• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Coordinaten toevoegen in excel ivm importeren in POIEdit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leentje64

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2011
Hallo,
Sinds een paar dagen probeer ik een bestand te importeren in POIEdit. Nu ben ik zover dat mijn bestandje herkent wordt, maar als foutmelding krijg ik dat er geen coördinaten in het bestand zijn opgenomen. Deze heb ik echter keurig gekopieerd.
Kan het zijn dat ik de celeigenschappen aan moet passen naar lente- en breedtegraden? En hoe pak ik dat dan aan?

Hopelijk kan ik daarna eenvoudig mijn eigen favorieten toevoegen. POIEdit geeft nl nogal eens een foute locatie adhv een postcode. Bijvoorbeeld hartje centrum van een stad ipv aan een rivier net buiten de plaats.

Bvd voor enige hulp!

Ja, ik heb al op allerlei plekken gezocht. Zo ben ik hier ook terechtgekomen.

Leentje64 , je kan het volgende doen , via Excel ( progje van Alphamax ) een KML bestandje genereren " google earth " en deze dan importeren in je progje mypoi manager .

Bijlagen

• poi.jpg
    poi.jpg
    93,8 KB · Weergaven: 296
  • mijnpoi.jpg
    mijnpoi.jpg
    95,8 KB · Weergaven: 169
  • fullmijnpoi.jpg
    fullmijnpoi.jpg
    103,5 KB · Weergaven: 168
Laatst bewerkt:
Hallo Trucker,
Het eerste voorbeeld komt al niet in beeld. Daar krijg ik de foutmelding dat er geen coördinaten vermeld zijn (in mijn excelbestand, zoals je in jouw 1e regel ziet van het voorbeeld). Daar kom ik al niet verder.

Wat ik nu doe en wel werkt: Ik voer gewoon in middels een adres. Vervolgens vervang ik de achterste getallen van de coördinaten door de juiste getallen. Beetje omslachtig, maar de adressen staan nu wel precies goed.

Mocht jij, of iemand anders weten hoe ik een kolom met Breedte of lengtegraden in Excel noteer, dan hoor ik het graag.

Mvg,

Leentje64

Wat ik nu doe en wel werkt: Ik voer gewoon in middels een adres. Vervolgens vervang ik de achterste getallen van de coördinaten door de juiste getallen.
Voor de helpers is het koffiedik kijken hoe jouw structuur is opgebouwd om tot het gewenste resultaat te komen . eventueel je Excel bestandje posten zonder privé gegevens .

@Trucker,
Ik kan dus niet gewoon simpel de celeigenschappen wijzigen?
Ik werk in een eenvoudig excel bestand, eentje is een format uit POImaker, ander is een eigen excel bestand.
Ik hoopte dat de POImaker al een ingebouwde eigenschap in de celkolom zou hebben, maar dat blijkt dus niet zo te zijn.

@warm bakkertje
Dit werkt, al is het omslachtig, maar dat geeft niet

Beiden weer hartelijk dank!

Leentje64 , ik heb deze middag mypoimanager gedownload , in het Excel bestandje de KML google code gegenereerd en deze via importeren ingebracht .

Geef mij meer feedback hoe jouw bestandje er uitziet , waar het staat in poimaker ( welke versie , waar te vinden )
Warme bakkertje is keigoed in het automatiseren van bestandjes , maar hij en andere helpers hebben ook meer gegevens nodig hoe jouw sheet ( opmaak ) in elkaar zit .

Zo dus doe je der alle belang aan om je Excel werkblad met wat dummy gegevens te posten .

Bij het uploaden had ik drie invalide versies, maar ik hoop dat je hiermee iets kunt?
Leentje64 , soms is het beter om een zip of rar bestandje te maken en dit te uploaden .

Ik heb op diverse manieren een poging gedaan om ze in het poi.... te krijgen csv - txt scheiding door de pijplijn ( | ) , telkens de popup " het bestand bevat geen coördinaten " .
De help van het progje der op nagelezen ??? :(
Dan een poging gedaan om van de www........ de coördinaten te verkrijgen , maar ik krijg maar 1 locatie .> zie jpg .

Vraag : hoe verkrijg jij de gegevens van de campings ? Als we het post adres kunnen hebben dan kan er ook een KML bestandje worden gemaakt .

Bijlagen

• lukt niet poi.jpg
    lukt niet poi.jpg
    102,2 KB · Weergaven: 114
Laatst bewerkt:
Dit wordt morgen.... dan ga ik er even voor zitten.
Alvast weer bedankt voor het meedenken, en de melding(geen coordinaten) is idem als bij mij :confused:

groet,
Leentje64

Whow trucker, ik ben onder de indruk van je jpeg! Jij krijgt iets geïmporteerd wat mij nog niet lukte. Ik kom niet verder dan foutmeldingen dat mijn bestand geen coordinaten bevat of hij ziet het bestand niet eens.

Hoe ik mijn gegevens verzamel?
Via www.camping-frankrijk.nl:
http://www.camping-frankrijk.nl/
Dan kopieer ik de campinggegevens via de links die jij in je jpeg laat zien. Zoals:
http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?CampingID=863017

De coordinaten van de camping haal ik uit de pagina: kaartje van de camping:
http://www.camping-frankrijk.nl/campingkaart.asp?CampingID=863017
De lente en breedtegraden die daar genoemd worden, gebruik ik in Mypoimanager.

Om gegevens in te voeren heb ik twee bestanden geprobeerd.
Eentje naar voorbeeld van MijnPoimanager, en eentje zoals in Poimaker.

Het invoeren van gegevens (is gewoon excel) lukt prima, maar het wegschrijven als cvs is voor mij lastig. Ik heb allerlei variaties geprobeerd. Slechts eentje werd herkend (die ik in mijn vorige post stuurde), maar het scherm (zoals in jouw jpeg) geeft bij mij niets weer bij stap 2. Ik krijg slechts de foutmelding over de coordinaten

Wat ik nu doe, tikje omslachtig, is het handmatig adressen invoeren via Mypoimanager.
Echter, hij kiest dan zelf coordinaten die overeenkomen met de postcode, en die ligt o.h.a. in hartje centrum. Nu wijzig ik handmatig de laatste getallen van de coordinaten in het scherm en dat werkt wel.
Helemaal knippen en plakken pikt het programmaatje ook niet: foutmelding over de coordinaten dat ze onjuist zijn.

Ik hoop dat je m'n uitleg nog wat kunt volgen
Hoe ik zip of rar weet ik niet. Mijn kennis is toch aardig beperkt .
Ben wel reuze blij dat jullie zoveel geduld hebben en willen helpen!

Mvg,

Leentje64

Leentje64, Als Geocacher met voorliefde voor alles wat met coórdinaten en GPS'en te maken heeft, kan ik je zeggen dat de foutmelding die je krijgt, volkomen terecht is. De opgegeven waardes zijn namelijk verre van coördinaten. Een breedtegraad is een decimaal getal van 0° tot 90° (loopt van evenaar tot aan de noord- en de andere kant uit de zuidpool) en een lengtegraad van 0° tot 180° (van de nul meridiaan tot aan de 180° meridiaan). Naar de andere kant van de aardbol worden de waardes trouwens negatief....
De vraag is dus waar die foutieve coördinaten worden gegenereerd.

Groet, Leo

Hallo Ginger,

Leuk, geocache! Ik heb hier in het park eens gedacht dat iemand iets spannends aan het verbergen was. Bleek deze man stoepkrijt opgegraven te hebben ivm een cache ;-)

De getallen die ik invoer, brengen me wel op de exacte plek op een kaart.
Hier staan beide varianten onder elkaar:
GPS coördinaten: 44° 20' 40.2'' N 3° 36' 19.4'' E
(44.34451 / 3.60538 )
Ik voer de 2e in, die komen ook op de kaart voor:

Volledig scherm
Camping Chon Du Tarn
48400 Bédoues

latitude =44.34451
longitude = 3.60538

mvg,

Leentje

Leentje64, Die decimale coörds die je nu opgeeft, herken ik niet in je Exceldocument. Daar staat een soort Long Integer.... Ik vrees dat ik je nog wel ff moet vragen wat nou eigenlijk het precieze probleem is. Ik meende dus dat het ergens fout ging bij die coördinaten in je documentje...

Groet, Leo

P.s. En inderdaad... Cachen = Leuk! :D

Hoi,

Ik heb de opgegeven coordinaten vervangen door gegevens met waardes erin:
(zie posting 15 maart) ik heb nu de waardes met kommma's etc ingevoerd.
Maar alweer dezelfde foutmelding: er zijn geen coordinaten opgegeven in het bestand.

En dat is meteen het probleem. Bij het importeren worden graden /coordinaten of hoe men het ook wil noemen, niet herkend. En kan ik dus niet importeren via excel.

Omdat ik inmiddels handmatig de boel aan het veranderen ben en de foutmeldingen die daarbij onstaan weet te omzeilen, blijf ik het op die manier maar doen. Wel wat omslachtig, maar het gaat wel vooruit.

Eenieder enorm bedankt voor alle geboden hulp en moeite!!

Leentje

Leentje, tot mijn grote spijt moet ik je melden DAT HET MIJ GELUKT IS !!!!!!!!!!!!!:P:P:P
In bijlage het bestandje waarmee je een CSV-bestand maakt van de gegevens op Blad1.
LET WEL, mijn XL staat ingesteld met . (punt) als scheidingsteken voor decimalen. Heb het niet getest met komma als scheidingsteken.
Pas nog even het pad aan in H1 en druk op de knop. Het gecreëerde csv bestand kan je dan importeren in POIEdit.
Als je dit wat lijkt kunnen we nog eventueel een userform maken om de gegevens in te voeren zodat kolommen C en D verborgen kunnen blijven en zo enkel de kolommen met GPS-coördinaten zichtbaar zijn.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Wat knap, warm bakkertje!
Je bestandje krijg ik helaas niet open, het is een pagina in Kladblok vol vreemde tekens.

Ik heb gisteren in alle frustratie de meeste bestanden die ik had proberen te maken weggegooid, maar sta wel open voor jouw kennis. Petje af!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan