[C++] Remember Me(opslaan gegevens)

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheJjokerR

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2008
Hoi,

Ik ben nieuw hier en ik heb een vraagje over c++.
Hoe kan je gegevens opslaan die in mensen in mijn programma typen?

Mijn porgramma is gewoon met strings. Maar ik wil zorgen dat als ze registreren dat het (het liefst decodeerd dat het niet te leze is, maar dit zal wel veel moeilijker worden) opgeslagen word in dezelfde map als de .exe? Hoe kan ik dan ook weer zorgen dat het programma het ook weer kan lezen?

thnx,

:thumb:

Je wilt dus bestanden lezen en schrijven. Dat kan met ifstream (lezen) en ofstream (schrijven). Als je googled op ifstream, ofstream en "c++" kan je hier genoeg tutorials over vinden.

Juist dat dacht ik al maar is er een manier om te coderen? Mischien met pointers of zou dat niet kunnen?(Dat je in het programma de pointers uitlegd en dat je in het textbestand dan alleen de pointers hoeft op te schrijven?)

Bijv:

int a = b
int b = a

dus:
ba is gecodeerd met bovenstaande 'script':p: ab

En ik snap nog steeds niet hoe je specifieke regels uit een txtbestaand inleest in het programma, please bij mij doet google het niet :D

http://www.cplusplus.com/doc/tutorial/files.html

Als je wilt zorgen dat niemand het kan lezen kun je gewoon wat je in het bestand wilt schrijven veranderen met een bepaald algoritme. Als je het dan weer in wilt lezen verander je het terug met het omgekeerde algoritme.

Of je leest en schrijft het binair weg, dan kun je het in ieder geval niet met kladblok lezen.

Thnx,

is het ook mogelijk om de gegevens binnen het programma op te slaan?

:thumb:

Zolang het programma open staat kun je het opslaan in variabelen, maar zodra je het programma afsluit gaan die weer verloren. Als je de gegevens wilt opslaan voor wanneer je een volgende keer het programma opstart moet je het echt in een ander bestand opslaan want volgens mij kan dat niet in het .exe bestand zelf.. Maar misschien weet iemand dit beter als mij ^^.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan