computer start nu sloom op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marvinguich

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2012
Hallo,

Sinds gisteren start mijn pc heel sloom op.. Als hij opstart knippert er eerst 10 sec een _ linksboven in beeld, wat hij eerder nooit deed.

Dan komt er een balkje met allemaal Í erin, en die wordt langzaam wit.

Dan komt het windows logo ervoor mij het blauwe statusbalkje, wat ook 15 seconden blijft lopen.

Toen kwam er een schijfcontrole, die heb ik even afgewacht en toen startte eindelijk de pc op.

Alles is heel sloom, en het welkom bericht stond er ook wel 30 seconden..

Wie o wie kan me helpen hiermee, of waar ik moet zoeken?

Alvast bedankt.

We gaan even enkele dingen uitsluiten.
Heb je kort geleden iets zwaars geïnstalleerd op je pc?

hallo,

meschien heb je je pc verkeerd afgesloten of is het heel vaak, zo ja ga eens naar start en tik in msconfig en start hem. dan bij services klik je op microsoft dinge verbergen en daarna op alles uitschakelen (laat virus scanner aan en andere dingen die je handig vind) daarna naar opstarten en doe je het zelfde. nou hoort hij alleen de standaard dingen te laden plus wat je zelf hebt aangevinkt. nu kan hij sneller worden.

Had ik gedaan maar had niet veel zin.

Heb Windows XP opnieuw eropgezet, en alle programma's.

Pc is weer supersnel nu, alleen dat knipperende streepje op het begin, voor het windows scherm, blijf ik houden.

Terwijl de HDD het eerste boot is.

Iemand nog een idee hiervoor?

Groeten,

Hoi,
lijkt erop dat je CMOS-batterij ver leeg is (Win XP dus oud). Koop een nieuwe batterij (CR2032) en pas je Bios aan. Zet de "quick power on self test" op enabled en je bent dat streepje en de rest kwijt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan