De site centeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Vredeveld (Joop, geloof ik?),

Binnenkort heb ik iets te laten zien!
Ben je al stand-by voor het vervolg?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Ja, ben weer bij de levenden, laat het vervolg maar zien.............

Joop Vredeveld

Hoi Joop,
Zet je schrap! :p
Het is nog niet helemaal af, maar ik heb wel wat toonbaars: een 4-tal voorbeeld-pagina's.

In het linkerkolom-menu kan je wisselen tussen de pagina's Home, Organisatie en Sponsoren.
In het top-menu is alleen de pagina Meisjes u 14 aangemaakt; dit is vanaf elk van de 3 te bereiken, en via het linker-menu kom je vanaf de Meisjes ook weer op die 3 uit.
Rangeren maar! ;)

=======
Er is heel wat gebeurd.
Daarom hieronder een lap toelichting van wat ik gedaan heb, gesplitst in Structuur-zaken en Afbeeldingen (die spelen ook een hoofdrol).
=======

Toelichting structuur-zaken

Algemeen
Alle pagina's werken allemaal met één universeel extern stylesheet. Betekent: in de html-code van elke pagina hoeven niet meer steeds opnieuw zo'n 400 dezelfde code-regels aan css mee-gedownload te worden.
  • Alle standaard-afbeeldingen (= alle afbeeldingen op de homepage) zijn background-mages en worden met css geregeld; in de html hoeven de images niet telkens aangeroepen te worden.
  • In het algemene stylesheet zijn ook afwijkingen voor een bepaalde pagina onder te brengen (alles kan zo nodig per pagina aangepast worden).
  • Door image-combinaties is preloaden van afbeeldingen niet meer nodig: alles is meteen aan boord. De javascript-hovers zijn vervangen door snelle css-hovers.
  • Alle scripts en bijbehorende stylesheets zijn verwijderd, met uitzondering van het script voor het tellertje.
  • De social media-toolbar is ook verwijderd, kan later altijd op andere manier toegevoegd worden.
  • Ik heb de advertentie-logo's op elke pagina toegevoegd (behalve op de Sponsoren-pagina, daar zou dat verwarrend werken). Als dat anders moet (alleen op de homepage), dan is dat met 1 pennestreek geregeld.
  • Een aantal apDiv's bleken overbodig: weggegooid!

Middenkolom met automatische hoogte
De absolute positionering van de apDiv's is aangehouden, behalve voor de middenkolom met de inhoud. Deze heb ik flexibel gemaakt, zodat een pagina zich altijd vanzelf aanpast aan de hoogte van de inhoud (er kan dus zoveel bij als je wilt).
  • Voorbeeld: de Meisjes-u14 pagina, die hoger is dan de andere. Het Kikker-logo en de afbeelding eronder schuiven automatisch mee naar onderen als de hoeveelheid tekst toeneemt. Geen zorgen voor morgen! Ook het bruin van de twee zijkolommen wordt automatisch doorgetrokken tot onderaan de pagina.

Pagina-snelheid
Niet te klagen. Voordat je het woord "kikkers" hebt uitgesproken, staat de pagina al lang en breed op scherm. :D
Na de eerste pagina staan de volgende pagina's bij een menu-klik acuut op je scherm, ipv met eerst een leeg scherm en aanzienlijke vertraging.
  • De enige vertragende factor is het tellertje, dat duurt 1,5 à 2 seconden voor het binnen is. Valt niets aan te doen, want zit bij bravenet. Maar de rest van de pagina staat er gewoon binnen de kortste keren, en je hebt er geen last van.

Tellertje: extra script toegevoegd!
Bij binnenkomst van de teller-bestanden is de opmaak hiervan niet meteen in orde: eerst flitst even een andere/hogere opmaak voorbij. In de oude situatie viel dat niet zo op door de grijze achtergrond. Nu de teller in een vaste-hoogte container is gezet, is het wel storend; hoewel dit meestal onder de rand van het beeldscherm zal plaatsvinden, maar bij een refesh van een pagina zag je het bijvoorbeeld.
Dit is onschadelijk gemaakt met 2 regeltjes extra javascript. Hiermee gaat bij het openen van een pagina een wachttijd van 2 seconden in (dan zijn alle teller-toestanden wel binnen), en daarna pas wordt het tellertje zichtbaar, meteen in de goede opmaak.

Top-menu, met de teams
Dit is dus een css-uitklapmenu geworden, dat geheel zonder javascript werkt.
  • De stijl van het oude menu zo ongeveer aangehouden, zodat de schok voor de trouwe bezoeker niet al te groot is. ;)
  • De submenu's zouden normaal gesproken over de afbeeldingen er onder heen vallen (logo, fotostrook, basketballwear-adv.), wat een erg druk en onduidelijk beeld geeft.
  • Daarom een "overlay" aangemaakt: een vergrijsde bovenstrook ter hoogte van de afbeeldingen, die verschijnt zodra je over een topmenu-item hovert. Hiermee komen de submenu's goed tot hun recht.
  • Zo lang je binnen dit gebied blijft, blijft de vergrijzing bestaan. Je kan dus zonder iets aan te klikken van links naar rechts over de topmenu-items hoveren terwijl het beeld hetzelfde blijft. Pas als je naar onder de strook muist (en als je een team aanklikt) komen de volle kleuren terug.
  • Bijkomend voordeel als je op één pagina blijft zonder een team aan te klikken: de basketballwear-advertentie verschijnt alleen op de heenweg naar het topmenu; op de terugweg naar beneden komt de gewone fotostrook weer terug, zodat er geen ongevraagde hover-flitsen komen.
  • Al eerder opgemerkt: de submenu's zijn tekst-links, die makkelijk uitbreidbaar/aanpasbaar zijn.

Menu linkerkolom, met de pagina's
Ook dit is een css hover-menu, weer opgebouwd met een net lijstje items. Er komt geen afbeelding aan te pas! Rekening gehouden met eventueel een paar toe te voegen pagina's, die kunnen er zo bij gezet worden.
Met een trucje krijgt het item van de actuele pagina steeds vanzelf een afwijkende opmaak, zodat je meteen in het menu ziet waar je zit.
Dat is: elke pagina heeft in de <body>-tag een ID zitten met dezelfde naam als de pagina; bv: <body id="organisatie"> voor de pagina Organisatie.
  • Uitzondering 1: de homepage, die heet voor het gemak <body id="homepage">
  • Uitzondering 2: de pagina's van de teams, die niet in het linkermenu staan; die hebben voor hun aangepaste opmaak in de middenkolom en de rechterkolom steeds een <body class="teams">.

Berichten rechterkolom
Hier zaten een aantal afzonderlijke apDiv-blokjes, wat onhandig is als er minder/meer tekst in zo'n blokje past als het blokje groot is. Deze samengevoegd in één #apDiv9, die doorloopt totaan het advertentie-blokje er onder.

=======

Toelichting afbeeldingen

Logo's
De bal is rond? Door het schalen via de browser was de bal in het logo linksboven en de cirkel in het logo onderaan op de homepage een ovaal geworden. Hersteld en logo linksboven opgepimpt zodat de letters beter uitkomen. Onderste logo voorzien van ronde hoekjes: het etiket van de pagina, en tevens verschil met de rechthoekige advertentie-logo's.

Fotostrook bovenin
Op juiste formaat gebracht, uit het grijs gehaald door aanpassing contrast/helderheid, in foto's 1 en 3 het publiek naar de achtergrond gedrongen zodat de actie van de spelers meer naar voren komt.
Idee fotostrook uitgewerkt door de foto's wat in te kleuren: om en om een mager groen (vanwege de kikkers) en een sepia-kleur (verwant met de bruinen van de pagina).

Afsluit-afbeelding onderop
Ook weer in juiste verhouding gebracht, en voorzien van heel lichte rasterlijnen waardoor de afbeelding wat minder grof lijkt.

Advertentie-logo's
Waren kennelijk alweer van enige tijd geleden, want als je klikt komt soms een ander uiterlijk van de betreffende website tevoorschijn dan je zou verwachten. Aangepast aan actuele sites/logo's.
  • Bv. blauwe achtergrondkleur bij Vorgers geel gemaakt: al hun wagens rijden in geel met daarop het rode dambord-logo.
  • Bij de autorijschool een foto opgeduikeld, omdat het tekstlogo nogal uit de toon viel t.o.v. alle andere logo's.
  • Het bedrijf Ferlin stond op de sponsor-pagina, maar ontbrak op de homepage > toegevoegd (maakt ook een mooi evenwicht in aantallen links-rechts).

Combinatie-afbeeldingen
Omdat alle afbeeldingen tot background-images zijn gebombardeerd, kunnen ze gemakkelijk samengevoegd worden tot zogenaamde "css-sprites" waarbij de css telkens het juiste partje op de juiste plaats zet. Bv. de 7 advertentie-logo's zitten nu in 1 afbeelding. Scheelt bestandsgrootte, en 6 tijdrovende "http-requests" (= opvragen van de images bij de server) hoeven nu niet gemaakt te worden.

==========

Het vervolg?

Wat er nu nog moet gebeuren:
  • Een aantal pagina's moeten nog doorgevlooid worden op afwijkende css-opmaak, die dan aan het stylesheet toegevoegd moet worden.
  • Het stylesheet werkt nu wel, maar moet nog opgeschoond worden (sommige dingen staan er overbodig in, of dubbel, alles moet op goede volgorde gezet worden, enz.).
  • Als er nog wensen zijn, moeten die ook gerealiseerd worden.
  • Alles moet heelhuids in Dreamweaver ondergebracht worden.

Wat jij nu alvast kunt doen:
  • Wensen bedenken en/of inventariseren bij andere betrokken Kikkers (bv. bestuur).
  • De images (als ze bevallen) vast downloaden en in je map "dekikkers.nl/afbeeldingen/" zetten. *)

O ja, en op de huidige homepage de regel:
HTML:
<!-- alleen voor deze testpagina --><meta name="robots" content="noindex, nofollow" />
vervangen door:
HTML:
<meta name="robots" content="index, follow" />
Anders slaat Google 'm over bij het indexeren!

Met vriendelijke groet,
CSShunter
kikkers-header-sprite.jpg
kikkers-advertenties.png
kikkers-middenkolom-bg.jpg

Goedendag css hunter,

Heb het boeiende verhaal 4 maal doorgelezen en mijn mond staat:eek:.

De index pagina aangepast en de voorzitter om zijn mening gevraagd maar het lijkt mij geen probleem te zijn.
Het lijkt mij dan ook niet nodig om te wachten op deze.

Het wisselen van de ene naar de andere pagina is een genot zowel qua snelheid als schoonheid.
De site ziet er als herboren uit alleen moet ik wel leren omgaan met een extern style sheet (gaan we induiken)

Wat mij betreft ga dan alstublieft door op de ingeslagen weg.
Heb de foto's in dreamweaver gezet en wacht dan ook af wat jouw volgende sap wordt. (neem mij bij de hand :love:)

Het enige minpunt is volgens mij de kleur van de body (grijs) maar dat mag zelfs voor mij geen probleem zijn.

Ga zo door en nogmaals bedankt voor je inzet.

Met nederige groeten,

Joop

Hoi Joop,
Okido, blij dat ie in de smaak valt.
Ja, dat grijs is maar grijs (maar had ik overgenomen uit de bestaande site ;)).

Het is best lastig om daar een goede andere kleur voor in de plaats te zetten die (a) niet te donker is (anders wordt het zo'n hele sombere bedoening), (b) niet te licht is (want dan wordt de pagina moeilijker leesbaar), en (c) ook nog een mooie kleur is t.o.v. de bestaande kleuren.

Maar een willekeurige kleur zit er zo in!
  • Er zijn ten naaste bij zo'n 16 miljoen mogelijkheden voor de kleur.
  • Welke kleur had je gehad willen hebben? :) (uitzoeken kan met de "HTML Color Picker" op deze pagina)

Er kan ook een achtergrond-afbeelding in komen, met bv. een kleurverloop er in (of een tekening of foto's). Alles kan!

Een extern stylesheet is verder supersimpel: dat zijn de verzamelde css-regels in een los tekstbestandje. *) Dat moet 1x geüpload worden, en wordt met één regeltje in het template aangeroepen. Per pagina hoef je er dan niets meer voor te doen. Komt nog aan de orde bij het vervolg!

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Oke dan, de kleur komen we nog op terug, zit te denken aan 77777 aflopend naar zwart.

Die stylesheet ziet er goed uit, ben al even uit het html gebeuren maar zal er weer in duiken, heb een cursus gedownload en ga er aan werken.
Krijg nu een gevoel dat ik wel erg ver achter loop:(, maar goed dat er hulp is :D.

Ik wacht in spanning af......

Nogmaals bedankt,

Joop Vredeveld

Hoi Joop,
... heb een cursus gedownload ...
"Welke is dat?" vroeg hij belangstellend.

- Er zwerven nl. nogal wat verouderde en/of domweg slechte tutorials op internet.
Altijd nieuwsgierig wat ze er van bakken! ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Mooi, niet slecht! :) Dan kan je die eerst nemen, en daarna het Groene Boek.
Daar zal je dan een aantal dingen in tegenkomen die je al weet (andersom ook :p).

Grappig, zoals je al schreef: google ziet de index pagina niet meer, althans komt niet meer voor op de zoekpagina.

Hoi csshunter,

Ben ik in een vergeethoekje geraakt:rolleyes:?
Ben wel heel nieuwsgierig hoe het wordt:shocked:

Gr. Joop

Hoi Joop,
Nee hoor, ik moet er even een paar uurtjes op m'n gemak voor gaan zitten, en die uurtjes heb ik in het weekend geplekt. ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Hoi csshunter,

Heb alvast geprobeerd of ik hem aan de praat krijg en kom een heel eind, alleen de koppeling van de broncode naar de stylesheet gaat fout en daardoor geen menu sprite.
Met andere woorden: heb je hulp nog wel nodig :D

Groeten,
Joop

Hoi Joop,
Ik moest er weer even helemaal inkomen, met al die apDiv's! ;)
Maar nu is klaar:

Hierin zitten ook de goede verwijzingen naar de afbeeldingen (op de site van dekikkers.nl ipv bij bliksekaters.nl).
Je hebt ze al in je afbeeldingen-map zitten, dus dat is al in orde.

=======
Dan het linkerkolom-menu.
Er staat nu, overgenomen uit m'n testpagina's:
HTML:
<div id="apDiv3"><!-- menu linkerkolom -->
	<ul>
		<li><a class="homepage" href="http://bliksekaters.nl/tests/test-kikkers-index.htm">Home</a></li>
		<li><a class="organisatie" href="http://bliksekaters.nl/tests/test-kikkers-organisatie.htm">Organisatie</a></li>
		<li><a class="fotos" href="fotos.html">Foto's</a></li>
		<li><a class="nieuws" href="nieuws.html">Nieuws</a></li>
		<li><a class="links" href="links.html">Links</a></li>
		<li><a class="sponsoren" href="http://bliksekaters.nl/tests/test-kikkers-sponsoren.htm">Sponsoren</a></li>
		<li><a class="bewaarboekje" href="/bewaarboekje.html">Bewaarboekje</a></li>
		<li><a class="rayonoost" href="rayonoost.html">Rayon-oost</a></li>
		<li><a class="inschrijven" href="../inschrijven.html">Inschrijven</a></li>
		<li><a class="shoutbox" href="/shoutbox.html">Shoutbox</a></li>
<!--
		<li><a class="trainers" href="trainers.html">Trainers</a></li>
-->
	</ul>
</div><!-- einde #apDiv3 -->
Daar moet je even van maken:
HTML:
	<ul>
		<li><a class="homepage" href="../">Home</a></li>
		<li><a class="organisatie" href="organisatie.html">Organisatie</a></li>
		<li><a class="sponsoren" href="sponsoren.html">Sponsoren</a></li>
		<li><a class="bewaarboekje" href="bewaarboekje.html">Bewaarboekje</a></li>
		<li><a class="inschrijven" href="inschrijven.html">Inschrijven</a></li>
<!--
		<li><a class="shoutbox" href="shoutbox.html">Shoutbox</a></li>
-->
	</ul>
... want nu komen bezoekers terecht op de test-pagina's Home, Organisatie en Sponsoren op bliksekaters.nl (met verouderde info), en als ze dan op Home klikken, komen ze er niet meer van af! :rolleyes:

• Ik zou ook de link naar de shoutbox er nog even afhalen: die is Under Construction en dan hoeft men niet steeds te kijken of de constructie al klaar is. Des te leuker om 'm te presenteren in het menu en in een nieuwsbericht als ie wel klaar is.

=======
Hetzelfde voor het topmenu.
Daar zit nog in:
HTML:
<li id="meisjes"><span>Jeugd Meisjes</span><span class="overlay"></span>
	<ul>
		<li><a href="meisjesu18.html">Meisjes u 18</a></li>
		<li><a href="http://bliksekaters.nl/tests/test-kikkers-meisjesu14.htm">Meisjes u 14</a></li>
	</ul>
</li>
Wat moet worden:
HTML:
	<ul>
		<li><a href="meisjesu14.html">Meisjes u 14</a></li>
	</ul>
</li>

=======
De implementatie!
Door Dreamweaver worden een aantal dingen op de pagina's gezet met een Dreamweaver-template: een .dwt bestand.
Dat is nodig om het stylesheet aan de pagina's te koppelen (en de overbodige javascripts er uit te halen), maar daar kan ik van buitenaf niet bij komen.
Kan je dat .dwt-bestand online zetten?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Hoi,

Bedoel je de oude template waar de site mee gemaakt is of de template die ik op basis van de
door jouw gemaakte index-pagina heb gemaakt?

Groeten,

Joop

Nou komt die, nieuwe pagina's gemaakt met dit sjabloon hebben de nare eigenschap dat ze geen bewerkbare gebieden hebben.

Succes...........
HTML:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" 
   "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
  <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
  <title>:: De Kikkers, Basketball-vereniging in Borne</title>

<meta name="robots" content="index, follow" />

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="../httpdocs/stylesheets/stylesheet.css" />

</head>

<body id="homepage">

<div id="apDiv1">
	<ul>
		<li id="heren"><span>Heren</span><span class="overlay"></span>
			<ul>
				<li><a href="heren1.html">Heren 1</a></li>
				<li><a href="heren2.html">Heren 2</a></li>
				<li><a href="heren3.html">Heren 3</a></li>
				<li><a href="oldkikkers.html">Old Kikkers</a></li>
			</ul>
		</li>
		<li id="dames"><span>Dames</span><span class="overlay"></span>
			<ul>
				<li><a href="dames1.html">Dames 1</a></li>
			</ul>
		</li>
			<ul>
				<li><a href="meisjesu14.html">Meisjes u 14</a></li>
			</ul>
		</li>
		<li id="jongens"><span>Jeugd Jongens</span><span class="overlay"></span>
			<ul>
				<li><a href="jongensu18.html">Jongens u 18</a></li>
				<li><a href="jongensu16.html">Jongens u 16</a></li>
				<li><a href="jongensu14.html">Jongens u 14</a></li>
			</ul>
		</li>
		<li id="jeugdu12"><span>Jeugd tot u 12</span><span class="overlay"></span>
			<ul>
				<li><a href="meisjesu12.html">Meisjes u 12</a></li>
				<li><a href="jongensu12.1.html">Jongens u 12.1</a></li>
				<li><a href="jongensu12.2.html">Jongens u 12.2</a></li>
			</ul>
		</li>
		<li id="mix"><span>Mix</span><span class="overlay"></span>
			<ul>
				<li><a href="mixu8enu10.html">Mix u 8/10</a></li>
			</ul>
		</li>
	</ul>
</div><!-- einde #apDiv1 -->

<div id="apDiv5"></div><!-- logo linksboven -->
<div id="apDiv6">
	<a href="http://www.basketballwear.nl/" title="Naar website basketballwear.nl" target="_blank"></a>
</div>
<div id="apDiv7"></div><!-- foto rechtsboven -->

<ul>
		<li><a class="homepage" href="index.html">Home</a></li>
		<li><a class="organisatie" href="organisatie.html">Organisatie</a></li>
		<li><a class="sponsoren" href="sponsoren.html">Sponsoren</a></li>
		<li><a class="bewaarboekje" href="/bewaarboekje.html">Bewaarboekje</a></li>
		<li><a class="inschrijven" href="../inschrijven.html">Inschrijven</a></li>
		<li><a class="shoutbox" href="../httpdocs/shoutbox.html">Shoutbox</a></li>
<!--
-->
	</ul>

<div id="apDiv11">
	<a id="zuur" href="http://tonniezuur.nl/" title="Naar website tonniezuur.nl" target="_blank"></a>
	<a id="dekoning" href="http://www.dekoningschilders.nl" title="Naar website dekoningschilders.nl" target="_blank"></a>
	<a id="vorgers" href="http://vorgers.nl/" title="Naar website vorgers.nl" target="_blank"></a>
</div>

<div id="apDiv2"><!-- InstanceBeginEditable name="inhoud" -->
	<h2 class="center">Welkom bij Basketball-vereniging <br />'De KIKKERS'</h2>

<p>Op deze site vind je alles over Basketball-vereniging De Kikkers uit Borne.<br />
	Bij de Kikkers is zowel presteren als gezelligheid erg belangrijk.</p>

<p>Onze vereniging bestaat uit zo'n 150 leden, verdeeld over 8 in competitie spelende 
	jeugdteams, 2 competitie spelende seniorenteams en 2 senioren recreatieteams.</p>

<p>Onze thuisbasis is Sporthal 't Wooldrik in Borne, waar wij op zaterdag onze thuiswedstrijden spelen.</p>

<p>Neem een kijkje op onze site en voor vragen, opmerkingen enz. ...<br />
	gaarne mailen naar <a href="mailto:webmaster@dekikkers.nl">webmaster@dekikkers.nl</a></p>

<!-- InstanceEndEditable --></div>

<div id="apDiv15"><!-- InstanceBeginEditable name="EditRegion2" -->
		<p>Overzicht wedstrijden voor de komende twee weken: 
		<a href="http://west.basketball.nl/db/wedstrijd/clubprogramma.pl?&amp;szn_Naam=2012-2013&amp;clb_ID=164&amp;tonen=Schema+tonen&amp;periode=2&amp;poule=on" target="_blank">HIER</a> !</p>
		<p>Uitslagen Kikkers: 
		<a href="http://west.basketball.nl/db/overzicht/clubuitslag.pl?&amp;szn_Naam=2012-2013&amp;clb_ID=164&amp;tonen=Uitslagen+tonen&amp;hele_seizoen=on" target="_blank">HIER</a> !</p>
		<p>Standen Kikkers: 
		<a href="http://west.basketball.nl/db/overzicht/clubstanden.pl?&amp;szn_Naam=2012-2013&amp;clb_ID=164" target="_blank">HIER</a> !</p>
		<p class="center"> <a href="10wedstrijdboekje 2012-13_merged.pdf" target="_blank">             <strong>WEDSTRIJDBOEKJE</strong></a></p>

<div id="apDiv9"><!-- InstanceBeginEditable name="EditRegion5" -->
	<a id="eetkamer" href="http://eetkamer-borne.nl/" title="Naar website eetkamer-borne.nl" target="_blank"></a>
	<a id="alkoof" href="http://alkoof.nl" title="Naar website alkoof.nl" target="_blank"></a>
	<a id="comflex" href="http://comflex.nl/" title="Naar website comflex.nl" target="_blank"></a>
	<a id="ferlin" href="http://ferlin.nl/" title="Naar website ferlin.nl" target="_blank"></a>

<div id="apDiv12">
	<div id="placeholder">
		<script type="text/javascript">
			setTimeout("document.getElementById('placeholder').style.display='none'", 2000); 
			setTimeout("document.getElementById('teller').style.display='block'", 2000); 
		</script>
	</div>
	<div id="teller">
		<!-- Start Bravenet.com Service Code -->
		<script type="text/javascript" 
			src="http://pub33.bravenet.com/counter/code.php?id=408477&amp;usernum=2807626589&amp;cpv=2">
		</script>
		<!-- END DO NOT MODIFY -->
	</div>
</div>
</body>

</html>

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Joop,
De bijlage geeft helaas een foutmelding, en ik kan 'm niet zien. Er komt een systeembericht "Ongeldig(e) Bijlage opgegeven. Neem contact op met de webmaster als u een geldige koppeling hebt gevolgd." - Dat heb ik dan maar gedaan.

Intussen was ik ook weer een paar stapjes verder.

1. Het Dreamweaver-template gebeuren
Hiermee ben ik aan de slag geweest. Kan kloppen dat ie het op deze manier niet doet. Maar ik heb geen Dreamweaver *), en moet even uitvinden hoe het dan wel moet. - Denk dat ik op de goede weg zit, want in mijn oude FrontPage editor zit een dergelijk systeem (die noemt ze ook .dwt: om de verwarring groter te maken is dat geen DreamWeaverTemplate-bestand, maar een DynamicWebTemplate-bestand dat natuurlijk weer net iets anders in elkaar zit). - Maar dat heb ik aan de praat gekregen, en een echt DW-template zal dan analoog zijn, als ik afga op wat ik online heb gevonden.
Dat gaat dus wel lukken denk ik, maar in het huidige stadium zullen eerst wat andere dingen geregeld moeten worden.

2. PHP aan boord?
Wat de site veel makkelijker kan maken, is als er van php gebruik gemaakt kan worden. Daarmee gaat o.a. het uploaden veel sneller.
Als ik het wel heb, is de domeinnaam van dekikkers.nl door Hostnet.nl geregistreerd. Hebben jullie daar ook het hostingpakket van, en zit de server ook bij Hostnet? Zo ja, dan is geen php geen probleem, want alle hostingpakketten van Hostnet kunnen met php overweg.

3. Stappenplan!
Om niet in een vreselijke Waar-Zit-Wat puzzel terecht te komen, en te vermijden dat bestaande pagina's aangetast worden door nieuwe die al klaar zijn (plus vice-versa) (en te vermijden dat de vreselijke javascript-menu's van alle oude pagina's om de haverklap moeten worden aangepast!!!), is mijn voorstel om de oude en de nieuwe pagina's in een strikt gescheiden circuit te zetten:
  • Er komen wat mappen bij voor de nieuwe pagina's en hun toebehoren.
  • In die mappen kunnen de (via het nieuwe template) aangemaakte nieuwe pagina's neergezet worden.
  • De nieuwe pagina's kunnen getest worden zonder dat ze door de oude heen gaan lopen, en zonder dat de bezoekers er wat van merken.
  • Het oude systeem blijft gewoon doordraaien totdat alles klaar is.
  • Als alles klaar is en goed werkt in het nieuwe systeem, wordt met 1 (één) handeling de hele site omgezet! :)
    (Dat is: de homepage aanpassen met een menu naar de pagina's van het nieuwe systeem - dan blijf je daar vervolgens altijd in)
  • Daarna kunnen de oude pagina's opgeruimd worden, maar dat heeft geen haast.
Akkoord om het zo aan te pakken?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

There is an error at line 142 at line column 21 = ongebalanceerde tag instanceEnd.....

Dat stond er in de bijlage (verkorte versie).
Hostnet heeft geen problemen met php dus leef je uit en het scheiden van de oude en nieuwe site site lijkt mij een zeer goed
plan mede omdat mijn onbeholpen pogingen om te helpen tot nu geen zoden aan de dijk zetten.

Groeten Joop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan