Computer herstart zichzelf tijdens downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik was met iets anders in de war en heb later mijn bericht aangepast.
Je hebt als het goed is deze download voor de 716.v5 software en firmware.
Ik las ergens dat je de configuratie wel goed moest invullen en bepaalde gegevens van je provider goed moest weten.
De software voor de 121g staat er onder.

Wel vreemd dat je niet gewoon een 510 router hebt.

Firmware: de uitleg van een ander merk, zet Speedtoch in de plaats en je bent er.

Wat is firmware en wat zijn drivers?

De firmware van uw ZyXEL zijn de programma's welke de ZyXEL zelf gebruikt om goed te werken. Deze programma's zijn speciaal voor de ZyXEL geschreven en werken niet op andere apparaten. Net als bij software zijn er verschillende versies van firmware, bedoeld voor verschillende apparaten. Soms brengt ZyXEL nieuwe firmware versies uit voor bestaande apparaten, bijvoorbeeld met oplossingen voor bestaande problemen of met extra mogelijkheden.
Drivers zijn stukjes programma om een apparaat goed te laten werken op een computer. Het programma wordt dus niet in het apparaat maar op de computer gebruikt. Drivers zijn vooral van belang voor losse accessiores als netwerkkaarten en wireles accessiores.
 
"Ik was met iets anders in de war en heb later mijn bericht aangepast."
Ok, kan de beste gebeuren....

Het verschil tussen fimware en drivers is me nu helder. Eigenlijk wel een logisch onderscheid. Ik heb de nieuwste firmware wel gedownload en destijds geïnstalleerd gehad. Dit maakte geen verschil. Nu heb ik de ouder er geloof ik weer op staan.

"Ik las ergens dat je de configuratie wel goed moest invullen en bepaalde gegevens van je provider goed moest weten."Ja, dat klopt, het komt nogal precies met die instellingen. Die man van HetNet heeft alle instellingen met me doorgelopen. Die waren niet helemaal goed, maar dat zijn ze nu dus wel. Dat is tenminste wat hij me vertelde. Ik zal dat van die firmware vanavond nog even voorleggen voor de zekerheid.

"Wel vreemd dat je niet gewoon een 510 router hebt"
De 510 is volgens mij een oud type dat nu niet meer wordt geleverd bij de abonnementen van KPN
 
Nu heb ik de ouder er geloof ik weer op staan.

Toch maar weer de nieuwe firmware en software er opzetten.

Die 510 is nu vervangen door de 546 dacht ik. Deze kan ook hogere snelheden aan. (ADSL2)
Maar die 510 kocht ik 1.5 jaar terug.....hij heeft tenminste een ethernetkaart. Nog altijd beter dan USB.
Daarom verbaasd het me dat je nu zo'n vreemde constructie hebt.
Een ethernet router was veel handiger geweest.
 
Hoi Elisa! Ik had gisteren al even willen reageren, maar het forum was overbezet.

Ik weet niets van ethernet routers en dat soort dingen, maar achteraf had ik liever een goede kabel in m`n huis willen leggen toen ik toch aan het verbouwen was. Heb wel een beetje genoeg van die draadloze modem. Als er echt geen oplossing komt kan ik er altijd nog een netwerk kaart indoen en een kabel aanleggen, maar daar zit ik eigenlijk niet op te wachten.

Maandag hadden ze weer wat nieuws bedacht. Die man kwam tot de conclusie dat het apparaatje in mijn USB "uit" was, want er brandde geen lampje op. Dit kon twee dingen betekenen
1. Windows schakelt de USB poort automatisch uit wanner ze van mening is dat dit beter is voor de PC. Deze optie kun je via aparaatbeheer uitzetten.
2. Het apparaatje is zelf kapot.

Natuurlijk eerst het eerste proberen.... geen effect. Dus gisteravond weer 50 minuten :rolleyes: in de wacht gestaan (net als gisteren) om te zeggen dat dat de oplossing niet is. Nu wordt ik morgen of overmorgen gebeld hoe en wanneer ik een nieuwe op kan halen bij de primafoon. Ik hoop maar dat dat de oplossing is. M.i. heb ik er de laatste drie maanden alles aan gedaan om mijn PC goed te laten werken (voor zover ie dat nog niet deed) dus ik ben blij dat ze daarmee over de brug komen. Nu maar hopen dat het de oplossing is.
 
Ja, geduldig leer je wel zijn! Maar je voelt je tegelijkertijd opgelucht bij het idee dat er een einde aan je digitale rampspoed komt :D
 
ik heb hetzelfde probleem!

Hoi hoi!

Sinds gisteren heb ik ook hetzelfde probleem.. mijn pc die herstart vanzelf wanneer ik iets aan het downloaden ben.
Nou heb ik echt geen verstand van computers dus heb ik waarschijnlijk wel wat meer hulp nodig dan de maker van deze post.. :eek:

Ik heb het hier wel een beetje doorgelezen en heb bij systeembeheer/computerbeheer naar rode kruisjes gezocht... Dat waren er wel een aantal.
Bij 'toepassing' waren de meesten Application Errors en Application Hangs..
Bij 'systeem' had ik een aantal waarschuwingen..

Ik heb ook een nieuwe driver van SpeedTouch proberen te installeren.. Die kreeg ik na een aantal keer proberen wel gedownload maar niet geïnstalleerd.. pc ging toen weer herstarten.

Zou mooi zijn als iemand mij kon helpen... :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan