Contactformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Otherside

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2008
Hallo allemaal,

Ik zou graag voor onze website een contactformulier willen maken, zodat bezoekers vragen kunnen stellen via de site. Aangezien ik alleen de basis van HTML redelijk ken, gaat me dat niet in me eentje lukken. Graag zou ik hierbij wat hulp willen.

Ik heb even op een blaadje opgeschreven hoe het er uit moet komen te zien en wat er moet gebeuren:

Contactformulier (contact.html)

Het formulier zelf moet dit bevatten:
"Naam"
"E-mail adres"
"Onderwerp"
"Bericht" (textarea)
"Stuur mij een kopie" (checkbox)
"Captcha-vraag" (om spammers tegen te gaan, een simpele vraag)
"Verzend" knop
"Wis alles" knop

Alle velden moeten worden ingevuld (behalve de checkbox, dat is niet verplicht).

Als er op "Verzend" geklikt wordt, moet er voor het verzenden eerst gecontroleerd worden of:
"Naam" een waarde heeft; zo niet: "U heeft geen naam ingevuld"
"E-mail adres" een waarde heeft; zo niet: "U heeft geen e-mail adres ingevuld"
"E-mail adres" de waarden '@' en '.' bevatten; zo niet: "U heeft een ongeldig e-mail adres ingevuld"
"Onderwerp" een waarde heeft; zo niet: "U heeft geen onderwerp ingevuld"
"Bericht" een waarde heeft; zo niet: "U heeft geen bericht ingevuld"
"Captcha-vraag" de juiste waarde heeft; zo niet: "U heeft de captcha-vraag fout beantwoord"

Als er meerdere dingen niet (correct) zijn ingevuld, moet hij alle foutmeldingen in 1 keer geven.

Als al het bovenstaande true is, moet ie controleren of:
"Stuur mij een kopie" is aangevinkt; zo ja: send to: 1. "E-mail adres" 2. mijn e-mail adres
Zo nee: send to: 1. mijn e-mail adres

Het onderwerp van de mail moet zijn: "Bericht via de ...website"

Dan: het mailtje is verstuurd.
Als "Stuur mij een kopie" is aangevinkt, moet er worden doorgelinkt naar 'contact1.html'.
Als dat niet is aangevinkt, moet er worden doorgelinkt naar 'contact2.html'.

En tot slot; het uitlijnen.
Ik had dit in gedachten:

Bij de velden "Naam", "E-mail adres", "Onderwerp", "Bericht" en "Captcha-vraag" moeten er 2 denkbeeldige kolommen komen, de linker kleiner dan de rechter. Bij beide kolommen moet alles links worden uitgelijnd.
Bij het veld "Stuur mij een kopie" komen ook weer 2 denkbeeldige kolommen, waarbij de linker kolom links wordt uitgelijnd en de rechter kolom wordt gecentreerd.
Bij de "Verzend" en "Wis alles" knoppen, komen er ook weer 2 denkbeeldige kolommen, waarbij de "Verzend" knop in de linker kolom wordt gecentreerd en de "Wis alles" knop in de rechter kolom wordt gecentreerd.

Alvast heel erg bedankt voor elke hulp.

Ik hebd at wat jij zoekt, maar dan moet ik wel ff zoeken in mijn pc.
zit vol met troep. lol

re

Jij wilt het op je website zetten??? Dan moet je een pagina kunnen aanmaken, met een code die ik nog moet vinden. De naam van de pagina mag je zelf verzinnen, maar moet eindigen als .php
Bijv:
contact.php

Geen html.

Ik moet die code nog vinden, toevallig heb ik hem ook nodig.
zodra ik hem heb, geef ik je de code die je op je pagina kan plaatsen

Jij wilt het op je website zetten??? Dan moet je een pagina kunnen aanmaken, met een code die ik nog moet vinden. De naam van de pagina mag je zelf verzinnen, maar moet eindigen als .php
Bijv:
contact.php

Geen html.

Hoi,

Ja ik wil het formulier op mijn website zetten.
Even een vraagje..
Je moet dan toch een pagina hebben die contact.html heet, en vanuit die link je toch naar contact.php ofzo?
Wat moet ik dan precies doen?

Bedankt.

re

Kijk ik zal het stap voor stap uitleggen:

Eerst maak je een pagina aan met een willekeurige naam:
Wij nemen als voorbeeld: test.php
ik geef jou later een code. Die code moet je kopieeren, en dan in de HTML code van die pagina plakken.
Dan ga je bijv naar jou index pagina van jou website, en maak je een woord bijv: contact.
maak een hyperlink met dat woord naar www.jouwebsite.nl/test.php

Dus, als je dat hebt gedaan, klik je op contact, en krijg je een contact formulier te zien.

Wat wel heel grappig is, het formulier dat jij omschreef is precies het zelfde als wat ik heb.

Kijk ik zal het stap voor stap uitleggen:

Eerst maak je een pagina aan met een willekeurige naam:
Wij nemen als voorbeeld: test.php
ik geef jou later een code. Die code moet je kopieeren, en dan in de HTML code van die pagina plakken.
Dan ga je bijv naar jou index pagina van jou website, en maak je een woord bijv: contact.
maak een hyperlink met dat woord naar www.jouwebsite.nl/test.php

Dus, als je dat hebt gedaan, klik je op contact, en krijg je een contact formulier te zien.

Wat wel heel grappig is, het formulier dat jij omschreef is precies het zelfde als wat ik heb.

Bedankt voor de uitleg.
Ik heb een menu met een knopje contact. Dat knopje moet dus linken naar (in jouw voorbeeld) test.php. Ik snap het ;)

Maar precies hetzelfde? Dat is wel heel erg toevallig :D

Bedankt voor de hulp zover.

Ik ben nog iets vergeten te vertellen, ik heb jou e-mail adres nodig, zodat de info naar jou e-mail adres wordt verstuurd. Als je mij niet vertouwd kun je je e-mail adres ook zelf in de code plakken, maar ik zeg je dat dat lang zoeken is.

Ik ben nog iets vergeten te vertellen, ik heb jou e-mail adres nodig, zodat de info naar jou e-mail adres wordt verstuurd. Als je mij niet vertouwd kun je je e-mail adres ook zelf in de code plakken, maar ik zeg je dat dat lang zoeken is.

Hoi,

Ik denk dat het handiger is dat ik dat later zelf doe, want binnenkort krijgen we een ander e-mail adres en dat is nog niet zeker welke dat is.
Ik kan je wel mijn persoonlijke e-mail adres geven als je dat wilt?

re

Wat jij wilt, alleen hoe wil je dat geven? Kan niet zomaar via het forum. Dan ziet iedereen het

Informatie die later nog veranderd kan worden, zou ik opnemen in een speciaal configuratie-gedeelte, en niet zomaar midden in de code gooien... dan kan de eigenaar die info later nog aanpassen :)

Zoiets is papgemakkelijk met php te maken hoor :p

Met html daarentegen betwijfel ik of het je gaat lukken.

Moet je zo'n voorbeeld van een scriptje hebben :p?

Dan lukt het je misschien wel.
De meeste dingen die je wilt zitten er wel in.

Bijv:
contact.php

Geen html.

Hey,

Ben je me niet vergeten?
Ik zou nog steeds graag die code willen hebben.

Alvast bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan