Chello: Yor Ip is blocked based on RBL listing

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lange Pier zei:
Nou, heb al jaren Chello, weinig last gehad, maar ja, ik stuur dan ook geen virusjes mee als ik een email verstuur.:rolleyes:

Maak eerst je PC virusvrij, en bel de helpdesk, dan kunnen ze de mailserver weer voor je vrij geven.

Beste meneer Lange Pier,

Als er één pc op het internet is die schoon is, dan is dat mijn pc. En als er één pc-gebruiker is die let op het rondsturen van zooi en spam, dan ben ik dat wel. Ik laat één keer per week alle goeie proggies die beschikbaar zijn erop los om de zooi Spam- en Virusvrij te houden. Ik stuur NOOIT mail door waar gevraagd wordt of ik ze door wil sturen omdat ik anders niet rijk wordt, of ziektes krijg, of voor kinderen die kwijt zijn, of voor viruswaarschuwingen e.d. Ik heb al sinds een paar jaar een goede helpdesk aan www.helpmij.nl en die hebben mij geleerd hoe te handelen met die zooi.

"Dus, Hans, Ruilen?"

Hahahahahaha....(grapje:thumb: )

Groetjes
Peter

Beste LelyTekkel,

Een kennis van mij, ook in deze prachtige gemeente, heeft een poosje geleden hier ook last van gehad, virusscanner, elke week opschonen, etc.

Deze meneer heeft toen mij gevraagt wat te doen, tja, ik had er ook geen kaas van gegeten, maar liet dat natuurlijk niet blijken.:rolleyes:

Ik bellen met Chello, bleek toch dat er een virus werd meegestuurd, dus zijn emails werden netjes geblokt, en teruggestuurd.

Het leuke, nou ja leuke?, was, de virusscanner vond niets, ook andere online scanners niet, ik in de system32 map gedoken, waar ik geluukig meer van weet, en daar een aantal dll's vond die er niet hoorden, en deze kon ik alleen verwijderen in veilige modus met unlocker.

Weer gebeld met de helpdesk van Chello, die mij de voorkeur van de twijfel gaf en de mailserver weer vrijgaf.

Daarom denk ik dat ze niet zomaar mails gaan blokken, er is iets opgepikt door hun scanner wat ze in hun blacklist hebben staan.

Maar het werkt ook andersom, ze scannen ook de mail die voor ons bestemd is.

Nog even voor alle duidelijkheid.

Het spamfilter van chello werkt op de volgende manier:
- Er wordt gekeken naar de hoeveelheid mails die er van elk IP-adres verstuurd wordt.(elke mail die naar buiten gaat, die komt langs de chello mailserver)
- Komt het voor dat er van een adres binnen 24 uur overmatig e-mail wordt verstuurd dan wordt er een blokkade op het IP-adres gezet waar de mails van verstuurd worden.
- Vervolgens wordt er gekeken of er binnen een periode van 24 uur, niet meer een overmatig aantal requests naar de mail-server gedaan wordt.
- - Is dat niet zo, dan wordt de blokkade er automatisch afgehaald.
- - Is het wel zo, dan blijft deze er mooi nog een tijdje op zitten

killermenace zei:
Nog even voor alle duidelijkheid.

Het spamfilter van chello werkt op de volgende manier:
- Er wordt gekeken naar de hoeveelheid mails die er van elk IP-adres verstuurd wordt.(elke mail die naar buiten gaat, die komt langs de chello mailserver)
- Komt het voor dat er van een adres binnen 24 uur overmatig e-mail wordt verstuurd dan wordt er een blokkade op het IP-adres gezet waar de mails van verstuurd worden.
- Vervolgens wordt er gekeken of er binnen een periode van 24 uur, niet meer een overmatig aantal requests naar de mail-server gedaan wordt.
- - Is dat niet zo, dan wordt de blokkade er automatisch afgehaald.
- - Is het wel zo, dan blijft deze er mooi nog een tijdje op zitten

Zo gaat dat met spam dus, en met de virus mail scanner?

Virusscanner.

- Alle mails die langs de server komen die worden gescanned.
- Komt de server een mail tegen waar een virus in zit, dan wordt het account meteen geblocked + het IP-adres.
- De klant ontvangt dan een brief/e-mail(dat weet ik niet zeker) waarin staat dat er geconstateerd is dat er een virus in een mail zat die van dat adres is verstuurd.
Daarnaast wordt de klant geadviseerd om zijn computer eerste helemaal op te schonen
- Als dat gebeurt is, om dan contact op te nemen met de helpdesk om dan het mail-account weer geactiveerd te krijgen.

(deze weet ik niet precies uit mijn hoofd..)

Kwalitatief Uitermate Teleurstellend

De titel slaat op chello, want ze kunnen niet eens goed formuleren.

Kwam hier omdat ik ook zo'n melding kreeg en wat blijkt.
Als ik verstuur via Gmail krijg ik die melding maar via de Server van mijn provider niet.

Of het ook gebeurd als je direct via Gmail verstuurd weet ik niet, maar zowel Elisa als ik doen dat vanuit de mail client.

In ieder geval is het niet mijn IP dat geblocked is.

Eric:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan