Combobox met hyperlink

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansspark

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2012
Beste Forumleden,

In het -frmpersoon heb ik een combobox gemaakt voor document 1 t/m 5
Ik wil nu als de combobox bijvoorbeeld doc1 geeft; direct een hyperlink aan vastmaken.
In de eigenschappen van de combobox kan ik de hyperlink op ja zetten maar krijg dan geen pull-down menu om de hyperlink te verwijzen naar een word-document.

Hoe kan ik dit oplossen?

Groet, Hans

Bijlagen

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt; je keuzelijst is in ieder geval zo niet bruikbaar als hyperlink. De actieve waarde van de keuzelijst is namelijk niet de naam van het document, maar het documentID. En daar doe je niet zoveel mee. Ik zou een extra tekstvak maken waar je de documentnaam inzet. Dat tekstvak geef je een gebeurtenis <Bij Klikken>, en daar hang je de FollowHyperlink actie achter.

Beste Michel,

Bedankt voor je bericht.
In de nieuwe bijlage heb ik van de combobox een hyperlink gemaakt.
Echter de verwijzing in de combobox veranderd, van naam als ik de hyperlink inschakelt, en dat wil ik niet.
Het moet de naam blijven zoals die is aangeven in de combobox zodat het overzichtelijk blijft.

Hoe moet ik dat doen?

Groet, Hans

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik zou ook, zoals ik had aangegeven, met een tekstvak werken waarin je de documentverwijzing maakt, en niet via de keuzelijst.

Beste Michel,

Bedankt voor je bericht.
Ik wil dat de gebruiker de combobox gebruikt met de aangegeven waarden.
In mijn 2e voorbeeld werkt het bijna zo maar de naam verandert als ik de hyperlink inschakelt.

Hoe kan ik dat wijzigen zodat de naam blijft staan: doc1 (staat eigenlijk voor de naam van een huisarts)
Het is nl een lijst van personen/ huisartsen waar een brief naar gestuurd moet worden in een word-document.
In dit word-document zijn de gegevens van de huisarts al in gevoerd.
Ik krijg dus vele huisartsen in verschillende regio's en met de combobox kan ik dit sorteren op alfabetische volgorde (naam & plaats).

Groet, Hans

Laatst bewerkt:
Je snapt mijn oplossing blijkbaar niet, want anders had je geen hyperlink van de keuzelijst gemaakt. Dat is namelijk (in deze vorm) behoorlijk zinloos. Je moet een extra tekstveld op je formulier maken, dat je laat vullen vanuit de keuzelijst. Dat tekstvak is dan de hyperlink.

Oke, ik begrijp hem nu denk ik.
Ik ga ermee aan de slag.

Fijne feestdagen en bedankt voor je hulp van de afgelopen maanden. top!

Groet, Hans

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan