Compressie programma gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterretsiM

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2001
Mijn pc is gecrashed (of eigenlijk de hd), maar ik heb m godzijdank nog aan de praat gekregen, want er staat een heleboel data op die ik wil saven. Alles wat gesaved moet worden wil ik in 1 map gooien, en dan met een compressieprogramma alles inpakken en in stukken hakken (net zoiets als in bijv. winrar). Deze stukken moeten dan op een dvd-r gebrand worden. Nou heb ik een versie van winrar (versie 3.30) maar die kan hooguit stukken van 700 MB maken. Weet iemand een progje wat sterk comprimeert en de boel in "dvd-klare" stukken hakt? Alvast reuze bedankt!

Is dit programma wel betrouwbaar? Niet dat ik straks met files zit die niet meer uitgepakt kunnen worden. En weet je toevallig ook een progje dat zeer sterk comprimeert? Ik heb namelijk een HELEBOEL data die gesaved moet worden.

Ik heb wat dingen gehoord over uharc. Dit programma zou een fenomenale compressie-verhouding hebben. Kent iemand dit programma? Maken ze waar wat ze beweren of komen ze in ieder geval redelijk in de buurt (100x)? En is het ook betrouwbaar? Ik weet het, ik weet het. Ik vraag een hoop, maar ik begin het hier toch wel behoorlijk warm te krijgen, want m'n schijf begint langzaam aan ook zachtjes vreemde geluiden te maken (je weet wel....met peren!). In ieder geval vast bedankt voor de moeite!

mastersplitter heeft bij mij nog nooit problemen veroorzaakt.
Dat progje wat je noemde ken ik niet, maar het lijkt me sterk dat een programma 100x kan comprimeren.
Waarom zet je niet je harde schijf even in een andere computer en backup je daar je files even voordat het fout loopt?

Dat zou ik graag doen, maar de andere compu die ik heb is een PII 350 MHz met een 6,4 GB schijfje. Mijn huidige schijf is 250 GB. Nou hoeft niet de gehele schijf te worden gebacked, maar toch wel een flink deel. En om nou een andere schijf te kopen vindt ik weer zonde, want mijn huidige schijf is groot zat en valt nog ruim binnen de garantie. Als niemand anders een optie heeft zal ik alles moeten rarren en dan met mastersplitter op moeten delen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan