end segment voor bijvoorbeeld netbooks en notebooks, daar waar ze concurrentie hebben van de Atoms, Celerons, Pentiums en dat soort traag spul, daar ligt hun doelmarkt. Zou het wel erg vreemd vinden als AMD gaat proberen Intels positie over te nemen in het topsegment...

Maar dan neem ik aan dat de prijzen worden verlaagd van de Intel processors?

Waarom zou je dat aannemen? Intel en AMD zitten niet echt in elkaars vaarwater, ook al zijn ze de enige 2 grote producenten van x86/64 processors...

Oke. Dacht dat even te menen. Trouwens, ik zie dat ik een P67 moederbord heb. Volgens mij is dat alleen nodig als je gaat overclocken. Aangezien ik dat niet doe kan ik net zo goed een 61 moederbord nemen (toch?) Hebben jullie nog tips (hij moet passen met de koeler, houdt daar rekening mee, hij moet 100% kunnen passen!)

Je hebt een H67 moederbord gekozen, daarmee kun je ook niet overclocken. Dat is al goed dus.
En je koeler past, da's allemaal geen probleem.

Is de Scythe Mugen 2 rev b dan niet overdreven? Ik bedoel, ik ga toch niet overklokken... Het is de bedoeling dat de PC gewoon stil is.

nee die is niet overdreven SB cpu's worden heet(70C) met stock koeler hoewel ze dit wel aankunnen is dat geen overbodige luxe

De Mugen2 is wel een redelijke overkill hoor firestorm. Een TX3 is al voldoende om de temperaturen acceptabel te houden. Het is nou ook weer geen monster game pc, dus heel warm zal het allemaal niet worden.

waarom is een mugen overkill?
hij is niet duur en blijft een lucht koeler TX3 kan ook

corsair H50 of H70 zou overkill zijn...

Ja, dan hebben we het ook gelijk over waterkoeling... Feit is wel dat de Mugen 2 een enorme koeler is die niet meer voordeel biedt dan een simpele TX3, in dit geval dan. Zou het een i7 2600K met een SLI/Crossfire setup worden zou een Mugen 2 een uitstekende keuze zijn.

Haha ja, alleen dan blijven videokaarten alsnog erg veel hitte produceren. Niet alles wordt weggeblazen door de casefans, dus uiteindelijk wordt alles warmer. Ook de processor, en dan is een Mugen 2 geen overbodige luxe.
Aangezien het hier maar om 1 videokaart gaat en hij niet gaat overclocken lijkt een Mugen 2 gewoon overkill.

@ Wilmervdb: als je de Mugen 2 wil kopen, ook goed. Het is sowieso een goede koeler. De TX3 is qua prestaties minder (duh, hij is de helft van de prijs en grootte), maar dat zal voor jouw doeleinden weinig uitmaken.

@ronald89, het gaat erom dat ik niet zo'n herrie ding wil als de stock koeler van Intel. Ik heb het liefst een koeler die zo weinig mogelijk geluid maakt:D

als je geen herrie wilt dan is juist wel de scythe mugen 2 een goede keuze

Jullie zijn een beetje tegenstrijdig:P De een zegt de Scythe en de ander de Cooler Master... Even de voorwaarden op een rijtje:

- Hij moet redelijk koelen
- Hij moet stil zijn, niet eentje die herrie maakt.

scythe mugen 2 kwalitatief de beste lucht koeler en niet super duur en erg stil
denk dat ronald daar ook in mee kan gaan....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan