gustavvraag
Gebruiker
- Lid geworden
- 4 feb 2015
Hoi iedereen,
Ik heb een Nas server op mijn pc gehost via FreeNas software zodat ik al mijn bestanden kan opslaan op de server. Nu heb ik laatst ingesteld dat google chrome automatisch download naar mijn server ipv naar de download map op mijn C schijf. Na even hiermee gewerkt te hebben bleek het niet zo fijn te gaan mijn downloads gaan een stuk trager omdat hij ze ook moet uploaden naar mijn server. Ik kwam met een oplossing via cmd, ik maakte een .bat bestand om mijn downloads later te verplaatsen wanneer ik wil dat zag er zo uit:
move C:\Users\leerling\Downloads\downloads Z:\Gustav\Downloads
PAUSE
md C:\Users\leerling\Downloads\downloads
De eerste regel verplaats ik de download folder naar de server,
in de tweede regel zet ik een pauze
en in de derde regel moet de pc weer een nieuwe download map maken.
De commands zijn goed maar het enige probleem is dat cmd geen toegang heeft tot de Z:\ locatie. Hoe kan ik dit verhelpen?
alvast bedankt,
Gustav Lassche
Ik heb een Nas server op mijn pc gehost via FreeNas software zodat ik al mijn bestanden kan opslaan op de server. Nu heb ik laatst ingesteld dat google chrome automatisch download naar mijn server ipv naar de download map op mijn C schijf. Na even hiermee gewerkt te hebben bleek het niet zo fijn te gaan mijn downloads gaan een stuk trager omdat hij ze ook moet uploaden naar mijn server. Ik kwam met een oplossing via cmd, ik maakte een .bat bestand om mijn downloads later te verplaatsen wanneer ik wil dat zag er zo uit:
move C:\Users\leerling\Downloads\downloads Z:\Gustav\Downloads
PAUSE
md C:\Users\leerling\Downloads\downloads
De eerste regel verplaats ik de download folder naar de server,
in de tweede regel zet ik een pauze
en in de derde regel moet de pc weer een nieuwe download map maken.
De commands zijn goed maar het enige probleem is dat cmd geen toegang heeft tot de Z:\ locatie. Hoe kan ik dit verhelpen?
alvast bedankt,
Gustav Lassche