computer blijft hangen op verivying dmi pool data

Status
Niet open voor verdere reacties.

andrewc

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2012
ik was btf 3 aan het spelen toen plots me pc uitviel op.nieuw opstarten en geen beeld meer kreeg
al me vennen draaiden alleen iets harder als normaal maar beeld bleef zwart
daarna van alles geprobeerd alle kabels er uit en een voor een terug zetten en opstarten
ik krijg geen piepjes of beeld

toen heb ik de cmos batterij er uit gehaald en kreeg ik eindelijk beeld en een aantal opties : default loading ,last good known, en een aantal x goed opstarten
allemaal geprobeerd en steeds weer opnieuw opstarten en geen beeld en de vennen maken weer lawaai.
bios gecontroleerd en alles staat zo als het hoort wat ik van google gelezen heb

nu heb ik een ram geheugen er uit gehaald 2gig en start de computer gewoon op met beeld maar blijft hij hangen op "verivying dmi pool data"
ook met google kom ik er niet uit en van alles geprobeerd

iemand ervaring met dit euvel of is me processor gewoon dood
want ik heb me fsb iets opgekrikt maar wel stabiel
ik heb een amd mobo

alvast bedankt voor alle reacties en jullie tijd en of gelegenheid

mvg andrew

Laatst bewerkt:
Lijkt op een oververhitting van de videokaart, denk dat je processor gewoon nog goed is, alleen de videokaart een opdonder heeft gekregen. Deze conclusie trek ik vanwege je aangegeven hebt dat je geen beeld meer krijgt, ik raad aan om langs een computerwinkel in de buurt te gaan (die eventueel reparaties doen) en hun ernaar te laten kijken, je zal hiervoor vermoedelijk wel geld voor moeten betalen.

Stop er eens een bootable CD /DVD in. werkt het dan wel correct (met alleen de 2 gig geheugen)? Stel ook natuurlijk de boot devices opnieuw in

Draai eens prime95.
Te downloaden op: http://www.mersenne.org/freesoft/
Weet je meteen waar je aan toe bent - qua hardware.

Note: het lijkt er inderdaad op (zoals Dennis scheef) dat je grafischekaart een "schot" heeft gehad.
Maar niet geschoten is... enz.

DMI heeft te maken met je video-uitgang...
Heb je ook VGA, sluit daar de monitor eens op aan.

Goed goan!

Laatst bewerkt:
dank jullie wel voor de reacties

@dennis IT: ik zal het eens proberen er naar laten te kijken bij een winkel hoop dat misschien het is

@wampier: boot cd recovery geprobeerd bios ingesteld op booten cd rom dan vraagt de pc pres a key to start cd, maar ik heb een wireless toetsenbord en die heeft op dat moment in eens geen verbinding meer met de pc en kan ik drukken wat ik wil maar gebeurt er niks en de zender van naar de toetsenbord knippert dan in eens terwijl die in het begin van de opstart wel in bios komt en een constant lampje brand

mvg Andrew

Toetsenbord kan ook niet zo werken.
Wireless (muizen en toetsenborden) werken via USB en deze ziet de computer pas nadat Windows (OPNIEUW) is opgestart.
Kortom je toetsenbord moet je via de PS/2 poort aansluiten - groene ingang is dat aan de achterkant.
Eventuele verloopstekkers zatten/zitten bij nieuwe muizen - deze waren/zijn overigens paars maar werken hetzelfde.
Verder zou ik Andrewc id eens proberen als je Dennis zijn voorstel teveel van het goede vindt. :shocked:

Laatst bewerkt:
@ prins 33 ik heb een vga aansluiting maar daar was iets mis mee herinner ik mij en mijn tv mis die aansluiting ook volgens mij.

ik zal is ff kijken hoe dat prime 95 in ze werk steekt want ik ben een aardige leek in dit soort dingen :)

mvg Andrew

Geeft niets, gewoon een uurtje laten draaien.
Wordt alles even gestressed...
Sommige mensen laten dit 24 uur draaien maar dat is in jou geval niet nodig, gewoon even zeker weten werkt.
Dat is wat je wil weten.
Het probleem oplossen komt hierna.

Inderdaad wat prins zegt, even uittesten, vervolgens even aan ons laten weten wat daar het resultaat van is, wij kunnen dan denk ik meteen wel een juiste conclusie trekken voor wat de probleem veroorzaker is ;)

Toetsenbord kan ook niet zo werken.
Wireless (muizen en toetsenborden) werken via USB en deze ziet de computer pas nadat Windows (OPNIEUW) is opgestart.
Kortom je toetsenbord moet je via de PS/2 poort aansluiten - groene ingang is dat aan de achterkant.
Eventuele verloopstekkers zatten/zitten bij nieuwe muizen - deze waren/zijn overigens paars maar werken hetzelfde.
Verder zou ik Andrewc id eens proberen als je Dennis zijn voorstel teveel van het goede vindt. :shocked:

ik zal is ff gaan neuzen naar die stekkertjes als ik van me werk kom misschien bij me ouders nog op zolder van een oude pentium ofzo :)
die aansluitingen zitten er idd wel, dan hoop ik zo windows opnieuw te installeren en dat de pc weer opstart en zo niet denk ik dat ik dennisIT zijn voorstel gaat uitproberen :)

jullie horen van mij of het gelukt is of niet :)

mvg Andrew

Geeft niets, gewoon een uurtje laten draaien.
Wordt alles even gestressed...
Sommige mensen laten dit 24 uur draaien maar dat is in jou geval niet nodig, gewoon even zeker weten werkt.
Dat is wat je wil weten.
Het probleem oplossen komt hierna.

corrigeer me als ik het verkeerd heb maar dat programma kan ik toch alleen draaien als windows weer naar toebehoren werkt ?

mvg Andrew

Even proberen op een CD te zetten en van de CD af te draaien, het kan trouwens best kloppen wat je zegt, maar dat moet je echt even vragen aan Prins ;)

Daar zeg je wat...
Ja, je moet de boel wel aan het draaien hebben natuurlijk.
Daar gaat het nu juist om.
Even denken...

Komen we toch op wampiers id uit.
't Spul moet wel draaien natuurlijk.
1. het toetsenbord moet werken (PS/2).
2. je moet beeld hebben.

Pas als je MINIMAAL beeld hebt en een werkend toetsenbord, kunnen we weer verder.
Muis en andere zaken zijn niet belangrijk.
Grappig is dat, helemaal niet aan gedacht.

Zal je net zien he prins ;) op CD draaien is immers ook niet mogelijk, gezien je hiervoor zoals jij al aangaf, minimaal beeld + een werkend toetsenbord moet hebben, want je moet wel de boot order aanpassen wil je vanaf de CD opstarten :P

OK, je hebt beeld het toetsenbord werkt, toch?
Welnu, nu gaan we navigeren via het toetsenbord.
Geen paniek, fluitje van een cent.
Gaarne bevestiging zodra je dit voor elkander hebt.
...Rustig blijven...

Ik zie net Dennis zijn reactie...
Dennis beeld en toetsenbord daar gaat het ons toch om.
De rest is 'a peace of cake'.

Beeld en toetsenbord, daar gaan we voor!

Laatst bewerkt:
haha ok dacht al :)

nou beeld heb ik als ik een geheugen van 2gig er uit trek want met 4gig blijf ik zwart beeld houden en gebeurt er niks

nu nog me toetsenbord werkend maken en kijken wat de windows7 cd doet
en hopen dat ik dan voorbij.verifying dmi pool.data kom :)

bedankt voor alle reacties en suggestie s stel ik zeer op prijs

ga er straks gelijk werk van maken als ik van me werk kom :)

mvg Andrew

Laatst bewerkt:
Misschien trekt je pc de 4 gig niet? weet niet wat voor pc je gebruikt en of het een sterke pc is of een vrij oudere?

@Dennis
Nee joh, er is toch geen geheugen bij geplaatst - althans volgens het eerst bericht.
Geheugen kan natuurlijk wel defect zijn, maar dat kun je testen, door deze van slot te vervangen.
Error is/was: verivying dmi pool data.
Das geen gewone error.

Wat ik denk... Dennis, EN WAT DENK JIJ?
1. Haal de stekker er eens uit.
2. druk 2x of meer op de power knop.
3. schroef nu de kast open en VERWIJDER de batterij(n).
4. druk nu nog 1 of 2x op de power knop.
5. herplaats de batterij(n) of vervang deze voor nieuwe.
6. sluit de stroom weer aan.
7. druk op de power aan knop.
8. ...en bingo alles loopt weer als een zonnetje...
9. sluit de kast.

De "verifying DMI pool data" wil zeggen: hoi ik kan booten, maar er is niets om te booten. Vandaar mijn vraag om te booten via een opstartdisk. Om je keyboard eventueel te laten werken: zoek in de BIOS naar "LEGACY USB SUPPORT" en kijk even of dat op "aan" staat.

Mogelijk ligt je probleem dus in het ene reepje geheugen dat je er uit hebt gehaald.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan