Data Limiet HetNet

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrickt

Meubilair
Lid geworden
25 mrt 2001
Een vriend van me zag me altijd vrolijk downloaden uit Usenet. Op een gegeven moment kwam hij met de vraag op ik de betreffende software(inclusief een payserver) op zijn pc wilde installeren.

Inmiddels download hij 2 maanden uit de nieuwsgroepen. Echter vandaag kreeg hij zijn telefoonrekening van zegge en schrijven €2013,-

De hoge kosten zaten hem in het data verkeer van zijn internet.

Hij is gelijk in de telefoon geklommen om te vragen hoe dit kon. Blijkt hij een data limiet te hebben van 250MB.
Alle abbonee's die een contract hebben afgesloten voor 1 Januari 2005 hebben deze limiet.

Na 01-01-2005 is deze limiet komen te vervallen.

Abbonee's die een limiet hebben, hadden na genoemde datum zelf moeten bellen om over te gaan naar een abbo zonder data limiet.

Dit is toch te krom voor woorden?

Wat is hier aan te doen?

Hoi,

Het is triest we leven in een omgekeerde wereld dat gebeurt steeds vaker zulke (grapjes)
Ze bieden het niet gewoon aan aan, maar bieden iets aan als jij niet reageert met dat je dat niet wil voeren ze het gewoon binnen een bepaald termijn in dit is volgens mij net zo iets ik ben bang dat er weinig tegen te doen valt.

Modag

Staat dat ook in de voorwaarden die hij thuis gestuurd heeft gekregen en hopelijk bewaard ?

Staat dat ook in de voorwaarden die hij thuis gestuurd heeft gekregen en hopelijk bewaard ?

Ik twijfel er niet aan dat, op het moment van contractsafsluiting, in de voorwaarden de datalimiet heeft gestaan van 250MB.

Echter voordat hij begon met downloaden heeft hij op de site van Het Net gekeken of er een download limiet was.
Bij zijn abbo stond dat er geen limiet was.
Echter het addertje onder het gras is, dat hij eventjes had moeten bellen om deze voorwaarden kosteloos te laten aanpassen.

Ik zou niet zonder meer accoord gaan en proberen een deal te maken hetzij met HetNet anders met KPN zelf.

Ik zou niet zonder meer accoord gaan en proberen een deal te maken hetzij met HetNet anders met KPN zelf.

Dit gaat hij morgen ook proberen te bewerkstelligen.
Krijgt hij geen medewerking, schakelt hij zijn rechtsbijstand in.

Die datalimiet is te vergelijken met een paar minuten inbelinternet per dag. Niet meer van deze tijd. Mocht hij er niet uitkomen dan kan je bijv. contact opnemen met Kassa of de consumentenrubriek van de krant.

Hij heeft besloten om het bedrag te betalen, en van verdere stappen te ontzien.
Ook heeft hij notabene zijn abbo omgezet naar een Fair Use bij dezelfde provider. Iets wat ik natuurlijk nooit had gedaan.

Hierbij is het topic "opgelost" .

Ik kreeg vandaag een brief van KPN dat ik 3 keer mijn limiet hebt overschreden en nu wordt mijn abonnemt per 30. nov beeindigd betaal ik het internet nog wel door tot mijn contract afgelopen is ?

Brief bijgevoegd

Waarom ga je niet verder in je eigen topic?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan