Computer herstart zichzelf tijdens downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, daar kan ik wat mee :)
Je bent hoogstwaarschijnlijk aan het downloaden. Misschien wel bittorrent. Dan krijg je te veel vraag aan je poorten. Windows gaat dan dwarsliggen.
Mocht dit zo zijn dan hoor ik het wel van je.
Er is n.l. een tweak voor.
Misschien dat dit helpt om die error te voorkomen.
Ik zoek em alvast even op :) Hier is ie al.

Wat het steeds herstellen van je router betreft........die kan ook vollopen met gegevens. Hou zo goed mogelijk je temp.mappen bij en doe af en toe je router eens uit. Zodra mijn verbinding langzamer wordt, b.v. met laden van pagina's dan trek ik de stekker er uit.
 

Bijlagen

  • I.V.M. poorten die Windows sluit met bv. Bitcomet EvID4226Patch212-en.zip
    31,5 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Jij bent dus niet voor niets "Giga Honourable Senior Member" :p

Ik gebruik LimeWire i.d.d. Is die zgn "tweak"daar ook goed voor? Ga het gelijk ff proberen, bedankt.
tZal wel even duren voordat duidelijk is of het werk. Soms gaat het ook een hele tijd (1-2 uur) goed namelijk.

Wist niet dat dat kon. Mij router staat eigenlijk altijd aan. kZal proberen om em `s avonds uit te doen, kleine moeite.

temp. mappen? Is dat de map c:\windows\temp. Daar staan een paar bestanden en een verzameling mappen met veel nummers erop (zie bijlage) Mag dat allemaal zomaar weg? :eek:

ff die tweak proberen
 

Bijlagen

  • temp.doc
    75,5 KB · Weergaven: 11
Nee, met temp mappen worden die onder doc. and settings bedoeld.
Download (je bent nou toch bezig :)) even het programmaatje Cleanup (Google)
Ieder avond voor het afsluiten even op dat programmaatje klikken.
Die maakt van alles schoon.
Ik denk dat je de eerste keer wel zult lachen als je het draait.

Je hoeft niet iedere keer die router uit te doen, je merkt het vanzelf wel wanneer het nodig is.

Giga honourable----- weet je het betekend echt niet dat je kundig bent. Er wordt n.l. geteld. Hoe meer je reageert dest te sneller ben je een giga :D Met kunde heeft dat niets te maken. Maar al doende leer je toch!

Blijf maar van de Perf....toestanden af. Ze worden door CleanUp opgeruimd.
 
Laatst bewerkt:
Dus zo werkt dat. Dus als ik junior-af wil worden moet ik ook antwoorden gaan verzinnen. Wat komt er na giga- honourable?

WOW! Er zijn bijna 5000 files, 422Mb verwijderd. Ik dacht ff dat er wat mis ging zeg, dat er te veel weggegooid zou worden.... maar alles werkt nog.

Ok, nou ik heb de router uitgedaan (en weer aan), cleanup gedraaid en de 'tweak' erop gezet. Dat laatste ging ook prima. Nu eens proberen of de verbinding wil blijven.....

:thumb:
 
De foutmelding waar ik het over had (over die poorten) heb ik nog niet weer gezien. Dat komt vast door die tweak. Dat is dus weer een stapje in de goede richting

Helaas heeft dit geen oplossing geboden voor het verwijnen van de internetverbinding, want dat gebeurt nog wel. Heb je misschien nog andere ideeën?
 
Als je verbinding er weer eens uit gaat moet je met je router naar de aansluiting van de telefoon gaan. Doe daar je stekkertje in.
Je hebt even geen telefoon. Als je daar ook geen verbinding hebt dan heeft het met je signaal te maken.
Is dit zo dan zul je contact op moeten nemen met je provider/kpn enz.

Voor de rest zou ik zeggen...zorg dat je spyware vrij blijft.

Verbinding is en blijf een lastig probleem. Toen ik ook problemen had viel het me op dat wanneer ik de verbinding te zwaar belastte deze uitviel. Uiteindelijk bleek ik een hele slechte verbinding te hebben en is het opgelost door KPN (na geruime tijd klagen)
Je moet het n.l. toch 'bewijzen' en als de monteur net komt als je verbinding net weer goed is dan hang je.
 
Dat ga ik proberen, en als het niet werkt ga ik maar eens met KPN bellen.

Bedankt voor alle hulp!:)
 
Dan moet je eerst je provider al gehad hebben anders sturen ze je toch weer terug.
Je moet echt kunnen zeggen 'Planet zei dat het probleem bij jullie moest liggen'.
Zoiets.
Krijg je wel een keer alles nakijken van je instellingen door je provider. Dat moet je er maar voor over hebben :)

En...graag gedaan hoor!
 
wimwimwim zei:
Dat ga ik proberen, en als het niet werkt ga ik maar eens met KPN bellen.

Bedankt voor alle hulp!:)

Als aanvulling! proef onder vindelijk bij mijzelf.
Bel wanner je verbinding er uit is ,kunnen ze direct meten waar het probleem is.
 
Goeie tip, het moet niet zo moeilijk zijn om zo`n moment te vinden....
 
Bel wanner je verbinding er uit is ,kunnen ze direct meten waar het probleem is.

Hm, ja ja :D Bij mij konden ze zelfs nog sync meten terwijl ik het niet had. (er bleek in de centrale een kaart kapot te zijn)
Alleen toen de 4e monteur (en de tweede op die dag na het vervangen van die kaart) het met eigen ogen kon zien en meten, werd ik geloofd.
Er moest weer een nieuwe kaart in.
Bovendien......je moet al zelf die tests hebben uitgevoerd zoals ik boven schreef anders sturen ze je direct weer naar je provider.
En deze alles tot treurens toe na te lopen.
De ellende is dat je belt als je geen sync hebt maar de monteur komt 2 dagen later en natuurlijk heb je het dan weer wel.

Het is echt tobben.

En als je geen router hebt van KPN is het leed helemaal niet te overzien. Ik heb een goede Draytek router aan de kant gezet om maar met alles op zeker te spelen.
Het zijn ook zulke lieverds bij KPN :evil:
 
hoi,

Sync? Nooit van gehoord. Gelukkig heb ik mijn aparatuur wel van KPN, nog geen drie maanden uit.
Bij jou hebben ze uiteindelijk dus wel gemaakt?

Met KPN gebeld, ik werd doorverbonden met HetNet, en daarna weer iemand anders van HetNet. Iemand van "de tweede lijn". Deze meneer wilde er niet gelijk aan dat het probleem buiten mijn voordeur lag en dus ook geen monteur sturen. Vanaf zijn stoel kon hij namelijk zien dat de verbinding de laatse drie weken twee keer verbroken(?!?) was en omdat het DSL lampje op de modem constant bleef branden lag het aan mijn computer of de WLAN.
Daarom moest er eerst van alles softwarematig worden geprobeerd. Daar maakte hij dan een aantekening van, zodat dat later niet weer hoeft, als ik nog weer mocht bellen. Allerlei dingen met WEP, IP adressen, DSN en weet ik veel wat allemaal ingesteld. 45 minuten met die man aan de telefoon geweest, prutsen, typen, klikken, modem resetten, alles opnieuw installeren....20 minuutjes downloaden en..... weg verbinding. Herstellen, 15 minuutjes downloaden en weer weg. Helaas was het toen al 17:00 geweest en waren ze naar huis :confused:
Morgenavond zal ik ze weer bellen.
 
Sync? Nooit van gehoord.
Ik kende het woord ook niet. Betekend gewoon dat je geen signaal binnen krijgt.Je zult het woord nog vaak genoeg horen :D
Ik zie dat je al aardig de verbindings-molen ingestapt bent.
Ga, net zoals ik een kladblokje op je bureaublad zetten en hou de tijden bij.
Planet kon inderdaad heel goed zien dat ik lange periodes geen sync had. Dat er bij jou gezegd wordt dat het maar 2 keer was is wel vreemd.
Stap eens een poosje over op torrents en laat LimeWire even rusten.
Kijk hoe het dan gaat.
 
:D Ja, daar zal ik dan nog wel van horen, ik heb deze week al veel nieuwe woorden geleerd op dit gebied.


Dat er bij jou gezegd wordt dat het maar 2 keer was is wel vreemd.
Ja, vond ik ook wat vreemd, maar goed....

Ik had bittorent nog nooit gebruikt. Alleen Limewire. Ik begreep er eerst ook helemaal niets van trouwens, totdat ik begreep dat je eerst een klein bestandje moet downloaden en die later weer moet gebruiken. Ik vind het een beetje omslachtig, maar het werkt wel. Op deze manier is er trouwens wel meer te vinden dan met Lime-Wire. :)

Doei!
 
Je krijgt in ieder geval in één download vaak heel wat meer wat je anders moeizaam bij elkaar zit te sprokkelen.
Heb je al veel sites om torrents te zoeken?
Ik heb er n.l. plenty.
 
Nee, die heb ik niet, tot nu toe eentje. Als je nog goede tips hebt, graag!

Weinig verrassend misschien, maar ook met torrent blijft de verbinding wegvallen.
 
Ik weet niet of ik ze hier mag plaatsen.
Kun jij je e-mailadres sturen.
Ik hoop tenminste dat dit lukt.

Je hebt een te zwakke verbinding of er zit iets op je pc wat niet goed is.
Je zou de netwerkkaart er eens af kunnen gooien in apparaatbeheer en opnieuw installeren.
 
Bedankt voor je mail. Nu ben ik aan het werk, dus ik kan het niet proberen, maar ik zag i.d.d.veel links. Daar kom ik een heel eind mee.
Nee, volgens de regels van het forum mag je ze er niet opplaatsen zag ik net.

kHeb trouwens geen netwerkkaart. Ik weet eigenlijk niet precies waarom. :eek: Ik denk dat ik nog niet wist wat dat was toen ik de PC kocht. De speedtouch zit in de USB.
 
O, dus je hebt geen ethernetkaart.
Een Speedtouch router met usb?
Welk type heb je dan?
 
Laatst bewerkt:
Nee, geen ethernetkaart. Zou dat moeten dan denk je? Ik heb toch niets om er op aan te sluiten?

Nieuwe firmware? Ehhh? Wat is dat?

Ik heb een speedtouch 716v5 als modem/router op en een speedtouch 121g in de USB poort van mijn computer. Die kreeg ik van KPN bij het abonnement 2 of 3 maand geleden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan