• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Coordinaten toevoegen in excel ivm importeren in POIEdit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarschijnlijk omdat ik de XLSX in XL2003 geopend heb en opgeslagen als XLS.
Zal hem even maken in XL2007 en rarren.

Wel eerst opslaan alvorens te gebruiken. Het csv bestand wordt nu opgeslagen in dezelfde dir als het bestand.

Bijlagen

Warm bakkertje, ik ben hel blij met je onderschrift dat er geen domme vragen bestaan.....

Ik heb dit opgeslagen en krijg een pracht pagina met slechts een woordje : rar

De vorige versie heb ik met enig kunst en vliegversie wel open gekregen. Maar importeren lukt nog niet. POI-edit herkent het bestandje niet eens.

Groet,

Leentje64

Leentje64 , klik op het rar bestandje op de pagina in het helpmij forum , normaal opent dan je Excel en zie je het bestandje daar , eens in Excel save je deze file en open hem daarna terug , daarna klik je op de commandbutton en vervolgens open je je " mypoi " en importeer je de csv file daar naartoe .
Alles werkt perfect met de aangedragen oplossing van Warme bakkertje .

Bijlagen

• warme bakkertje poi.jpg
    warme bakkertje poi.jpg
    105 KB · Weergaven: 59
Ik was al blij dat ik nu beeld krijg ;-)
Hij opent zich als een jpeg-image (dit zie ik als ik kies voor opslaan als)
Is dat de bedoeling? Jij hebt 't over excel.....

Warm bakkertje, ik ben er bijna ;-)
Ik heb'm open, heb geklikt op commandbutton, poi staat open.
Maar nu: ik heb 't bestand in mijn documenten staan, maar poi herkent'm niet. Geprobeerd op allerlei wijzes: gps, text, komma gescheiden: Noppes.......

Ik had al 'n blij huppeltje van binnen ;-))

Leentje , eens je op de cmdbutton hebt gedrukt slaat deze een CSV bestandje op , op je harde schijf , genaamd " MijPoi " dit moet je in je poi bestandje importeren en in een doelmap opslaan .

Bijlagen

• leentje.png
    leentje.png
    23 KB · Weergaven: 57
  • leentje2.jpg
    leentje2.jpg
    60,1 KB · Weergaven: 64
Laatst bewerkt:
Jammer, het lukt ons niet.
Er wordt niets weggeschreven. Mijn zoon heeft kolom H aangepast, een stap die ik gemist had.
Maar daarna is het bestand daar niet terug te vinden.
Ook ik mag, net als jullie?, weer aan de bak deze week. Ik zal eens kijken of ik iemand anders kan vinden die even mee kan kijken. Waarschijnlijk is er een kleinigheidje wat ik mis.
Ik laat iig. nog wat weten!

Mijn zoon heeft kolom H aangepast, een stap die ik gemist had.

Ik hoop dat je de drive letter bedoeld ;) > in kolom H moet niks aangepast worden .
Ik zou voorstellen van eens je bestandje opnieuw te posten , kijken we of alles op zijn plaats staat , geef dan ook de drive letter door waarop je file staat opgeslagen .

Nee, we hadden letter en juiste plek gewijzigd.
Heb net ook een mailtje weggedaan aan iemand met kennis van zake en altijd zeer behulpzaam :thumb:. Wie weet kom ik dan verder.
En ik ga deze week wederom, als ik even tijd vind, het hele plan nogmaals doorlopen.
Ik zie nu door alle bomen het bos niet meer :o

Thanks!

Ik heb dank zij jouw vraag :thumb: en het bestandje van Warme Bakkertje , 68 winkels in kaart gebracht en op mijn tonton gps gezet .

Bijlagen

• gps.jpg
    gps.jpg
    100,5 KB · Weergaven: 57
Laatst bewerkt:
Welk bestand heb je gebruikt ? Als je het xlsm bestand gebruikt wordt het csv bestand opgeslagen in dezelfde directory als waar je het xlsm bestand opgeslagen hebt.

Laat me raden, alle warme bakker(tje)s in de buurt ;)
Jullie zijn superhulpen!

@trucker10
Helaas, mijn kennis is even op reis.
Ik had het bestand een andere letter en omschrijving gegeven in kolom H.
Wellicht is het slimmer om het hele gedoe van voren af aan te starten. Dus:
Ik maak een nieuw bestandje, zie dat hierheen te verplaatsen. Willen jullie dan nog eens meekijken waar ik de fout inga?
Zo niet, even goede vrienden, dan zet ik mijn vraag op beantwoord. Want er zijn anderen die er wel mee vooruit kunnen :thumb:

Leentje, ik zou het zeer spijtig vinden moest je het niet aan de praat krijgen, want het werkt wel degelijk. Geef daarom ook even goed aan in welke map je het csv-bestand wil opslaan, volledig pad opschrijven. We geraken er wel uit.;)
Welk programma gebruik je feitelijk, PoiEdit2007 of MyPoiManager? Niet dat dit enig verschil maakt, want het werkt met beide, maar dan kunnen we misschien ook duidelijk maken welke stappen je nu juist moet volgen om het bestandje te importeren.

Laatst bewerkt:
Leentje , zoals Rudi al aangaf , geef ons alle info zodat we het stap per stap of lepel per lepel je kunnen opgeven .
Rudi is daar zeer bedreven in en het mag al eens uitlopen , als het eindresultaat voor U der maar is , dan zijn wij ook tevreden , eerder niet .

Nou Rudi en Trucker, enorm geduldig zijn jullie!

Mijn stappen op een rijtje.
Ik heb zojuist een nieuw bestandje gemaakt.
Mijn gegevens komen hiervandaan:
http://www.camping-frankrijk.nl/
En dan kies ik een camping en heb deze gegevens:
http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?CampingID=386577
en deze:
http://www.camping-frankrijk.nl/campingkaart.asp?CampingID=386577

Die heb ik gebruikt in een Excelbestand. (2007 versie)
Ik heb nu alle gegevens ingevoerd, je zult erg veel kolommen zien. Verwijder gerust welke overbodig zijn.

Het bestand heb ik opgeslagen als .CSV (gescheiden door lijstscheidingstekens)
De bestandsnaam is campingsLeentje64
In:
C:\Users\Irene\Documents\caravan

Uploaden lukt al niet:" invalid bestand". Diepe zucht :mad:

groet,

Irene (leentje)

Leentje zend je bestandje even door maar mijn mailadres

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan