Computer herstart zichzelf tijdens downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimwimwim

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2006
Berichten
152
Hallo!

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende:

Sinds een tijdje start mijn computer zichzelf opnieuw op als ik iets probeer te downloaden. Het gaat soms een paar seconden goed, maar dan is alles opeens weg. Na het opstarten krijg ik het bericht dat windows zich heeft herstelt van een ernstige fout.

Gisteren heb ik XP opnieuw geïnstalleerd, maar dit heeft geen enkele verbetering gebracht.
Ook zijn de temperaturen niet de te hoog. Vanavond heb ik de kast voor het eerst sinds twee jaar los gehad, maar er zat nauwelijks stof in.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?
 
kijk eerst of automatischopstarten bij systeemfouten uit staat.

klik met je rechter muisknop op "Deze computer" op het bureaublad. Klik op eigenschappen en ga naar het tabblad geavanceerd.Klik op Instellingen bij Opstart en herstelinstellingen en haal daar het vinkje weg bij "de computer aut0omatisch opnieuw opstarten"'. Als het goed is krijg je de volgende keer dan een foutmalding als er een systeenfout optreedt. Plaats die hier, dan weet iemand ongetwijfeld raad.
 
Is dat alleen tijdens downloaden trouwens?
Je hebt tijdens de installatie van windows wel de internet connectie afgesloten hoop ik?
 
Misschien ontdek je wat meer in je foutenlogboek:
start/config.scherm/systeembeheer/comp.beheer/logboeken
Kijk bij systeem en toepassingen.
Misschien staan er aardig wat rode kruisjes maar let vooral op de tijd dat je pc afsloot.
Dubbelklik op zo'n regel. Nu krijg je een soort omschrijving.
Plaats deze eens hier.
 
Hoi!

@ Wim1960
dat vinkje had ik al uitgezet (elders op het forum gelezen) maar van de foutmelding begreep ik echt helemaal niets. Ik zal zo wat gaan downloaden en dan plaats ik de foutmelding erop.

@ Admin Fisian: Ja, voor zo ver ik weet alleen met downloaden. En ja, eerst windows, daarna de firewall (norman) en daarna pas de drivers e.d. voor het draadloos netwerk (met internet).

@ Elisa: ik ga het proberen

:thumb:
 
melding

De melding:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

DRIVE_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet moet u de computer onieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven kunt u de volgende stappen uitvoeren

Controleer of alle nieuwe hardware en software op de juiste wijze is geïnstallerd. Is dit een nieuwe installatie, vraag de leverancier dan of er nieuwe windows updates zijn die u nodig hebt

Als de problemen zich voor blijven doen dient u alles hardware en software te verwijderen of uit te schakelen. Shakel BIOS geheugen opties zoald caching of het maken van schaduwkopieen uit.

Als u voor het verwijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruiken dient u de computer opnieuw op te starten , op F8 te drukken om de geavanceerde opstartmodus te kiezen

Techinische informaties:
*** stop: 7159, 0x00000002, 0x00000000, 0F0D08CE6

** VT4501G.SYS - adres 0F0D08CE6 base at F0CD000, datestamp 4108E5a0

straten van geheugendump.......

begrijp je hier iets van?
 
In de bijlage heb ik de foutmeldingen uit het logboek gedaan van de tijd dat ie opnnieuw opstarte. Het zijn er twee, vlak bij elkaar. Ik heb er ook een overziht bijgedaan van de foumeldingen. Kan je er wat mee?

Groeten!
Wim
 

Bijlagen

  • foutmelding.doc
    52 KB · Weergaven: 34
  • foutmelding2.doc
    51 KB · Weergaven: 36
  • overzicht foutmeldingen.doc
    99,5 KB · Weergaven: 34
In ieder geval vond ik voor de eerste error dit
Je bent dus niet de enige. Die error combineert dus ook met DRIVE_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.
Misschien is het een heel goed idee inderdaad zoveel mogelijk 'plat' te leggen om dan te zien wie uiteindelijk de schuldige is.

Ik zal vanmiddag bij Microsoft kijken . Heb nu even geen tijd.
 
Dit is meestal een driverprobleem. Omdat je dit bij het downloaden hebt waarschijnlijk de driver van je netwerkkaart / modem. Om precies te weten om welke driver het gaat moet je op je systeem naar het bestand vt4501g.sys zoeken en daar de eigenschappen van opvragen. Soms kun je daar de fabrikant achterhalen en zo weten bij welke driver het hoort (waarschijnlijk VIA, dus dan wordt het een moederbord-driver update). En dan daarvoor een nieuwer driver zoeken.
 
stapje verder

@ elisa: alvast bedankt voor het kijken bij microsoft. Ik ben benieuwd wat je daar vindt.

@ hackerfrans: ik heb dit bestand "BT4501G.sys" opgezocht. Het heeft te maken met SpeedTouch 121g Wireless USB Adapter. Als ik het goed begrijp is dat het apparaatje dat de signalen van de modem uit de 'lucht' opvangt en verzend. In de blijlage wat plaatjes van de eigenschappen van het bestand. Misschien kan je er wat mee?
 

Bijlagen

  • foutmelding thomson.doc
    51,5 KB · Weergaven: 41
  • foutmelding thomson2.doc
    51,5 KB · Weergaven: 31
  • foutmelding thomson3.doc
    51,5 KB · Weergaven: 34
  • foutmelding thomson algemeen.doc
    53,5 KB · Weergaven: 39
Haal je die drivers bij KPN/Alcatel?
Heb je de nieuwste driver?

Foutmelding 2 Software Cinemaster NT 4.0 driver service
Kan bestand niet vinden
Hier iemand met hetzelfde probleem en een oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Opgelost!!!

n.a.v. jullie tips over drivers enzo ben ik met mij externe HD op pad gegaan op bij familie een nieuwe driver te downloaden. Deze geïnstalleerd en..... de muis houdt er ook mee op. Twee keer opnieuw opgestart en .... ja hoor alles doet het weer als vanouds. Inmiddels heb ik ruim 100 MB gedownload zonder problemen.

De driver was trouwens te vinden op www.speedtouch.nl

Ik heb (op advies van KPN/HetNet) ook nog met de Alcatel helpdesk gebeld. Die man vertelde me dat ik de USB drivers van mijn moederbord moest updaten, maar volgens mij doen de USB poorten het prima, en ik zou trouwens niet weten hoe dat moest. Ik heb het er dus maar bij gelaten.

Wat betreft die andere foutmelding "Software Cinemaster NT 4.0 driver service" laat ik het er maar even bij. Ik heb namelijk geen idee wat dit is en ik heb er ook geen last van (denk ik)

Allemaal bedankt voor het meedenken!!:thumb: :thumb:
 
Ik heb (op advies van KPN/HetNet) ook nog met de Alcatel helpdesk gebeld. Die man vertelde me dat ik de USB drivers van mijn moederbord moest updaten, maar volgens mij doen de USB poorten het prima, en ik zou trouwens niet weten hoe dat moest. Ik heb het er dus maar bij gelaten.
Eigenlijk krijg je die bij servicepack 2.
Wel zou je sowieso kunnen kijken of je nog het een en ander van je moederbord kunt opdaten. Kwaad kan het niet. Als je maar niet je bios gaat flashen.

Wat betreft die andere foutmelding "Software Cinemaster NT 4.0 driver service" laat ik het er maar even bij. Ik heb namelijk geen idee wat dit is en ik heb er ook geen last van (denk ik)
Je moet er wel last van hebben anders komt die error n.l. niet voor in het logboek. Bewaar in ieder geval die notitie. Kun je er nog op terugkomen.

Downloadse! :)
 
Ik geloof wel dat je (Elisa) gelijk heb, de error komt natuurlijk niet voor niets. Maar op eerlijk te zijn... ik heb geen idee waar de error mee te maken heeft. Ook heb ik geen idee wat "Jerry" bedoelt met: Help startup a freinds new pc with xp and ATI video card. After installing the software and drivers found the same error. During research on the internet found what appears to be a relationship between Cinemaster and ATI. Believe the error is created because of registry entries for this driver. The registry points to \systemroot\system32\drivers\cinemaster.sys. This does not exist on his machine, hence the error. It is for NT4.0. Believe that this may be an error on the install CD. Attempted to delete about ten of these registry subkeys and found that we could only delete two of them. The others would not allow it even though we changed the permission to administrator. Decided for now to disable them. Put the deleted entries back. We went to hkey_local_machine\system\controlset001\services\cinemsup. Changed errorcontrol reg_dword from a 1 to 0. This then changes error control from normal to ignore. Also, changed the start reg_dword from 2 to 4. This changes the start from auto to disabled. Did this in controlset002 also. The result was no more event errors. Hope this helps.

Kan je me op weg helpen?

"Wel zou je sowieso kunnen kijken of je nog het een en ander van je moederbord kunt opdaten. Kwaad kan het niet. Als je maar niet je bios gaat flashen"
Bios flashen? Wat is dat? Volgens mij zou ik dat zelfs niet per ongeluk kunnen doen. Ik heb wel op de site van ASUS gekeken(www.asus.nl) Ik zie daar wel wat updates staan voor mijn moederbord (P4S533). Tot zo ver begreep ik het nog.
 
During research on the internet found what appears to be a relationship between Cinemaster and ATI.
Heb jij een videokaart van Ati?

Wat je motherboard betreft, download dit eens Het is een Asus navigatie wizard.
Misschien zoekt deze het zelf allemaal op.
Zo niet......zorg dat je zeker bent van je motherboard nummer. Ik zie jouw nummer n.l. ook met een E er achter.
 
Het zit em blijkbaar in de combinatie Ati/Cinemaster driver.
Vandaar dat Jerry het volgende heeft gedaan:

We went to hkey_local_machine\system\controlset001\services\cinemsup. Changed errorcontrol reg_dword from a 1 to 0. This then changes error control from normal to ignore. Also, changed the start reg_dword from 2 to 4. This changes the start from auto to disabled. Did this in controlset002 also. The result was no more event errors. Hope this helps.


Hij heeft dus wat uitgeschakeld in het register zodat die twee niet meer overhoop liggen.
Je komt in je register door start/uitvoeren/regedit te typen.
Klik op bestand en kies voor exporteren. Je maakt nu een backup van je register. In geval van nood zou je dit terug kunnen zetten.
Blader nu, net zoals in de verkenner naar:
hkey_local_machine\system\controlset001\services\cinemsup
en volg wat Jerry schreef.

Heb je al bij Ati dat progje gedownload?
 
Hey bedankt

Dat was best te doen achteraf, ik heb de dingen veranderd zoals aangegeven. Nu maar eens in de gaten houden of die fout zich nog weer voordoet. Zal straks eens kijken.

Dat programmatje zoekt de updates op die bij het moederbord horen. Je moet dan nog wel zelf opletten welke programmas bij je OS horen. Dat staat er dus bij.
Die -E hoorde er inderdaad achter, die had ik vergeten over te nemen.
Ik heb 4 .zip`s gedownload en uitgepakt. Dit waren m.i. de nieuwete versies.

1. Iets over AGP. Dit was heel eenoudig te doen via een setup
2. Iets over IDE. Dit ging net zo
3. Iets over USB 2 (dat bedoeldie die man van alcatel denk ik). Je had idd gelijk dat die al was meegekomen met SP2. Hij wijgerde te upgraden omdat de nieuwste er al opstonden.
4. Iets over C-Media. Dit zijn alleen maar een paar bestanden. Geen manual of setup. Ik weet niet wat ik hiermee aanmoet.
 
C-Media moet je soundcarddriver zijn.
Zet die bestanden gewoon in een map onder programma's.
Als er niets van aan valt te klikken dan is het waarschijnlijk iets als inf.
Ga daarvoor apparaatbeheer in naar je onboard audiodriver (besturing geluid, video en spelletjes)
Kijk of je iets van CMedia zit. Het moet in ieder geval iets 'onboard' zijn.
Rechtsklik op die regel en kies voor stuurprogramma bijwerken.
Laat Windows niet zoeken maar doe het zelf en ga naar die map onder programma's toe. Als het goed is wordt de map waar die driver in zit 'bereikbaar' anders blijft hij 'grijs'.
 
Beter! Dat probleem met de cinemaster moet nu opgelost zijn. De foutmelding verscheen eerst minimaal 1x per half uur. De laatste twee uur heb ik em niet meer gezien. :thumb:

Ja, dat was de soundcarddriver. Met die instructies was dat ook goed te doen. Mooi, nu is alles van het moederbord dus bijgewerkt. Ik de programma`s en alle reacties op de vraag opgeslagen, dus kom ik er ook wel weer uit als ik alles ooit opnieuw moet instaleren.

Mag ik nog wat aan je voorleggen? Ik heb best goede ontvangst met het draadloos LAN (50-80%). Alleen valt soms tijdens het downloaden of internetten de internetverbinding weg. De LAN verbinding blijft wel gewoon en er verschijnt geen melding o.i.d. Als ik bij de draadloze verbinding kies voor "herstellen" dan doet ie het weer een tijdje. Ik weet niet waar het mee te maken heeft. Het gebeurd ook als er geen andere programma`s actief worden gebruikt.
Ik heb een waarschuwing uit het logboek gevonden die er misschien wat mee te maken heeft. Kan je er wat mee?
 

Bijlagen

  • fout TCP IP.doc
    51,5 KB · Weergaven: 37
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan