Computer start niet meer op!!!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mzll
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mzll

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jul 2012
Sinds twee dagen wil mijn computer niet meer opstarten. Ik krijg bij het aanzetten een zwart beeld en uiteindelijk een popup scherm met daarop de info:

LogonUI.exe - Systeemfout

Het programma kan niet worden gestart omdat CRYPT32.dll ontbreekt op uw computer. U kunt dit probleem mogelijk oplossen door het programma opnieuw te installeren.

Het rare is dat ik in mijn netwerk vanaf de laptop dan wel de bestanden (muziek, documenten etc.) kan benaderen van de computer. Maar ik krijg de computer zelf niet opgestart. Ik kan ook niet in de BIOS komen en de herstelschijven die ik bij aanschaf van de computer gemaakt had, werken ook niet.

Ook heb ik met windows 7 recoverydisks (zowel 32 als 64 bit) geprobeerd de computer weer werkend te krijgen. Er gebeurt echter niets en krijg gewoon de foutmelding weer.

Wat te doen!!!!

Mijn computer is een Compac Presario desktop CQ5250NL

Ik had dit ook met mijn 2 jaar oude pc en heb hem bij databyte laten nakijken. Hun zeiden dat er een nieuw moederbord in moest (±400,00) Heb voor minder geld maar een nieuwe laptop gekocht. Mijn tip is dus: Even terug gaan naar het bedrijf waar je je pc gekocht hebt en kijken of er nog garantie op zit. Als het niet komt door een zelf binnengehaald virus valt dit iig onder de garantie.

Gr. Nick

Start je pc op en druk gelijk herhaaldelijk op F8,dan kom je in een zwart scherm met witte letters,kies veilige modus en doe hier een systeemherstel naar een datum toen het nog werkte.

Met je herstelschijven moet je wel eerst in stellen dat je opstart vanaf je dvd station anders gebeurd er nix.
bootmenu: druk na de pc opstart herhaaldelijk op F10 en in het bootmenu selecteer je de first boot op dvdstation.

Met herstelpunten komen bestanden niet terug.
De windows 7 installatie CD zal dus in repair modus moeten gedraaid worden.

Als dat niet werkt kan ik hier wel een zipje uploaden met crypt32.dll erin

Het probleem is dat helemaal niets werkt. Heb na aanzetten computer alle functietoetsen, esc, del etc. ingedrukt maar er gebeurd helemaal niets! Alleen het popupscherm met de melding verschijnt. Heb dus helaas niets aan bovenstaande adviezen.
Computer is bovendien 1,5 jaar oud, dus geen garantie meer........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan