cpu processor

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb de pc al een jaar
het spel dat ik speelde met schokjes heb ik niet zo lang maar 2 daagen
vandaag heb ik last van schokjes
en heb nog niet gezocht naar virusen/spyware

Dan ga ik er vanuit dat je videokaart te licht is voor het spel. Zoals ik in mijn 1e post al zei.
Het komt vaker voor dat spellen zwaarder worden als je er wat verder in komt.
Ik speelde bijv graag Total War - Rome. Dat spel was in het begin supersnel. Maar op een gegeven moment als mijn legers groter werden, dan was het spel niet vooruit te branden.

maar ik ben toch van plan een nieuwe vidio kaart te kopen rond de 50-80 euro en beter dan geforce 8400 het mag zelfs ati zijn maar rond dat budget en beter dan deze vidio kaart

HD4670, HD4730, of HD4850.

(ook in die volgorde)

Het ligt er een beetje wat je wilt: Ga je in de toekomst voor een nieuwe pc, of koop je op een gegeven moment nieuwe onderdelen zoals processor, moederbord en geheugen?
In dat geval kan je het beste de beste kaart kopen. Anders blijf je bezig.

Het punt is ook nog je voeding... Een HD4670 zal wel lukken met een standaard voeding. De andere 2 worden al wat moeilijker

WOW de Radeon HD 4850 is 20X beter dan de geforce 8400????
en de voeding kan het aan voor die kaart

Heb je echt 25A op de +12V?
Meestal zitten er in die standaardkasten hooguit 250 tot 300W-voedingen. Die kunnen max 15-20A doen op de +12V-lijn.

wat als 16 A hebt en de vidio kaart heeft 25 A nodig en je zet je pc aan wat gebeurt er dan??

Dan kan de pc instabiel worden. Of je kan zelfs je voeding opblazen. Gevolg van een kapotte voeding kan zijn dat je heel je systeem weg moet gooien. Meestal loopt het niet zo'n vaart met goede voedingen. Instabiel is de grootste kans.

Goedkope optie is 35-40 euro.
Maar ik vind wel dat alles afhankelijk is van je toekomstplannen met je pc.

Als je de pc langzaam verder op wilt bouwen, dan is een goede investering in een voedinhg altijd verstandig. Het is nu eenmaal 1 van de belangrijkste onderdelen van een computer. (al weten niet al teveel mensen dit)

want ik wil eerst een nieuwe vidio kaart dan een cpu dan meschien wat meer geheugen maar mijn voeding is niet goed maar 16 A :(
maar als ik dat alemaal vervang dan heb ik een nieuwe pc
dus beter sparen dan maar?

Laatst bewerkt:
Eerst maar eens goed nadenken.

Voordeel als je nu een goede videokaart en voeding koopt is dat je al een grote stap zet.
Moet je wachten tot je geld hebt voor een complete pc, dan kan je tot die tijd niet goed gamen.

maar als ik nu die ati vidio kaart er insteek kan dat veel kwaat?

Als je voor de zekerheid voor de HD4670 kiest, dan kan dat weinig kwaad.

Ook een HD4770 zou nog moeten kunnen. Dit is een nieuwe moeilijk leverbare kaart. Maar wel heel zuinig en dus ook geschikt voor zwakkere voedingen.
Nu is 16A wel heel weinig. Gelukkig is je processor vrij zuinig. Dus ik denk dat je dat wel moet kunnen proberen. (ik ben altijd heel voorzichtig met dit soort zaken)
Waar de kaart te bestellen is en ook nog leverbaar is weet ik niet.

http://tweakers.net/pricewatch/cat/49?f22=3460

HD4670 kan zonder problemen en is al stukken beter dan de 8400-kaart die je nu hebt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan