Casemod van Klein naar Groot.

Status
Niet open voor verdere reacties.

processorjunkie

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2007
Beste helpmijers,

ook ik vond dat na mijn normale casemod van mijn standaard kast die ik alleen heb gespoten wat plexiglas in heb gezet en wat neon erin het ook voor mij tijd werdt om echt iets groots te gaan maken, en ik bedoel letterlijk en figuurlijk groot:P
ik ben begonnen met een standaard kastje waarvan ik het merk niet meer weet maar hij was zeer oud, heeft nog een pentium 3 in gelegen:P
helaas heb ik van dit kastje geen foto meer ben ik vergeten te maken maar we zullen we stellen dat hij neit veel groter was dan een 17'' monitor.
en ik vondt dat dus veels te klein dus ik dacht, ik ga heel da kastje uit elkaar maken en er zelf een soort van big tower van maken.

ik ben begonnen met heel het spul uit elkaar te halen het zat allemaal met popnageltjes vast dus een kwestie van boren en alles was los wat er ongeveer zo uitzag.

attachment.php

nadat ik alles uitelkaar had gehaald heb ik de achterkant de onderkant en de voorkant van elkaar losgeslepen ook hier heb ik geen foto van:( ja het was maandagochtend en ik was nog niet zo wakker:P

nadat ik dat gedaan had ben ik met de onderkant begonnen die er zo uitzag.

attachment.php

deze mocht van mij wel wat langer dus ben ik begonnen met de zijkanten te schuren zodat alle lak er van af zou zijn.

toen heb ik een plaatje staal van gepakt en er aan beide kanten gebogen zodat er een randje zou komen ook helaas heb ik heir geen foto van:$
toen ik dat had gedaan heb ik het spul naast elkaar gelegd en dat zag er ongeveer zo uit.

attachment.php

daarna ben ik het spulletje aan elkaar gaan puntlassen en dat zag er ongeveer zo uit:

attachment.php

toen dat gebeurd was zag het er ongeveer zo uit:

attachment.php

zie vervolg bij bericht nummer 10

Bijlagen

• P110110_10.51.jpg
    P110110_10.51.jpg
    55 KB · Weergaven: 257
  • P110110_10.52.jpg
    P110110_10.52.jpg
    46,7 KB · Weergaven: 237
  • P110110_10.52_[01].jpg
    P110110_10.52_[01].jpg
    48,2 KB · Weergaven: 246
  • P110110_11.00.jpg
    P110110_11.00.jpg
    77,6 KB · Weergaven: 249
  • P110110_11.03.jpg
    P110110_11.03.jpg
    48,3 KB · Weergaven: 244
Laatst bewerkt:
Plaatjes doen het weer;) de andere komen zo snel mogelijk daar heb ik nog neit zoveel tijd voor gehad om die te kunnen plaatsen;)

Groeten

sorry dat het zo lang duurde beste helpmijers maar ben egt heel druk geweest maar hier komen de volgende foto's:)

nou hebben jullie gezien dat ik met de achterkant bezig was maar deze was nog niet af want er meot nog wat gebeuren namelijk aan de onderkant een gat maken voor de voeding dat was een van de belangrijkste prioriteiten toen ik deze casemod bedacht de voeding moet onderin komen te liggen samen met de hardeschijven ongeveer hetzelfde als wat crash heeft gedaan met zijn casemod van MDF;) (sorry dat ik je idee heb geleend crash:o maar vond het een mooi gezicht en is ook handig:))

maar nu verder omdat ik dus de voeding onderin wou moest er een gat uitboord worden,

dus ben ik dat gaan doen nou heb ik een boor gepakt die groot genoeg was komt er nou ooit een nieuwe voeding in die kast te liggen dan weet ik iniedergeval zeker dat de fan daarvan de ruimte heeft om lucht wegteblazen:P

hier de foto van het boren:

attachment.php

en hier de foto van het resultaat:

attachment.php

toen dat gebeurd was zat er wel een gat in voor de fan maar nog geen voor de stekker en ook die zal er toch in moeten:) deze heb ik met een slijptol eruit gehaald want omdat met een zaag te doen, daar ben ik veel te lui voor:o

hier de foto van het slijpen:

attachment.php

en hier de foto van het resultaat:D:

nou moesten er nog gaatjes in voor de schroefjes maar dit vond ik een beetje on interessant om hier een foto van te laten zien want iedereen weet toch hoe je een gaatje meot boren:D het enigste wat ik wel wil toevoeg is dat ik ook de gaatjes een beetje ovaal heb gemaakt want niet elke voeding is hetzelfde dus ook weer voor de toekomst nagedacht:D

attachment.php

maar nu verder toen het gat voor de voeding klaar was heb ik de achter en onderkant aan elkaar gelast;)

hier de foto daarvan:

attachment.php

nou was dit het voor eventjes ik hoop vanavond alweer de nieuwe foto's neer te kunnen zetten;)
ik heb de foto's namelijk al wel maar weinig tijd om ze nu nog neer te zetten:D

Groeten Stephan

Bijlagen

• P180110_11.07.jpg
    P180110_11.07.jpg
    49,3 KB · Weergaven: 245
  • P190110_09.42.jpg
    P190110_09.42.jpg
    38,9 KB · Weergaven: 228
  • P190110_10.04.jpg
    P190110_10.04.jpg
    56,2 KB · Weergaven: 231
  • P190110_11.21.jpg
    P190110_11.21.jpg
    50,4 KB · Weergaven: 235
  • P180110_11.41.jpg
    P180110_11.41.jpg
    54,2 KB · Weergaven: 234
Laatst bewerkt:
hier even het vervolg van het eerste deel omdat de helft van de foto's het maar deden.

en om maar even een indruk te geven van hoe lang het spul nou bij elkaar was:

attachment.php

toen was de onderkant voor zover af ik kon er niet veel meer aan doen.
toen ben ik maar begonnen aan de achterkant die er zo uitzag:

attachment.php

ook die moest natuurlijk wat langer dus heb ik weer een plaatje op maat gemaakt en om weer even een indruk te geven hoelang dat werdt:

attachment.php

dat plaatje heb ik toen ook weer aan de zijkanten gebogen zodat er randjes aan zouden komen, hier de foto ervan:

attachment.php

en dit was het dan even voor nu maandag ga ik weer verder met het hele geval hopelijk vergeet ik niet om foto's te maken.
ik probeer ze zo snel mogelijk te plaatsen;)

Groeten stephan

Bijlagen

• P110110_11.04.jpg
    P110110_11.04.jpg
    29,1 KB · Weergaven: 225
  • P110110_11.16.jpg
    P110110_11.16.jpg
    50,1 KB · Weergaven: 225
  • P110110_11.26.jpg
    P110110_11.26.jpg
    45,3 KB · Weergaven: 232
  • P110110_11.27.jpg
    P110110_11.27.jpg
    50,5 KB · Weergaven: 230
Laatst bewerkt:
In je laatste bericht doen de foto's het niet hoor. Denk dat het te maken heeft dat er mogelijk maximaal maar 5 bijlages ge-upload mogen worden.

(sorry dat ik je idee heb geleend crash maar vond het een mooi gezicht en is ook handig)
Beter goed gejat, dan slecht verzonnen.:)

In je laatste bericht doen de foto's het niet hoor. Denk dat het te maken heeft dat er mogelijk maximaal maar 5 bijlages ge-upload mogen worden.

Beter goed gejat, dan slecht verzonnen.:)

Hee crash,,

hier doen de foto's het prima heb er inderdaad ook al op gelet dat er maar 5 bijlagen mogen staan daarom heb ik per bericht maar 5 foto's;)

en wat betreft beter goed gejat dan slecht verzonnen, da vind ik een mooie opmerking die houden we erin:D
ja ik heb jou casemod bekeken en vond het er echt handig uitzien en toen ik 3 à 4 weken geleden ben aan deze casemod moest dat er ook inkomen alleen dan van metaal.
want de kast die ik nu heb zitten de schijven nog gewoon standaard vooraan in de kast en dan in het midden en ik wordt er helemaal gek van:mad:
maar goed ik hoop dat je mijn casemod nog verder zal gaan volgen, heb al zat foto's alleen geen tijd om ze erop te zetten maar ik hoop z.s.m

Groeten Stephan

Dat ik de opmerking plaatste stonden er nog geen bijlages in je bericht.;)

Verder succes met de casemod, blijf deze ook wel even volgen. Helaas kom ik aan die van mij even niet toe.

Dat ik de opmerking plaatste stonden er nog geen bijlages in je bericht.;)

Verder succes met de casemod, blijf deze ook wel even volgen. Helaas kom ik aan die van mij even niet toe.

oke,, maar ze doen het nu dus wel goed?

oke mooi dat je even blijft volgen hoop toch egt snel klaar te zijn maar meot nog veel gebeuren ga waarschijnlijk aankomende maandag een begin maken aan de zijkanten;)
en hoe komt het dat je aan de jouwe neit toe komt te weinig tijd?

Groeten

Hee mede HM'ers

hier weer een update:D

zoals jullie zelf denk ik al zagen was ik met de achterkant en de onderkant al zover klaar en heb deze dus aan elkaar gezet.
nou hebben jullie gezien dat de voeding beneden komt te liggen dus moest het bestaande gat dicht.
dat ben ik toen even gaan doen met hier het resultaat:

attachment.php

en toen dat klaar was had ik aan de acterkant niet veel meer te doen voor nu,
dus ben ik aan de voorkant begonnen:D

daar heb ik al een plaatje voor gemaakt om de voorkant te verlengen en dat geheel zag er zo uit:

attachment.php

nou zien jullie het misschien niet maar er was niet veel ruimte om de platen elkaar te laten overlappen en helaas moet dat bij puntlassen dus wel het kan neit naast elkaar het meot elkaar over lappen.

dus heb ik snel een plaatje gemaakt en er op gelegd en zo puntlassend aan elkaar gezet.
misschien als jullie de foto zien dat jullie begrijpen wat ik bedoel:p

attachment.php

nou is het denk ik wel duidelijk, hoop ik dan;)

maar we gaan weer verder:D

nou wou ik ook dat er een 2e cd rek in kwam zodat ik plaats heb voor 4 cd/dvd spelers of iets in die richting.

dus heb ik er met de slijptol er een gaat in gemaakt,
hier het resultaat:

attachment.php

nou heb ik helaas geen foto's van hoe ik dat rekje aan het maken ben:o

maar wel het resultaat al zie je het slecht hij zit er toch in:D

attachment.php

Bijlagen

• P210110_11.10.jpg
    P210110_11.10.jpg
    47,1 KB · Weergaven: 233
  • P210110_11.38_[01].jpg
    P210110_11.38_[01].jpg
    37,6 KB · Weergaven: 231
  • P250110_09.22.jpg
    P250110_09.22.jpg
    38,4 KB · Weergaven: 232
  • P260110_13.44.jpg
    P260110_13.44.jpg
    41,6 KB · Weergaven: 228
  • P280110_11.13.jpg
    P280110_11.13.jpg
    68,2 KB · Weergaven: 222
Laatst bewerkt:
en nu komt de volgende foto:

attachment.php

nou denken waarschijnlijk de meeste van jullie waarom zit daar nu plamuur op:confused:

nou heb ik net al uitgelegd dat ik dus alles aan het puntlassen ben om het vast te zetten en dat dat elkaar moet overlappen.
nou heb ik hiervoor al uitgelegd dat ik een plaatje aan de achterkant erop had gelegd en het zo vast gezet.
maar je zag nog steeds een klein spleetje.
Nou is het punt dat ik het niet zo'n mooi gezicht vond dat je een spleet zag zitten dus ik dacht ik zal die wel even dichtlassen met het CO2 lasapparaat, nou had ik er wel bij stilgestaan dat dat goed warm zou worden.
Maar ik dacht niet zo warm dat het krom zou gaan trekken;)
helaas verkeerd gedacht dus:o
dus toen heb ik het allemaal zoveel mogelijk proberen recht te trekken wat dus niet ging:(
maar toen ik op het gedeelte wat krom was getrokken er even met de hamer op los ging stond het al redelijk recht, dus daarna nog even met de hand iets meer teruggebogen en toen was het spul weer recht toen had ik er alleen een hoop flinke deuken in zitten omdat ik het niet overal even goed had recht geslagen vandaar die plamuur daarmee heb ik alle deuken opgevuld:D

maar we gaan weer verder:

ik vond het mooier als er aan de voorkant nog een deurtje zou komen die heb ik dus ook gemaakt alleen heb ik daar geen foto's van:o

maar wel het resulaat:

attachment.php

deze zit met 3 scharnieren vast wat mij meer als voldoende leek;)

dit was het weer eventjes.
Maandag ga ik weer aan de slag dan maak ik weer foto's en plaats ze weer zo snel mogelijk;)

Groeten

Bijlagen

• P020210_12.44.jpg
    P020210_12.44.jpg
    66,7 KB · Weergaven: 216
  • P020210_12.45.jpg
    P020210_12.45.jpg
    74 KB · Weergaven: 224
Laatst bewerkt:
ik blijf deze ook zeker volgen ik wil graag het resultaat zien!:thumb:

haha dankjewel voel me zeer vereerd:o
ik zal alvast verklappen dat ik bijna klaar ermee ben dat ik hem toevallig vandaag in elkaar heb gelast
ja het frame hbe ik dan in elkaar gelast
morgen ga ik waarschijnlijk de zijkanten doen en het moederbord paneel erin zetten en dan na de carnaval spuiten;)

groeten

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan