Dat eeuwige "Buffer overrun detected" altijd... HELP! IK WORD GEK!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

FCZwollenaar

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2008
(Voordat ik begin wil ik even zeggen dat ik al meerdere topics bekeken heb, maar op die topics staat niets wat direct relevant voor mij is; ik heb namelijk geen Norton Antivirus en dat wordt wel steeds op die topics behandeld)

Hoi,

ik heb een nogal beperkt verstand van computers, maar toch is het mij gelukt om zonder problemen mijn PC te formatteren en Windows XP SP2 erop te zetten. Alles werkt prima maar toch blijft er steeds één fout opkomen en wel deze:

(Microsoft Visual C++ Runtime Library)
Buffer overrun detected!
A buffer overrun has been detected which has corrupted the program's internal state. The program cannot safely continue execution and must now be terminated.

Nadat ik op “OK” heb geklikt valt de blauwe taakbalk onderin weg en is het bureaublad ook verdwenen! Echter, de lopende toepassingen blijven wel gewoon werken.

Nog wat misschien handige opmerkingen:
- Windows XP Home Edition (nu met SP2)
- Firewall uitgeschakeld
- AVAST Antivirusscanner
- Géén Norton Antivirus

Wil iemand mij, zonder in al te technische details te treden, een duidelijke oplossing geven? Want ik begin dit gezeik eigenlijk wel een beetje zat te worden.
Dankjewel!

Ronald

Lijkt me een corrupte DLL. Systemfilechecker controleert of de DLL's nog gelijk zijn aan de originele, en repareert eventuele fouten daarin.

menu start -> uitvoeren -> type sfc /scannow

windows CD bij de hand houden, die kan nodig zijn

Sorry voor de late reactie, maar ik was op vakantie!

Ik heb gedaan wat je ze, maar er wordt gevraagd om de CD van Windows XP Professional in te voeren. Maar ja, ik heb alleen maar de CD van Windows XP Home Edition!!!
Wat nu?? :shocked:

ronald

ik ben benieuwd of het probleem al is opgelost en hoe. ik heb er namelijk ook problemen mee. Heb de tip opgevolgd, maar dit heeft niets opgelost bij mij.

Hm, ik heb eigenlijk niets meer gedaan sinds die tip, e me omdat het pobleem blijkbaar vanzelf is opgelost; ik merk er niets meer van!!
Ik heb wel gemerkt dat heel vaak scannen op spyware etc. och wel helpt. Ga daar gewoon mee door en je zult waarschijnlijk zien dat het werkt...

ok, dan wacht ik wel af en hoop ik dat het bij mij ook ophoud.
bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan