computer blijft sloom

Status
Niet open voor verdere reacties.
heb gedaan wat je zij. kun je me uit leggen wat dit precies betekent.
totaal fysiek geheugen: 768.00 mb
beschikbaar fysiek geheugen: 289.35mb
totaal virtueel geheugen:2.00gb
beschikbaar visueelgeheugen 1.96gb
ruimte voor wisselbestand:1.07gb
want ben een leek op computergebied en snap deze dingen nog niet en wil dat graaag leren.
gr sammy

heb gedaan wat je zij. kun je me uit leggen wat dit precies betekent.
totaal fysiek geheugen: 768.00 mb
beschikbaar fysiek geheugen: 289.35mb
totaal virtueel geheugen:2.00gb
beschikbaar visueelgeheugen 1.96gb
ruimte voor wisselbestand:1.07gb
want ben een leek op computergebied en snap deze dingen nog niet en wil dat graaag leren.
gr sammy

Dat kan ik wel uitleggen, maar daar ontbreekt me nu de tijd voor.
Daarom: google maar even, dan kom je wel aan de weet wat wat is.

Overigens heb ik nog niets gehoord over het resultaat van het uitschakelen
van resident shield van AVG.
En dat zint mij niet.

Fysiek geheugen
In de computer zitten geheugenchips ('bankjes'). Het fysieke geheugen (ook wel RAM genoemd) is al deze bankjes bij elkaar opgeteld. Deze bankjes zijn eenvoudig te vervangen door bijv andere met meer capaciteit. Over het algemeen is de eenheid waarmee gerekend wordt 256 Mb. Jij hebt dus bijv 3 bankjes van 256 Mb = 768 Mb in je computer zitten. Het beschikbare fysieke geheugen is het deel van de 768 die nog niet gebruikt wordt, op het moment dat je de meting doet. Het deel wat wel in gebruik is wordt gebruikt door de geopende programma's zoals windows, office, etc.

Virtueel geheugen en wisselbestand (swap partitie)
Uitleg van wikipedia

het uitschakelen van mijn resident shield avg .ik weet niet wat dat is en waar ik dat kan vinden en weet ook niet of ik wel avg heb.

oeps bedoel je avg anti virusprogramma want daar heb ik alles aan staan ik wil namelijk geen virus op mijn computer hebben en weet niet wat ik wel of niet kan uitschakelen?

Laatst bewerkt:
bedankt verhoog ik heb het gelezen en nu snap ik het iets beter? moet nog een hoop leren om de problemen zelf op te lossen maar dat gaat ooit lukken. P.S. kan ik ook zelf naar wikipedia gaan om dingen op te zoeken of moet je lid zijn?

gr sammy

Dat kan je ook zelf, je hoeft geen lid te zijn. De snelste manier om iets op te zoeken in Wikipedia is door de zoekterm gevolgd door 'wiki' in te typen in Google.

Bijvoorbeeld: 'virtueel geheugen wiki'

Voer maar eens in in Google, waarschijnlijk is de eerste hit gelijk de goede

het uitschakelen van mijn resident shield avg .ik weet niet wat dat is en waar ik dat kan vinden en weet ook niet of ik wel avg heb.

oeps bedoel je avg anti virusprogramma want daar heb ik alles aan staan ik wil namelijk geen virus op mijn computer hebben en weet niet wat ik wel of niet kan uitschakelen?

Klik even met je rechter muisknop op avg pictogram rechts onder., kies open AGV
userinterface, als je versie 8 hebt staat rechts onderaan Resident Shield.
Ik heb het uitgeschakeld want alles verliep zeer traag.
Samen met ZoneAlarm heb ik nog geen last van virussen noch andere ongein gehad.

Kies eens voor disable en kijk hoe de pc werkt, merk je geen verschil dan kun je de optie enable weer kiezen.

Het is inderdaad niet aan te raden om je Resident Shield permanent uit te zetten, omdat dan het programma niet meer op de achtergrond draait om nieuw binnengekomen virussen direct te ontdekken. Echter, wat boekanier (denk ik) bedoelt is dat je de Resident Shield even tijdelijk uitzet om erachter te komen of dit een flinke snelheidswinst boekt. Als dat zou is zou je kunnen uitkijken naar een antivirus programma wat minder belasting voor je pc geeft, al zijn de meningen verdeeld over welke dat dan moet zijn.

ik durf hem niet permanent uit te schakelen want had laats al een trojan horse in mijn computeren dankzij avg kon ik die weg halen ook al weet ik niet wat een trojan horse is? kan ik dit ook op zoeken in wikipedia?

gr sammy

Het is inderdaad niet aan te raden om je Resident Shield permanent uit te zetten, omdat dan het programma niet meer op de achtergrond draait om nieuw binnengekomen virussen direct te ontdekken. Echter, wat boekanier (denk ik) bedoelt is dat je de Resident Shield even tijdelijk uitzet om erachter te komen of dit een flinke snelheidswinst boekt. Als dat zou is zou je kunnen uitkijken naar een antivirus programma wat minder belasting voor je pc geeft, al zijn de meningen verdeeld over welke dat dan moet zijn.

Ja hoor, ik heb het permanent uitgezet.
AVG 7.5 kende deze optie niet en ik heb never problemen gehad.
De eigen scan, noch die van AdAware noch van SpybotSearch& Destroy vonden
ooit iets ernstigs.

Bovendien heb ik ook nog Defender.

Maar ik gebruik het liefst geen Windows delen maar b.v. FireFox & IncrediMail.

ik durf hem niet permanent uit te schakelen want had laats al een trojan horse in mijn computeren dankzij avg kon ik die weg halen ook al weet ik niet wat een trojan horse is? kan ik dit ook op zoeken in wikipedia?

gr sammy

En als het daar niet staat, stel je de vraag in Google, zo simpel is dat.

Als jij zoveel last van dit soort dingen hebt, rijst de vraag, gebruik je wel een goede
FireWall als ZoneAlarm?

Een goed av-programma is Avast, stelt ook minder eisen.

Als jij om advies vraagt, maar je volgt dat om de een of andere reden niet op, dan ben ik er gauw klaar mee

Laatst bewerkt:
Eerlijk gezegd lijkt het mij ook niet verstandig om Resident Shield (permanent) uit te schakelen, dat is hetzelfde als iets in de kluis leggen en vervolgens de deur wagenwijd openzetten. Maar je kan m wel eventjes uitzetten (desnoods nadat je je internetverbinding tijdelijk hebt verbroken), om te zien of het merkbare snelheidswinst oplevert.

Een trojan horse kun je ook opzoeken op wikipedia, maar wellicht heb je wel eens gehoord van de legende van het Paard van Troje? (zie ook hier). 'Iets' wat veilig lijkt wordt binnen de veilge muren gelaten waarna blijkt dat het eigenlijk een vijandig instrument is.

Als jij zoveel last van dit soort dingen hebt, rijst de vraag, gebruik je wel een goede FireWall als ZoneAlarm?

Een Firewall houdt geen virussen tegen, en iemand adviseren om zijn/haar virus/spywarescanner uit te schakelen nadat in de afgelopen 20 posts in deze thread is gebleken dat de computer vol zit met die troep, lijkt me verre van verstandig!

Laatst bewerkt:
Een Firewall houdt geen virussen tegen, en iemand adviseren om zijn/haar virus/spywarescanner uit te schakelen nadat in de afgelopen 20 posts in deze thread is gebleken dat de computer vol zit met die troep, lijkt me verre van verstandig!

Maar die FireWall bepaalt wel, welke programma's toegang tot internet hebben en maakt je computer onzichtbaar voor bepaalde aanvallen.

Maar kort en goed, jij hebt gelijk en ik ga weer door met waar ik mee bezig was.:D.

paard van troje ken ik. deze dingen zijn allemaal active
Anti-spyware
Anti-virus
E-mail scanner
License
Link scanner
Resident shield
Up date manager. Is het handig om alles te hebben geactiveerd of kan een van deze dingen uit zonder andere problemen of is het makelijker dat als aan staat want ik weet niet zoveel er van af.

Ik neem aan dat de Resident Shield en de Email scanner beide onderdeel zijn van de Anti-Virus die je noemt? Als je namelijk meerdere virusscanners tegelijk draait krijg je sowieso problemen.

Het is voor ons duidelijker als je even de exacte namen geeft van de programma's waar je over spreekt. Dus Anti-Virus = AVG, etc.

Laatst bewerkt:
paard van troje ken ik. deze dingen zijn allemaal active
Anti-spyware
Anti-virus
E-mail scanner
License
Link scanner
Resident shield
Up date manager. Is het handig om alles te hebben geactiveerd of kan een van deze dingen uit zonder andere problemen of is het makelijker dat als aan staat want ik weet niet zoveel er van af.

In de pauze: toch mis ik een firewall.
En de vraag is of AVG jouw database dagelijks up-to-date brengt.
De automatische update heeft lang niet gewerkt en dit werd eerst weer hersteld
door het downloaden van een programma update!

Overigens vraag ik mij af of er wel bekend is, wat AVG resident shield inhoudt.
Daar worden toch dingen gedaan die overbodig zijn.
Lees maar wat het precies betekent en of je dat nodig vindt.

alle dingen die ik schreef zijn van het avg programma.
en dit heb ik ingeschakelt op de computer zelf
Firewall active
automatische updates active
virusbeveiliging active

de firewall en deautomatische updates en virusbeveiliging zijn van windows beveiliging, hier kom ik als ik configuratie scherm in ga en dan naar beveiligingscentrum ga.

En ik ben een zij samanta

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan