Chello: Yor Ip is blocked based on RBL listing

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jij begon anders Bandit!!!

't Is anders een mooie botte bijl die dropl ons laat zien!

In ieder geval.......ik hoef me geen zorgen te maken. Alleen als ik naar Chello mail kan ik dus blijkbaar problemen krijgen.
Chello hakt met de botte bijl :p

Laatst bewerkt:
wachten tot de ban over is. kan je weinig aan doen

Ik heb chello en als ik mijn chello email opgeef, en er stuurd iemand mijn een email met crack dan staat er precies in mijn email helemaal uitgelijst op de A4 en niet in de bijlagen zo werkt chello, dus geen crack in mijn bijlagen,

humpe zei:
Ik heb chello en als ik mijn chello email opgeef, en er stuurd iemand mijn een email met crack dan staat er precies in mijn email helemaal uitgelijst op de A4 en niet in de bijlagen zo werkt chello, dus geen crack in mijn bijlagen,

Als ik een chello stuur naar mijn crack bijlagen me meel me ook niet
Alleen niet uitgelijst op de A4,dan

Laatst bewerkt:
Wat een waardeloze provider hebben jullie.

De mailtjes die ik gisteren naar een Helpmijer stuurde bevatte alleen maar woorden. Hooguit een briefpapiertje.
Toch kreeg ik daarna te horen in die mail van boven dat de bijlage truncated was. :rolleyes:

Het probleem is opgelost want ik gebruik geen email van chello, maar van hccnet.

Humpe: een crack, virus e.d. via email versturen/ontvangen kan altijd. Als je het ZIP’t (of RAR) en dit beveiligd met een passwoord dan komt wel door. Ontvanger moet wel ook het passwoord ontvangen om de beveiligde ZIP te openen.

Elisa, ik had een tijdje geleden ook zo’n probleem maar dan met Home. Volgens provider ergens in Oost Europa zou mijn IP blacklisted zijn. Heb mail gestuurd naar Home. Na 2 maanden (en niet zoals in hun voorwaarden = 3-5 werkdagen) kreeg ik antwoord. Een hoop onzin over de mogelijkheid dat mijn PC (superbeveiligd) mogelijk besmet zou zijn.
Ben verder aan het zoeken gegaan op de sites die de black lijsten beheren. Verassing, mijn IP stond niet op hun lijst. Het probleem lag bij mijn eigen (Home) provider. Doordat Home zijn instellingen op “dynamisch” heeft ingesteld/aangepast, wordt automatisch mijn IP als black listen gezien.
Ik heb nieuw mail gestuurd naar Home (vorig jaar november) met de juiste uitleg.
Sindsdien geen problemen meer. Home heeft trouwens nooit meer antwoord gegeven.

Jeetje, dus dat kan ook nog :(

Als aanvullig op jouw zippen zou ik zeggen......maak van de 'exe' of 'vbs' eens 'txt' :D Zoe doe ik het met Helpmij en met gmail.
Werkt prima.

Jij en Humpe toch?
Planet doet niet lastig bij mij.

Dat met de IP adres ligt (mogelijk) aan beide kanten. Ontvangende provider heeft niets beters te doen dan lijsten klakkeloos over te nemen en/of de provider van de afzender verandert sommige instellingen zonder dat deze zijn doorgegeven aan andere providers.
Als je wilt weten of jou IP ergens blcklisted is vul je eigen IP adres in op de volgende pagina:
http://openrbl.org/client/ en klik vervolgens op lookup.

Het zippen van sommige bestanden gebruik ik om vreemde bestanden te sturen/mailen voor onderzoek naar Kaspersky Lab of Lavasoft. Anders laat Home de bestanden niet door (ze worden eruit gegooid).

Nou, dan vind ik de uitkomst wel erg vreemd. Als die namen tenminste bedoelen wat ik denk :eek: :D
attachment.php

Bijlagen

• Controle spam.jpg
    Controle spam.jpg
    44,7 KB · Weergaven: 99
Laatst bewerkt:
Je moet niet zelf denken wat een naam wel of niet is. Mijn link wordt gebruikt ook door providers om e.e.a. te checken.
Mijn eigen IP staat bij 4 van hun op rood..
Maar als in bijv. op FIVE TEN klik en vervolgens mij IP daar invul dan krijg ik het volgende tekst in het Engels (waarbij de home IP is niet die van mij) =
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
IP address XXXXXXXXXX is listed here as 217.121.96.160.home.nl misc.spam.

The misc.spam group is mostly (but not entirely) composed of entire addresses blocks that have a) sent spam here, b) have consecutive or missing reverse dns, and c) have no customer sub-delegation via either the controlling RIR (ARIN, RIPE, LACNIC, APNIC, etc) or an rwhois server referenced in the main RIR records.

In particular, XXXXXXXXXXX has no reverse dns. That needs to be fixed first. Any email sent to the address at the top of this page will be ignored until that is fixed.

In my opinion, the following comment also applies to static ip addresses, where the provider does not actually identify the user of that ip address by domain name.

As Bill Cole points out: "The problem with people on dynamic addresses doing that otherwise perfectly reasonable and normal thing (sending mail directly from their ip address) is not that it violates a service contract (in itself it usually does not) but rather that the dynamic nature of the addresses and the sloppiness/laziness/cheapness of their providers makes it impossible for anyone who gets the mail to have anything useful as an audit trail for where the mail came from beyond identifying an IP address. ISP's historically have claimed that they cannot identify the guilty party and more often today fall back to amorphous and grotesquely unethical 'privacy' standards decreeing that they will not identify abusive users. By racing to the bottom on price and service quality, they have also managed to create an environment where it is impossible for them to remain economically viable and police their networks in any but the most coarse and restrictive ways. We have people shunning port 25 traffic from such networks not because it is inherently bad, but because those networks have no overall competent authority and no way for outsiders to determine a competent authority for any specific address at any particular time."
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
In mijn geval is de schuld/fout van eigen provider..
XXXXX = daar stond mij eigen IP

Zo, weer een stapje verder. :)
Eentje kon ik terugdraaien.
De tweede kan ik mailen. Daarin stond trouwens de mailserver bij van Planet. Ook net zoals jouw formulier mijn IP
eerst, dan die van Planet.
De 3e moet ik nog doen, daar liep ik vast.
Het is maar een weet allemaal zeg!
Ik ga deze thread maar overnemen. Het zal best nog eens gebeuren.

Hierbij wil ik een ieder danken voor suggesties en hulp!
Bugs, heel erg bedankt voor je linken. Het werd daardoor een stuk makkelijker om één en ander terug te draaien.

groetjes Elisa

Elisa zei:
Hallo,

Gisteren zat iemand op een mailtje van mij te wachten en bleef wachten want beiden kwamen terug met de volgende mededeling:
Technical details of permanent failure:
PERM_FAILURE: SMTP Error (state 9): 551 Mail from your IP is currently blocked based on RBL listing.

Het schijnt bij Chello veel voor te komen en het komt er op neer dat mijn pc als 'spammer' was/werd gebruikt. :eek: :shocked:
Moet ik dit serieus nemen of is het een manco bij Chello?

Ik heb datzelfde probleem. Al mijn contacten die Chello hebben, worden geweigerd. Da's pas prut. Heb je een provider, mag je niet eens zelf uitmaken van wie je mail mag ontvangen. Blij dat ik vorig jaar overgestapt ben. Zou ik IEDEREEN aanraden. Niks van: "Dus Hans...., Zullen we ruilen...?

[Mod edit] Er zijn genoeg mensen die WEL tevreden zijn met Chello. Je hoeft het niet zo duidelijk kenbaar te maken op het forum. Daarom bericht aangepast.[/Mod edit

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou, heb al jaren Chello, weinig last gehad, maar ja, ik stuur dan ook geen virusjes mee als ik een email verstuur.:rolleyes:

Maak eerst je PC virusvrij, en bel de helpdesk, dan kunnen ze de mailserver weer voor je vrij geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan