computer valt uit tijdens stand-by

Status
Niet open voor verdere reacties.

theemok

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2010
Berichten
5
Mijn computer (medion akoya p6624, windows 7) valt in de standby modus telkens uit als ik lang weg ben (langer dan een uurtje), terwijl hij wel gewoon op netstroom is aangesloten. Hij start wel opnieuw op, en als ik hem dan weer aanzet krijg ik de melding 'Windows is onverwacht afgesloten en hersteld' met deze details:

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: d1
BCP1: 00000960
BCP2: 00000002
BCP3: 00000001
BCP4: 9645AC5E
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 768_1

Hoe los ik dit probleem op?
Bij voorbaat dank!
 
Hoi,
Uitleg Bug_Check_Code (Eng).
Het lijkt er in eerste instantie op dat er een geheugenprobleem is, maar daar moet je me niet op vastpinnen.
Download evt. WhoCrashed om je dumpfile te analyseren.
 
Laatst bewerkt:
In dit geval mogelijk ook een driver / apparaat waar de powermode niet correct van werkt. Het zou dus ook een corrupte/verouderde driver kunnen zijn.
 
:confused: Het kan ook zijn dat je in de laatste tijd iets van hardware aangesloten hebt, ... en/of driver voor bepaalde hardware geïnstalleerd hebt, soms kan het helpen dat je juiste driver installeert en/of controleert of je aangesloten ( geinstaleerde ) hardware wel voor je systeem geschikt is ?? :( ?
 
Laatst bewerkt:
Kan je nog even vertellen hoeveel RAM je hebt & welk bestandssysteem (FAT32, NTFS) ?

Tot dat bekend is valt er niet veel te zeggen. Je kan deze evne doornemen, als je de FixIt download, moet je ook altijd de UnFixIt erbij downloaden, in geval je later moet herstellen!:

http://support.microsoft.com/kb/920730/nl

Ik gok dat je of per ongeluk je hybernate.sys gecomprimeerd hebt, of dat je volgorde-timing verkeerd is ingesteld (slaapstand voor standby) of je moet de bovenstaand BIOS-instelling wijzigen...

BCP3: 00000001 geeft aan dat het om een schrijfoperatie naar geheugen betreft.
 
RAM is 4,00 GB (3,32 GB beschikbaar) en besturingssysteem is NFTS. Ik weet niet of het relevant is, maar de harde schijf (500 GB) is zo goed als vol. :)
 
Hoe vol is vol? Als jij je pc in standby gaat worden alle gegevens op de harde schijf opgeslagen in een speciaal bestand.
Als de schijf te vol is kan dat in het gedrang komen. Windows moet schrijfacties kunnen doen enz. Als daar geen plaats meer voor is kan het een probleem opleveren.
Hoeveel vrije ruimte is er nog op de schijf?
http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/Sleep-and-hibernation-frequently-asked-questions
Je moet zorgen dat je zeker +/- 15% vrije ruimte hebt voor een goed functionerend systeem.
Als je minder hebt kun je b.v niet meer defragmenteren enz.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan